Yeni platform üzerine şekillendirilen ve daha rafine özellikler sunan ikinci nesil Subaru XV konuğumuz oldu.
Daha çok Impreza modeliyle tanıdığımız Subaru markasının crossover modeli ikinci nesliyle satışa sunuldu. Markanın giriş modeli görevini üstlenen model crossover pazarında kendisine yer arıyor.
XV’de Subaru markasının olmazsa olmazları mevcut. Dört tekerlekten çekiş, boxer motor ve sade tasarımı eski modelinden de tanıyoruz. İlk versiyonu ile geleneksel SUV modellerinden uzaklaşmak isteyenlerin tercihi olan XV, yeni versiyonuyla da bunu devam ettirecek gibi gözüküyor.
İlk versiyonu ile şaşırtıcı arazi performansı sergileyen XV’nin yeni versiyonu da bunu sürdürmeye devam ediyor. Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi özelliğinin yanı sıra Subaru’nun X-Mode adını verdiği özellik ile bir SUV’dan beklenmeyen arazi performansı sergiliyor. Otomobili X-Mode’a aldıktan sonra arazide her şeyi kendisi üstleniyor. Yokuş iniş sistemi gibi özellikleri de buna dahil. Fotoğraf çekimleri sırasında girdiğimiz alandaki yapışkan yapıdaki toprağa ve standart lastiklerine rağmen hiç zorlanma yaşamadan sürüşümüzü gerçekleştirdik.
Otomobilin Eye Sight olarak isimlendirilen önleyici güvenlik sistemleri de çok başarılı çalışıyor. Adaptif hız kontrolü, trafikte hareket sensörü, çarpışma önleyici frenleme, çarpışma önleyici gaz kontrolü gibi özellikleri hem şehir içi kullanımda hem de uzun yol kullanımında sürücüye çok yardımcı oluyor. Eye Sight sistemi öncelikle sizi uyarıyor. Eğer sizden tepki gelmezse sizin yerinize otomobile müdahale ediyor.
Tasarımı eski XV’ye benzese de yeni XV yeni Subaru Global Platform üzerine geliştirilmiş bir model. Yeni Impreza’da da kullanılan bu platform sayesinde yeni XV öncüsüne oranla daha sağlam ve daha güvenli. Yeni XV bunu NCAP’ten aldığı yüksek puanla da bunu kanıtladı.
Otomobilin kaputunun altında 1.6 litrelik atmosferik Boxer motor bulunuyor. 6200 d/dak’da 114 beygir güç üreten bu motor 3600 d/dak’da 150 Nm tork üretiyor. Lineartronic şanzıman ile gücünü dört tekerleğe birden aktaran modelin performans verileri çok başarılı değil. Yüksek devirleri seven motor şanzıman yüzünden performansını yer aktarmakta sıkıntı yaşıyor. Şehir içi kullanımında yeterli performans sunsa da performanslı kullanım istediğinizde biraz hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Yüksek performans istediğinizde ise yakıt tüketimi de önemli ölçüde artıyor. Ortalama 6.4 litre tüketim açıklansa da bunun için uğraşmanız gerekecek.
XV’nin yurt dışında ayrıca 2.0 litre atmosferik motor seçeneği bulunuyor. Bunun dışında ne yazık ki dizel motor seçeneği XV’de yer almıyor. Bu da Türkiye pazarında önemli bir eksiklik olarak göze çarpıyor. Ayrıca Levorg’da kullanılan turbo beslemeli motor XV’de de kullanılsa diye test süresince içimden geçirmedim değil.
Otomobilin içine geçtiğimizde ise Subaru’dan beklenen sade bir tasarım bizi karşılıyor. Başarılı ve zengin donanım seçeneklerine sahip olan yeni Subaru XV ülkemizde üç farklı donanım seçeneği ile sunuluyor. Bizim testimize konuk olan Xtreme, Xclusive donanımından ufak tefek farklılıklarla ayrılıyor.
Orta konsolda yer alan bilgi eğlence sistemi başarılı çalışmasıyla beğenimizi topladı. Bilgi eğlence ekranının üstünde yer alan küçük ekrandan ise otomobile ait birçok veriyi takip etmeniz mümkün. Bilgi eğlence ekranının altında yer alan dijital klima ise kolay kullanımı beğenimizi topladı.
Modelde dikkatimi en çok çekenlerden biri de kullanılan malzemelerin kalitesiydi. Ağırlıklı olarak yumuşak dokulu malzemelerden seçilen malzemeler otomobilin kalite algısını yukarı taşıyor.
120.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan yeni XV’nin pazarda önemli satışlara imza atmasını çok beklemiyoruz. Fakat marka algısı, yüksek güvenliği, başarılı arazi performansı sayesinde geleneksel SUV kitlesinden ayrılan bir kitle tarafından tercih edilecektir. Keşke dizel motor veya daha verimli bir turbo beslemeli benzinli motorla satışa sunulsaydı diyorum.
0 comments