Yeni Ford Focus tanıtıldı

Ford’un Avruda’daki “en gelişmiş modeli” olarak lanse edilen ve dört farklı kasa tipiyle üretilecek 4. jenerasyon Focus, düzenlenen tanıtım organizasyonuyla yüzünü gösterdi.

ABD’li otomobil üreticisi Ford’un ilk olarak 1998’de üretimine başladığı modeli Focus, yeni nesliyle güncellendi. Eskisine göre daha geniş, hafif ve teknolojik bir otomobil ürettiklerini iddia eden Ford yetkilileri, eğlenceli sürüş hissinin ise devam ettiğini belirttiler. Ford Avrupa’nın Genel Müdür Yardımcısı Joe Bakaj; “Kaliteli sürüş hissi tek başına araçları satmak için geçerli bir sebep değil. Müşterilerinizin otomobil içinde sıkılmaması da gerekiyor. Focus 20 yıldır tüm bunları müşterilerine sunuyor ve insanların araç hakkında en sevdikleri şey de bu.” dedi.

ST-Line donanım paketini kullanan yeni hatchback Focus, standart modele göre 10 mm daha yere yakın ve dinamizmi artırmak için daha sert bir süspansiyon sistemine sahip olacak. Active olarak bildiğimiz yol dışı kullanıma da uygun modelin ise standart Focus’a göre 30 mm daha yüksek olacağı belirtildi. Resmi bir açıklama yapılmasa da hot-hatch versiyon; Ford Focus RS’nin ise 405 bg gücünde elektrik destekli bir motora sahip olacağı bekleniyor.

Yeni Ford Focus, Ford’un “C2” olarak isimlendirdiği yeni bir platform üzerinde temellendirildi. Otomobil bu yeni platformun da yardımıyla, eski nesline göre iç mekanda daha ferah bir yaşam alanı sunacak. Yeni nesliyle birlikte ölçülerini de değiştiren Ford Focus’un; aks mesafesi 53 mm, uzunluğu ise 18 mm arttı. Genişliği değişmeyen otomobil, eski nesline göre 15 mm alçaldı. 88 kg hafiflediği söylenen otomobilin ağırlığı konusunda ise resmi bir açıklama yapılmadı. Yenilenecek Kuga’nın da kullanacağı C2 platformunu 2021’den itibaren Ford’u C segmentinde temsil eden tüm otomobiller paylaşacak. Marka, “Tek Ford” planını gelecekte tüm modellerini Avrupa’da üretilen bu platform üzerinde temellendirerek gerçekleştirmeyi planlıyor.

İlk etapta dizel ve benzinli olarak satın alınabilecek Ford Focus’un ürün gamına gelecek yıl hibrit motor seçeneği de eklenecek. Benzinli motorların giriş seviyesinde, Ford’un 1.0 litre hacimli, üç silindirli Ecoboost motoru görev yapacak. Turboşarjlı bu motor; 85 bg, 100 bg ve 125 bg olmak üzere üç farklı güç seçeneğinde satın alınabilecek. Diğer benzinli seçenekte ise 1.5 litre hacimli üç silindirli motor yer alacak. 95 bg ve 120 bg güç değerleri sunacak bu motor silindir kapama teknolojisine sahip. Dizel motorların giriş versiyonu ise 1.5 litre hacmindeki dört silindirli motor olacak. Ecoblue olarak isimlendirilen bu motor 95 bg ve 120 bg olmak üzere iki farklı güç seçeneğinde satın alınabilecek. En güçlü dizel versiyon ise 2.0 litre hacimli ve 150 bg güç üreten motor ünitesi olacak.

Tüm modellerinde manuel şanzıman seçeneği sunacak Ford Focus, 1.0 ve 1.5 litrelik benzinli seçeneklerin en güçlü versiyonunda veya dizel motorlarda 8 ileri otomatik şanzıman ile satın alınabilecek.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir