Türk Otomotiv Pazarı 2023 Senesini Rekorla Kapattı

2023 yılı Ocak-Aralık döneminde Türk otomobil ve hafif ticari araç pazarı %57,4 oranında artış gösterdi.

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) markaların satış ve iletişim başarılarını ödüllendirmek amacıyla organize ettiği ODMD Satış ve İletişim Ödülleri’nin on dördüncüsü  4 Ocak 2024 tarihinde gerçekleştirildi. Bu geleneksel gecede, satış ve iletişim ana kategorilerinde olmak üzere toplam 20 dalda ödüller sahiplerini buldu. ODMD tarafından açıklanan sene sonu rakamlarına göre Otomobil satışları, 2023 yılı Ocak-Aralık döneminde geçen yıla göre %63,2 oranında artarak 967.341 adet, hafif ticari araç pazarı %39,2 artarak 265.294 adet oldu.

ODMD tarafından açıklanan diğer rakamlara göre ise, 2023 yılı Aralık ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2022 yılı Aralık ayına göre %37,7 artarak 158.653 adet oldu. 2023 Aralık ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %45,7 artarak 126.416 adet olurken, hafif ticari araç pazarı %13,3 artarak 32.237 adet oldu. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 10 yıllık Aralık ayı ortalama satışlara göre %36,7 arttı. Otomobil pazarı, 10 yıllık Aralık ayı ortalama satışlara göre %44,3 artış gösterdi. Hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Aralık ayı ortalama satışlara göre %13,1 arttı.

ODMD tarafından düzenlenen Satış ve İletişim Ödülleri’nde ise bu sene ödül alan markalar şöyle sıralandı:

SATIŞ ÖDÜLLERİ

En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: CITROEN

En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: MG

En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: FIAT Fiorino

En Çok Satılan Otomobil Modeli: FIAT Egea

En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: FORD

En Çok Satılan Otomobil Markası: FIAT

En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: FIAT

 

İLETİŞİM ÖDÜLLERİ

Yılın Dergi Uygulaması: FORD – Ford Türkiye İkinci El Dergi İlanları

Yılın Radyo Uygulaması: FORD – Ford Türkiye Radyo Projesi

Yılın Outdoor Uygulaması: KIA – EV6 Özel Billboard Uygulaması

Yılın Dijital Deneyim Uygulaması: BMW – BMW Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi – CDP Entegrasyonu

Yılın Gazete Uygulaması: CHERY – Chery – Sınıfının Büyüğü

Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: BMW – BMW Pop-Up Store, Mandarin Oriental Bodrum

Yılın Sosyal Medya Uygulaması: CUPRA – CUPRA x FireFlux İş Birliği

Yılın TV Uygulaması: FIAT – Fiat 500e Lansman Filmi

Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: TOYOTA – Engelliler Günü Özel İletişim ( Beyaz Baston ve Web Sitesi Simülasyonu Uygulaması)

Yılın Sürdürülebilirlik Projesi: MERCEDES-BENZ TÜRK – Mercedes-Benz Türk Her Kızımız Bir Yıldız

Yılın Entegre İletişim Kampanyası: PEUGEOT – Peugeot 408 – Her Açıdan Göz Alıcı

Yılın Jüri Özel Ödülü: Mercedes-Benz Perakendenin Fijital Dönüşümü

Yılın Basın Lansmanı: Renault Austral Gökçeada Lansmanı

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir