Sürüş İzlenimi | Volvo S90 R-Design

Volvo’nun ağır abisi S90, bu kez en dinamik görünümüyle; R-Design donanımıyla sürüş izlenimi konuğumuz.

Volvo’nun Almanları ciddi anlamda terleten üst segment sedanı S90, diğer modellerden tanıdığımız R-Design donanım paketiyle “ağırbaşlı” karakterini bir kenara bırakarak karşımıza çıktı.

Değişen tampon tasarımı, daha az parlak krom, daha büyük jantlar ve daha ilgi çekici renkler gibi bilindik formüllerle hazırlanan R-Design, takım elbiseli S90’ın kıyafet değiştirmiş bir hali.

Makam otomobili formunda hazırlanan diğer S90’lardaki parlak krom bölümleri mat renklerle değiştiren R-Design, ilk olarak kendini tamponlarıyla ele veriyor. Standart modelin daha zarif ve dikey formdaki bol kromlu havalandırma ızgarasına karşılık blok formda, parlak siyah ızgara kullanan model, tamponun alt bölümlerinde de diğer modellerden farklılaşıyor. Inscription donanımında tüm bölümü kaplayan alt ayırıcı ve sis farı üzerindeki krom detaylar yerini 3 ana bölümden oluşan parçalı bir yapıya bırakırken, krom detaylar yine parlak siyah kaplamalara dönüşüyor.

Dikiz aynalarındaki mat krom kaplamayla konstrast oluşturan R-Design, sportif tasarımların vazgeçilmezi devasa jantlarla arz-ı endam ediyor. 20inç ebatındaki jantlar yol konforuna olumsuz etki etse de “R-Design” takısının hakkını vererek dinamizmi bir kaç adım ileri taşıyor.

Daha önce farklı zamanlarda D5 motoruyla ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle kullandığımız S90 Inscription’ın açık renkli ve daha sıradan kabinine karşılık R-Design tamamen siyah ve albenili kokpitiyle kullanıcısını karşılıyor. 10.393 TL’lik spor koltuk opsiyonuna sahip R-Design test aracımız, Napa deriden imal edilen  koltuklarıyla  sürücüsünü tabiri caizse bir elbise gibi sarıyor. Yanal destekleriyle ve ergonomik tasarımıyla alkışları toplayan koltuklar, soğutma ve ısıtma fonksiyonlarıyla “konfor” odağını da elden bırakmıyor.

Konsol kaplamalarında ahşap yerine karbon dekor kullanılan Volvo S90 R-Design, üzerine “R” logosu bulunan 3 kollu delikli direksiyonunda çift parçalı deri yerine tek parça konstrast dikişli deri kullanıyor. Bu dikişler otomobilin geri kalanında da işçilik konusunda gösterilen özen hakkında önemli ipuçları veriyor.  Öyle ki otomobilin kabininde malzeme ve işçilik ile ilgili bir kusur bulmak zor.

Yazı: Mehmet Akif Doğan

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir