1.2 litrelik turbo benzinli motoruyla ve X-Tronic otomatik şanzımanıyla daha önce konuğumuz olan Nissan Qashqai, bu kez dCi dizel motoruyla karşımızda.
Segmentini yaratan ve o günden bugüne tahtını korumaya devam eden Nissan Qashqai geçtiğimiz aylarda yenilenmişti. Biz de hem Bodrum’daki lansmanında hem de sonrasında Qashqai’yi benzinli-otomatik kombinasyonuyla ve en donanımlı haliyle bol bol kullanma fırsatı yakalamış; tüm yeniliklerini keşfetmiştik. Fakat Qashqai’nin başarısının ardında önemli bir etken daha var; dCi dizel motoru.
‘Diesel Commonrail Injection’ açıklamasını kullanan dCi motor, Fransızların tezgahından çıkan yüksek enjeksiyon basıncına sahip bir dizel ünite. Enjeksiyon basıncını 150 ile 1350 bar arasında değiştirebilme yeteneğine sahip motor, kerametini tam da bu noktada gösteriyor. Değişken enjeksiyon basıncıyla performans ve tutumluluk arasında dengeyi optimum düzeyde tutan ünite, “en az yakıtla en fazla verim” mottosuyla çalışıyor.
Renault’un mevcut tüm modellerinde çeşitli güç seçenekleriyle kullanılan dCi motor, Renault-Nissan-Mitsubishi ortaklığının bir sonucu olarak bir çok Japon’a da güç veriyor. Bu otomobillerin arasında satış rakamları açısından üst sıralara yerleşmeyi başaran Nissan Qashqai ise Renault haricinde dCi motoru müşterilerine en çok ulaştıran modellerden birisi. Hatta öyle ki Qashqai’nin kendi segmentinin en çok satanı olmasında dizel-otomatik kombinasyonunun payı büyük.
1.5 ve 1.6 litrelik 2 farklı dCi motoru ürün gamında bulunduran Qashqai, manuel modellerinde 4 çeker versiyon hariç 1.5 litrelik motoru kullanıyor. 110 beygir gücündeki ünite maksimum gücünü 4000 d/dak’da; 260 Nm’lik maksimum torkunu ise 1750-2500 d/dak aralığında sunuyor. Bu verilerle Qashqai’nin ekonomik yönünü temsil eden dCi ünite fabrika verisi olarak sunduğu 3.8 lt/100km’lik ortalama tüketim değeriyle rakipleri arasında aşılması zor bir çıta yaratıyor.
Ürün gamındaki tek dört çeker modele ve X-Tronic otomatik şanzımanlı modellere güç veren 1.6 litrelik dCi ünite ise nispeten daha dinamik Qashqai’nin imzası oluyor. 1.5 litrelik motora kıyasla 20 bg daha fazla güç ve 60 Nm daha fazla tork değeri sunan ünite ortalama 1-1.5 saniye arasında değişen daha iyi 0-100 km/s verilerine sahip. Fakat bu performansın karşılığı yakıt tüketim verilerinde kendini göstermeyi ihmal etmiyor.
Ortalama yakıt tüketimini 6 lt/100km’nin altına indirmekte zorlandığımız Nissan Qashqai, 1.6 litrelik motoruyla eksik olan performansı da hanesine eklemeyi biliyor. Her ne kadar CVT şanzıman bu dinamizmi baltalasa da Nissan Qashqai, ekonomi ile “makul düzeyde performans” ihtiyacını harmanlamayı biliyor. Üstelik 1500 kilograma yakın ağırlığına rağmen.
0 comments