Sürüş İzlenimi | Seat Ateca

1.4 EcoTSI motor, 150 beygir güç ve dört tekerlekten çekiş. SUV ve crossover meraklılarını heyecanlandıran bu kombinasyon İspanyol-Alman iş birliğiyle karşımızda.

Ateca’nın Seat için ne kadar önemli bir adım olduğunu, pazara girdikten sonraki başarısı çoktan gösterdi. Arka arkaya alınan çeşitli yılın otomobili ödülleri ve başarılı satış rakamları yalan söylemiyor. Öyle ki karşımızda; rakiplerine göre daha uygun fiyatla daha çok donanım vaat eden, dört tekerlekten çekiş sistemini ve verimli üniteleri bir arada sunabilen, bunları yaparken aynı zamanda çekici olmayı başaran bir otomobil var.

VAG’ın bir çok modelinde karşımıza çıkan 1.4 litrelik “silindir kapama” teknolojisine sahip ACT motorla karşı karşıyayız. Bu ünitenin ne kadar verimli çalıştığını uzun uzun anlatmaya gerek yok. Öyle ki daha önce Leon’da da, Kodiaq’ta da övgülerimizi kazanmıştı. 1500 d/dak itibariyle gelen 250 Nm tork, otomobilin dolu dolu hızlanmasını sağlıyor. Turbo boşluğu yok denecek kadar az. 150 bg’lik güç 4Drive dört tekerlekten çekiş sistemi ile birlikte kayıpsız yola aktarılıyor. Yanlızca 4Drive sisteminin otomobile yüklediği fazladan 100 kilogram, Ateca’yı 2 çeker versiyona göre saniyenin üçte biri kadar yavaş hızlandırıyor.

Standart olarak 18inçlik jantlarla yollara inen Xcellence donanımlı Ateca, proagresif direksiyon sistemi ve kıvamında süspansiyon sistemi ile beraber bu sınıfta kolay kolay göremeyeceğimiz bir dinamizm sunuyor. Her ne kadar süspansiyon dengesi zaman zaman “sert” tarafa kaysa da Ateca’nın viraj giriş ve çıkışlarındaki kararlı tavrı sürücüyü etkilemeyi başarıyor. Virajlarda gövdesindeki esnemeyi bir SUV’a kıyasla oldukça az hissettiren otomobil, yüksek ağırlık merkezinin handikapını eninde sonunda gösteriyor.

Otomobilin tutunmayı bıraktığı durumlarda önden kayma ve kaybolan direksiyon geri bildirimleri kendini gösteriyor. Peki ya arazi? Neticede bu bir SUV ve dört tekerlekten çekişe sahip. 4Drive sistemi ile birlikte sürüş modları arasına “Kar” ve “Off-road” seçeneklerini de dahil eden Ateca, akıllı bir dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Çekişin kaybolduğu durumlarda torku en uygun tekerleğe gönderen otomobil, makul seviyedeki parkurlarda sorunsuz ilerliyor. Fakat işler biraz zorlaştığında Ateca “o kadar da” arazi aracı olmadığını belli ediyor.

Sunduğu etkileyici asfalt performansı karşısında ekonomik olma yeteneğine de sahip Ateca, ortalama kullanım alışkanlıklarına göre 8 lt/100km yakıt tüketiyor. Agresif kullanımların faturası ise 11-12 lt/100km’nin altına düşmüyor.

Ürün gamının en tepesinde Xcellence donanım ile birlikte satışa çıkan Ateca; full LED farlar, sürüş modu seçimi, 8inçlik multimedya ekranı, Alcantara koltuklar gibi bir çok donanıma sahip. Kalite hissi yüksek malzemelerle yaratılan kokpit, yeterli büyüklükteki renkli-dokunmatik multimedya ekranıyla ve sade tasarımla beraber “premium” algısı yaratmaya çalışıyor ki nitekim başarılı da oluyor. 8inçlik ekranın güncel arayüzü ve kaliteli grafikleri de çeşitli bağlantı metotlarıyla birlikte alışılması kolay ve zengin bir bilgi-eğlence sistemi deneyimi sunuyor.

Tasarımıyla kompakt hatchback kardeşi Leon’dan önemli izler taşıyan Ateca, toplam 4 metre 36 santimlik bir uzunluğa sahip. Ebatlarıyla sınıf standartlarının içinde kalan Ateca, yeterli diz ve baş mesafesiyle yolcuları rahat ettirmeyi başarıyor. Cam tavan donanımıyla birlikte kabin içinde ferah bir ortam sunan otomobil, eşya gözleriyle de ihityacı fazlasıyla karşılıyor.

157.000 TL’lik fiyat etiketine sahip Ateca; performans, ekonomi ve donanım gibi detayları bir arada sunmayı başarıyor. Üstelik rakiplerine göre uygun sayılabilecek fiyatıyla.

Yazı: Mehmet Akif Doğan

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir