Sürüş İzlenimi | Toyota Yaris

2011’de 3. nesli ile hayatımıza giren ve 2014 yılında ilk makyaj operasyonunu geçiren Yaris, bir kez daha estetik masasına yattı ve 2. güncellemeyle karşımıza çıktı.

B segmentinde uzun süredir aynı kıyafetlerle izlediğimiz Toyota Yaris, bu kez daha kapsamlı bir yenilenme hareketine girişti. Önceki makyaj operasyonunun sınırlı yenilikleri bir yana dursun; bu kez Yaris zaman makinesinde daha eskiye gitti ve gençlik yıllarına geri döndü.

En önemli değişikliği motor ve donanım cephelerinde geçiren Yaris, 1.33 litrelik benzinli motorunu 1.5 litrelik yeni ünite ile değiştirdi. Mevcut motoru çalışma tezgahına alan Japon üretici, geliştirilen motor yatakları ve kulakları sayesinde çok daha az titreşimle çalışan bir güç ünitesi elde ederken enjeksiyon sistemi ve valflerde yapılan değişiklikler yeni Yaris’i 111 beygirlik bir güce ulaştırdı. Tabi burada yeni hava filtre ve egzoz sistemlerinin de payı yok değil.

Hacmi, gücü ve torku artan yeni ünite Yaris’i biraz daha hızlandırsa da büyük bir değişim beklememekte fayda var. Nitekim Multidrive S olarak isimlendirilen CVT şanzıman hala kullanımda ve Yaris’in hızlı gitmesini istemeyen bir “Anne” gibi davranmaya devam ediyor. Bolca devir çeviren ve bunu yaparken çift haneli sayılarda yakıt tüketmekten geri durmayan Yaris’in ne yazık ki performans konusunda eli fazlasıyla zayıf. Yaris’te ortalama kullanım alışkanlıklarıyla gerçekleşen sürüşlerin faturası ise ortalama 6 lt/100km.

Şasi ve gövde mimamirisinde herhangi bir değişim geçirmeyen Yaris’te ciddi yenilenmelerden birisi amörtisörlerde gerçekleşti. Yol konforu ve dinamizm dengesi için elden geçirilen süspansiyon sistemi daha tok yapısıyla ve daha geniş çalışma aralığıyla “yeni” ifadesinin hakkını vermeye çalışıyor. Fakat yine de Yaris segmentindeki Alman rakiplerinin üst segmente yaklaşan konforlarından hala uzakta. Direksiyon sistemi ise elden geçirilmesine rağmen sürücüyle iletişim kurma konusunda zayıf kalıyor.

Yenilenmenin en büyük izlerini dış tasarımında taşıyan Yaris özellikle arka bölümde yeni stoplarıyla dikkat çekiyor. Hatırı sayılır miktarda büyüyen stoplar LED desteğiyle birlikte yeni Yaris’in imzası oluyor. Ön bölümde ise nispeten daha az değişiklik geçiren otomobil, farların içine LED olarak uzanan krom detaylarla yeni tasarımın merkezini oluşturuyor. Sis farlarının yanına eklenen ve yukarı doğru uzanan krom detaylar ise yine yeni Yaris’e özel.

Kokpitteki değişimi gösterge tablosu ve bilgi-eğlence sistemi ekranıyla sınırlı tutan Toyota Yaris, bolca yaşam alanını daha fazla donanım ile birlikte sunmaya devam ediyor. Otonom acil fren, uzun far asistanı ve şeritten ayrılma ikazı  yeni donanımların en önemlilerinden.

Ürün gamında dizel motor bulundurmayan Yaris, 94.150 TL’lik fiyat etiketiyle benzinli rakipleri karşısında şansını deniyor. Tarzı ise en büyük silahı.

Yazı: Mehmet Akif Doğan

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir