Sürüş İzlenimi: Toyota RAV4 Hibrit

Beşinci nesliyle birlikte hibrit motor geleneğini devam ettiren Toyota RAV4, tutumluluğu ön planda tutuyor.

Dünyanın en çok satan SUV otomobili Toyota RAV4 tamamen yenilenen 5. jenerasyonunda; karakteristik bir tasarım, daha üst düzey performans, kapasite ve en üst düzeyde güvenlik sunuyor. Toyota’nın TNGA-K platformunu kullanan ilk SUV’si RAV4, bu platformu bazı Lexus modelleri ve yeni Camry ile paylaşıyor. TNGA-K ile birlikte daha alçak bir ağırlık merkezine sahip olan araç, bagaj hacminiyse 580 litreye ulaştırmış. Bagaj eşiğinin bulunmadığı SUV’de zeminin yüksekliği de ayarlanabiliyor. Avadanlıkta stepnenin yer almadığından dolayı burayı da saklama alanı olarak kullanabilirsiniz. 2690 mm’ye yükselen aks mesafesi de arkadaki yolcuların yaşam alanını ferahlatan bir unsur. Dışarıdan bakıldığında 4. nesilden farklı bir otomobil olduğu rahatça anlaşılan RAV4, LED farları ve 18 inçlik jantlarıyla daha modern bir görüntüye kavuşmuş. Kabindeki kalite algısını da yükselten RAV4’ün elinizi attığınız çoğu yerinde kaliteli plastik veya dikişli deri döşeme kullanıyor.

Bej renkli derilerin kullanıldığı test aracımızın kokpitinde renkli bir hava hakim. Açılabilir panaromik cam tavanla birlikte kendinizi adeta bir akvaryumun içerisinde gibi hissedebilirsiniz. Şoför tarafındaki kapıda bulunan cam ve ayna kontrolleri, Japon standartlarında. Sadece şoför kapısının cam kumandası ışıklandırılmış. Bu durum gece sürüşlerinde bir handikap olarak görülebilir. Ayrıca kapı içi ve torpido gözlerinde herhangi bir yalıtım kaplaması bulunmuyor. Bu saklama alanlarının dışında diğer tüm gözler eşyaları kaydırmayacak bir plastikle kaplanmış. 9 hoparlörlü JBL Premium ses sistemine sahip test aracımızda 8 inç büyüklüğünde dokunmatik bir multimedya ekranı yer alıyordu. Çözünürlülüğü ve dokunmatik hassasiyeti günümüze uyumsağlasa da Apple CarPlay’in sistemde yer almaması benim fikrimi sorarsanız en büyük eksikliklerden. 7 inç büyüklüğünde dijital gösterge paneliyle birlikte gelen Toyota RAV4’ün tüm verileri bu ekrandan izlenebiliyor. Bu panelin sol tarafındaysa motorun durumunu gösteren analog bir gösterge bulunuyor. Araçta herhangi bir devir saati bulamamak ilk etapta şaşırtıcı olsa da sonrasında bu duruma alışmak çok zaman almıyor.

RAV4’ü rakiplerinden ayıran en büyük detaylardan biriyse dikiz aynası. İlk bakışta sıradan bir ayna  görseniz de karartma düğmesine benzer bir butonun yardımıyla arka spoylerin içine gizlenmiş kameranın görüntüsünü dikiz aynasında görebiliyorsunuz. Bagajın tamamen dolu olduğu veya 5 kişiyle seyahat edilen durumlarda yaşanılan arka görüş problemini Toyota çok akıllıca çözmüş. Standart ayna görüşünden daha geniş bir açı sunulması da cabası.

Önceki neslinde olduğu gibi 2.5 litre hacmindeki atmosferik benzinli motorla birlikte elektrikli motoru da kullanarak hibrit bir sisteme sahip olan RAV4’ün 5. neslinde iki adet elektrikli ünite bulunuyor. Otomobilin ön ve arka kısmına yerleştirilen bu motorlardan arka taraftaki sadece arka tekerlekleri yürütüyor. Böylelikle dört tekerlekten çekiş sistemine sahip aracın arka tarafına herhangi bir şaftın gitmesine gerek kalmıyor. Bu durum da SUV’nin hafiflemesine katkıda bulunurken parça tasarrufuna da yardımcı oluyor. Eski nesline göre hafifleyen nikel-metal alaşımlı bataryalar, daha fazla enerjiyi depolayabiliyor. 178 bg güç ve 221 Nm tork üreten benzinli motora yardımcı elektrikli ünitelerle birlikte toplam sistem gücü 222 bg olarak açıklanmış. Düşük görünen tork değerinin elektrikli motor yardımıyla ne kadar yükseldiğiyse Toyota tarafından açıklanmamış.

Gelelim RAV4’ün en iddialı kozu olan yakıt tüketimine. Otomobil büyük cüssesinden beklenmeyecek derecede cimri. Gerçekçi İstanbul şehir içi kullanımında 4.5 lt/100 km’lik bir sarfiyatı hiç zorlanmadan elde edebiliyorsunuz. Bu da RAV4’ün vergi yükü nedeniyle yükselen satın alım fiyatının aksine oldukça cep dostu olduğunu gösteriyor.

Yazan: MÜCAHİT BURAK BAĞCE

 

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir