Sürüş İzlenimi: Hyundai Kona Dizel

Hyundai’nin renkli crossover-SUV’si Kona beklenen dizel otomatik kombinasyonuna kavuştu. Autocar ekibi olarak Kona Dizel’i inceleme fırsatı bulduk.

Daha önce 1.6 litrelik turbo şarjlı benzinli motoruyla teste aldığımız Hyundai Kona, ülkemiz için oldukça önemli olan dizel motor seçeneğine de kavuştu. 1.6 litre hacimli T-GDI benzinli ünite, 177 beygirlik gücüyle oldukça performanslı olsa da yakıt sarfiyatı dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte kullanıcıların beklediğinden fazlaydı. Yeni 1.6 litrelik CRDi turbo dizel ünite, 7 ileri çift kavramalı DCT şanzıman ve önden çekişli yapıysa bunun tam aksi yönünde ilerliyor. Oldukça tasarruflu denebilecek crossover-SUV, şehir içindeki sakin kullanımlarda 5.5-6.0 lt/100 km değerlerini rahatlıkla yakalayabiliyor. Buna karşılık esneklik seviyesi size bağlı. Performanslı kullanımlarda 10.0-12.0 lt/100 verilerini yol bilgisayarında görebilirsiniz. Bu da zaman zaman zor olsa da sağ ayağınıza hakim olmanız gerektiği anlamına geliyor. Zorluğun sebebiyse aracın performansı…

Diğer Kia-Hyundai modellerinden de tanınan 1.6 litrelik ünite, 136 beygir güç ve 320 Nm tork üretiyor. 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman da bu canlı motoru geriye çekmiyor. 4 tekerlekten çekiş sisteminin ağırlığına da sahip olmayan araç, tüm bunlar birleştiğinde 0-100 km/s hızlanmasını on saniyenin altında tamamlayabiliyor. Diğer 1.6 litre dizel rakipleriyle karşılaştırıldığında Kona’yı en “hızlılardan” biri olarak görüyoruz. Yüksek torkun tüm avantajlarını kullanan otomobil, ara hızlanmalarda da hiçbir zorluk çekmiyor. Zaman zaman direksiyondan tork steering tepkileri gelse de bu sorun güçlü motora sahip önden çekişli araçların tümünde yaşanıyor. Sürüş modlarının da yer aldığı Kona’da ekonomik, sportif veya normal kullanımlar yapmak istediğinizde bu modlar arasında seçim yapabilirsiniz.

Elite Smart donanım seviyesiyle test ettiğimiz Kona’da; yağmur sensörü, arka park sensörü, geri görüş kamerası, tek yönlü dijital kamera, Apple CarPlay ve Android Auto’yu destekleyen 7 inç büyüklüğündeki dokunmatik multimedya ekranı, kör nokta uyarı sistemi ve arka çapraz trafik uyarı sistemi gibi kalemler standart. Ayrıca kalan diğer tüm güvenlik ekipmanlarının tüm Kona’larda standart olması, Hyundai’nin müşterilerinin güvenliğine ne kadar önem verdiğini kanıtlar nitelikte. Buna otomobilde küçük eksiklikler de bulunuyor. Hyundai Kona’da halen halojen farlar mevcut. Mercekli farların aydınlatması halojen standartlarında olsalar da LED veya Bi-Xenon farlar kadar güçlü değil. Ayrıca mekanik el freni böylesine “dolu” bir otomobile yakışmıyor. 2018 model yılında satılan Kona’larda bulunmayan sunroof’un 2019 model yılı itibariyle tavandaki yerini aldığını da söylemeliyim.

İç mekanda ön tarafta malzeme kalitesi çok yüksek olmasa da size kalitesiz bir kabindeymiş hissi vermiyor. Sonuçta kaçımız otomobilimizin torpidosuna bastırarak yumuşaklığını kontrol ediyoruz? Arka koltuklardaki diz ve baş mesafesi de sınıfında ön sıralarda. Çok uzun boylular diz mesafesinde problem yaşasalar da baş mesafesinde sıkıntı çekileceğini sanmıyorum. Daha da arka kısma geçtiğimizde elektrikli olmayan bir bagaj kapısı size karşılıyor. Bu büyük bir problem değil çünkü kapı oldukça hafif. 361 litrelik bagaj hacmi de sınıf standartlarında.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir