Sürüş İzlenimi | Nissan Qashqai 1.2 DIG-T

Nissan’ın; sınıfını yaratan ve zirvedeki yerini uzun süredir koruyan SUV’u Qashqai, geçirdiği estetik operasyonun ardından daha rekabetçi ve daha teknolojik olarak karşımızda.

Japon üretici Nissan için 2007 yılından sonra işlerin daha güzel gitmesini sağlayan ürünlerin başında şüphesiz Qashqai geliyor. Küçük kardeşi Juke ile birlikte yakaladığı sükse, 2013 yılında yollara inen 2. nesil ile birlikte devam etti. Giderek büyüyen crossover-SUV pazarındaki pastadan en büyük dilimi almayı başaran Qashqai, güncel jenerasyonun 4. yılında bir model ömrü ortası makyajı geçirdi ve ciddileşen rakipleri karşısında elini güçlendirdi.

Dışında değişimin en büyük izlerini ön bölümünde taşıyan Nissan Qashqai, bilindik formüllerle; genel hatlarını koruyarak fakat küçük dokunuşlarla tazelenerek karşımıza çıktı. Değişen ön tampon çizgileri ve krom detaylarla süslenen V formlu daha büyük ön ızgarayla yeni tasarımın merkezine daha fazla albeni katan Japon SUV’u, daha keskin gündüz LED’leriyle de “teknoloji” vurgusunu yüzüne taşıyor. Makyaj öncesi modelin yuvarlak formlu klasik sis farları yerini tamponun köşelerine yerleştirilen köşegen aydınlatmalara bırakırken, tampon üzerine eklenen keskin krom detaylar diğer tüm çizgilerle birlikte “hareket” ve “dinamizm” odaklı konsepti destekliyor.

Arka kısımdaki değişim ise ancak LED stoplarla fark edilebiliyor. Aydınlatma haricinde tampon üzerinde de küçük değişiklikler olsa da ne yazık ki ön kısım ile kıyaslandığında arka bölümdeki dokunuşların daha az fark edildiği bir gerçek.

Yenilenme ile birlikte renk kartelasına kırmızı, turuncu ve mavi gibi çeşitli renkler ekleyen Nissan Qashqai, yeni jant tasarımlarıyla dikkat çekiyor. En üst donanım paketi Platinum Premium Pack’de elmas kesim 19inçlik jantları standart olarak sunan otomobil, adaptif LED farlarıyla ve krom detaylarıyla birlikte görünümünü çok daha rekabetçi bir boyuta taşıyor.

Aynı kritik dokunuşları kokpitte de gerçekleştirmeye çalışan Qashqai, üst donanım paketlerinde sunduğu Nappa deri koltuklarıyla ve iyileştirilen malzeme kalitesiyle “premium” imajını desteklemeye çalışıyor. Araca iniş-binişlerde geriye giderek hareket kolaylığı sağlayan elektrikli koltuklar ve yeni direksiyon simidi de bu etkiyi arttırıyor. Fakat otomobilin yüzündeki yenilik hissi koltuk-direksiyon ikilisi haricinde ne yazık ki kokpite kadar ulaşamıyor.

Mevcut Nissan modellerinden tanıdığımız; düşük grafik detaylarına sahip bilgi-eğlence sistemi ekranını kullanmaya devam eden otomobil, fiyat etiketine yakışmayan ve rakiplerinin çok gerisinde kalan multimedya sistemiyle eleştiri oklarının hedefinden kurtulamıyor. Elektrikli bagaj kapağı, açılır cam tavan, arka bölüm için havalandırma menfezleri, kablosuz sarj gibi donanımların eksikliği de “rekabet” iddiasına gölge düşürüyor.

Mevcut motor ve şanzımanları kullanmaya devam eden Qashqai; 1.5 ve 1.6 dCi dizel motorlarla birlikte 1.2 DIG-T benzinli motoru manuel veya X-Tronic şanzıman seçenekleriyle satışa sunuyor. Test otomobilimizde kullanılan 1.2 litrelik turbo benzinli motor, Qashqai’nin hızlanma ihtiyaçlarına karşılık verse de özensiz kullanımlarda karşımıza çıkan yüksek yakıt tüketim değerleri (9-10 lt/100km) motorun hanesine eksi olarak yazılıyor. X-Tronic olarak isimlendirilen CVT şanzıman ise ekonomi gözetilen sürüşlere destek olsa da performans isteğini cevapsız bırakıyor. Yine de bu motor-şanzıman ikilisinin günlük kullanıma fazlasıyla uyum sağladığını söylemek gerek.

Nissan Intelligent Mobility teknolojileriyle birlikte daha fazla güvenlik sistemini de donanım listesine ekleyen yeni Qashqai; çarpışma önleme sistemi, aktif motor freni, akıllı sürüş kontrolü, yorgunluk algılama sistemi ve çevre görüş sistemi gibi bir çok donanımı bünyesinde barındırıyor. Tehlikeli durumlar karşısında 50 km/s hıza kadar otomobili otomatik olarak frenleyen güvenlik sistemleri, otomatik park ve çapraz trafik asistanı gibi seçeneklerle de sürücüye yardım ediyor. Fakat şerit takip asistanının otomobilin direksiyonuna müdahale etmemesi ciddi bir eksiklik olarak dikkat çekiyor. Tüm sundukları karşısında 155.605 TL’lik bir fiyat etiketine sahip Nissan Qashqai, sınıf lideri olmanın verdiği güvenle önemli eksiklikleri giderme konusunda yeteri kadar çaba sarf etmemiş gibi görünüyor. Her ne kadar görünümü ve donanımları otomobilin elini kuvvetlendirse de ciddileşen rakipler karşısında Qashqai’nin işi daha zor olabilir.

Yazı: Mehmet Akif Doğan

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir