Sürüş İzlenimi: Audi A7 Sportback

İkinci nesliyle birlikte yarı hibrit bir otomobil olarak gün ışığına çıkan Audi A7 Sportback, spor otomobil performansının yanı sıra gündelik bir salon otomobili konforu da yaşatmayı başarıyor.

Ingolstadt’lı Alman Otomobil Üreticisi Audi, A7 adını verdiği ve içinde sedan, coupe ve hatchback öğelerini bir araya getirdiği ilk versiyonunu tanıttığı zaman tarihler 2010 senesini gösteriyordu. Çıkar çıkmaz Mercedes’in ikonik CLS serisinin tahtına göz diken bu modelin ikinci versiyonu ise 12 Ocak 2018 tarihinde Detroit Motor Show’da objektiflerin karşısına çıktı. Dışarıdan bakıldığında sportif görünümlü bir salon otomobili havası taşıyan Audi A7’nin gerçekten böyle olup olmadığını anlamak için üç gün boyunca İstanbul’un yollarını aşındırdık.

Audi A7 dışarıdan incelendiği zaman boyutları sebebiyle oldukça heybetli bir otomobil. Sonuçta karşımızda 4.96 m. uzunluğunda, 1,9 m genişliğinde bir otomobil mevcut. Bu ölçüler baz alındığında tam bir lüks salon otomobili havası veriyor diyebiliriz, ancak yerden yüksekliği sadece 1,4 m. olunca A7’nin sportif tarafa da göz kırptığını var saymak gerekiyor. Alçak seviyede konumlandırılan ön motor kaputu, geniş bir ön radyatör ızgarası, bir ışık bandıyla birbirine neredeyse yapışık hale getirilmiş arka stoplar bu sportif görünümü destekler nitelikte. Hız 120 km/s’i geçtiğinde bagaj kapağının alt kenarından yukarı doğru açılan spoiler (isterseniz bu hıza çıkmadan da içeriden bir düğme yardımı ile de açabilme imkanınız mevcut) de bu sportiflik görünümünde pastada çilek misali olmuş diyebiliriz. O sporilerin açıldığı bagaj kapağının altında da 535 lt’lik bir bagaj alanı mevcut ve yeterli seviyede.

Otomobilin sürücü koltuğuna oturduğumuzda iç mekandan adeta kalite akıyor. Gerek kullanılan plastik malzeme kalitesindeki işçilik, gerekse konsol kısmındaki ekranların yerleşimindeki başarı size uzun yolculuklarda dahi ferah ve sıkılmadan bir seyahat imkanı verecek seviyede. Dikkat çeken bir konu da ön konsoldaki fiziki düğmelerin oldukça az sayıda olması. Çoğu dokunmatik olan bu düğme yapılandırması, şahsen benim gibi bu konuda gelenekselci olan bir otomobil sürücüsünün bile alışmakta zorlanmasına sebep oldu. Çoğu fonksiyona Audi’nin MMI Responce sistemi üzerinden kumanda edilebiliyor. 10 inçlik Multimedya ve konsolun alt kısmındaki 8 inçlik klima ekranının okunurluğu gayet iyi ve kişiselleştirilebiliyor. Her ne kadar dokunmatik desek de dokunulduğu zaman düğmelerden çıkan çıt sesi yine geleneksel kumanda sistemine selam duran seviyede.. Ancak otomobilin içinde eşya gözleri konusunda oldukça cimri davranıldığını da eksi puan olarak hanesine yazdığımızı da belirtmek gerek. A7’nin ön koltukları oldukça rahat ve vücudu iyi saracak seviyede. Otomobilin arkasına doğru tavanın alçalması sebebiyle biniş ve inişlerde başınızın tavana çarpmaması için gayret sarfetmeniz gerekiyor. Özellikle boyu 1.80’den uzun yolcuların daha da dikkatli olması şart sanırım.

Test otomobilimiz A7 Sportback 50 TDI’da 2967 cc hacminde 286 HP gücünde V6 turbo dizel bir motor mevcut. Bu verilere 620 Nm’lik bir tork gücü de eklenince otomobilin performansı hakkında bir fikre de sahip oluyorsunuz. 8 ileri otomatik şanzıman bulunan A7’mizde dört tekerlekten çekişli Audi’nin geleneksel Quattro sistemi de bu güç yola aktarılıyor. Normal halinde yüzde 40-60 oranında çekiş dağılımı bulunan A7’de isteğe göre 70-30 ya da 15-85’lik bir dağılım da yapılabiliyor. Otomobil normal konumunda arkadan itiş karakteri sergilese de elektronik sistemleri sayesinde bu güçlü karakteri dizginlenebiliyor. “Progressive” adı verilen sertliği değişken direksiyon sistemi de tam bir sürücü dostu diyebiliriz. Bizim test otomobilimizin donanımında olmamasına rağmen Audi’nin dört tekerleğe de kumanda edilebilen “All-Wheel Steering” sistemi de opsiyonlar arasında yer alıyor.

Bu veriler ışığında Audi A7’nin gerektiğinde sportif bir otomobil hissiyatını verdiğini, eğer bir makam otomobili konforunda seyahat etmek isterseniz de “hay hay” diyerek sizi asla geri çevirmeyeceğini rahatlıkla söyleyebilirim. A7’nin aslında dışarıdan bakıldığı zaman pek vurgulanmış olmasa da 48V’lık (mild hybrid) yarı hibrit bir elektrik altyapısı da var. 55-160 km/s hızları arasında ayak gaz pedalından çekildiğinde devreye giren bu sistem %7’lik bir yakıt ekonomisi sağladığını ekleyelim. A7 Sportback’in bu kullandığımız versiyonunda 975.558 TL’lik fiyat etiketi mevcut. Eğer bütçeniz varsa “hem spor otomobil performansı alayım, yeri geldiğinde de salon otomobili tadı da versin” diyenlerdenseniz A7 Sportback alternatifleriniz arasında yer alabilir. Ancak sportifliğe daha çok önem verenlerdenseniz o zaman bu bütçeyle diğer Alman ve İtalyan markalara da yönelmeniz daha mantıklı bir seçim olarak gözüküyor.

 

Fiyat: 975.558 TL

Motor: V6 silindirli, 2967 cc, Turbo Dizel

Güç: 286 bg @ 3500 – 4000 d/d

Maksimum Tork: 620 Nm @ 2250 – 3000 d/d

Ağırlık: 1395 kg

Şanzıman: 8 ileri otomatik

0-100 km/s: 5,7 sn

Maksimum hız: 250 km/s

Yakıt Tüketimi: 5,8 lt / 100 km

Co2: 150 g/km

 

Yazı: Mücahit Burak Bağce

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir