Sürüş İzlenimi | Fiat 500L

Fiat’ın makyaj operasyonundan geçen mini MPV’si 500L, yenilenen görünümüyle ve Cross Plus versiyonuyla Autocar’ın sürüş izlenimine konuk oldu.

Fiat’ın ilk kez 2012 yılında Cenevre’de sahneye çıkardığı mini MPV’si 500L, aradan geçen 5 yılın ardından “model ömrü ortası makyajı” geçirdi ve tazelenen görünümüyle karşımıza çıktı.

Yeni versiyonunda, SUV karakterinin ön plana çıktığı “Cross Plus” versiyonunu model gamına ekleyen Fiat 500L; dinamik ve maskülen hatlarıyla dikkat çekiyor. Kendisinden önce makyajlanan küçük kardeşi 500’den tanıdığımız LED gündüz sürüş farlarını ve yeni LED stopları kullanmaya başlayan 500L; parlak siyah jantlar, mat krom detaylar ve çift renk seçenekleriyle kullanışlı olmanın yanında “tarz” olma iddiasını da devam ettiriyor. Yenilen ön ve arka tamponların daha geniş yaklaşma ve uzaklaşma açıları ise, şehirli versiyon Popstar’a kıyasla daha fazla off-road yatkınlığını işaret ediyor.

“Traciton+” olarak isimlendirilen sürüş modu yardımcısını standart donanımları arasında sunan Cross Plus; kum, çamur ve kar gibi farklı arazi şartlarında optimum çekiş dengesi ile ilerleyebiliyor. Lastikler arasında tork dağılımı yapan sistem, Fiat 500L her ne kadar 4 tekerlekten çekişe sahip olmasa da otomobilin arazi yeteneğini 2 çeker modellere göre fazlasıyla geliştiriyor.

Yeni versiyonda Multijet dizel ve Fire benzinli motorları kullanmaya devam eden 500L, ürün gamının tepesinde 120 bg güce sahip 1.6 litrelik dizel motorla satışa sunuluyor. Sadece manuel olarak tercih edilebilen ünite, 320 Nm torkuyla 1390 kilogramlık ağırlığı kolayca ivmelendiriyor. Neredeyse tüm Fiat modellerinde karşımıza çıkan Multijet ünite, sınıf standartlarını karşılayan performansına karşılık aynı zamanda ekonomik olmayı da biliyor. Fabrika verisinde 4.3 litrelik ortalama yakıt tüketimi öngörülen 500L, karma tüketimde kolaylıkla 5-5.5 lt/100km’lik tüketime imza atabiliyor. Maksimum torkun 1750 d/dak itibariyle kullanıma sunulması ise 500L’nin zaman zaman alt devirlerde ağırkanlı hareket etmesine neden oluyor.

Yerden yüksek gövdenin ve konfor odaklı süspansiyon sisteminin en büyük dezavantajını sürüş karakterinde gösteren 500L, dış tasarımındaki dinamik yapıyı ne yazık ki sürüş özelliklerine yansıtamıyor. Agresif kullanımlarda viraj içinde gövde salınımının etkisinde kalarak tutunma zaafiyeti yaşayan Cross Plus, geri bildirimler konusunda sıkıntı yaşıyan elektronik direksiyon sebebiyle sürücü ile iletişim kuramıyor. Yine de süspansiyon sisteminin şehiriçi ve arazi şartlarındaki zemin bozukluklarını başarılı bir şekilde süspanse ettiğini ve yeterli konforu sağladığını söyleyebiliriz.

Değişimin kokpitteki ayağında; güncellenen direksiyon simidi, multimedya sistemi ve sürücü gösterge panelindeki dijital ekranla tazelenen Fiat 500L, genel tasarım hatlarını korumaya devam ediyor. Çeşitli kombinasyonlarla renklendirilebilen konsol, sade tasarımıyla ve yumuşak çizgileriyle “sempatik” karakterini yeni versiyona da taşıyor. Kokpiti domine eden 7inçlik Uconnect dokunmatik bilgi-eğlence sistemi; Apple CarPlay, mobil telefon bağlantısı, geri görüş kamerası gibi çeşitli özelliklere ev sahipliği yaparken, sürücü gösterge tablosunun ortasına yerleştirilen TFT ekran yol bigisayarı verilerine ve araç ayarlarına erişim imkanı sağlıyor.

Yenilenen görünümüyle birlikte bolca hacim ve ferah kabin özelliklerini sunmaya devam eden Fiat 500L Cross Plus, 108.900 TL’lik fiyatıyla satışta. Çok amaçlı bir otomobil arayanların radarında üst sıralarda yer alması, makul fiyatıyla ve verimli motoruyla işten bile değil.

Yazı: Mehmet Akif Doğan

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir