Sürüş izlenimi: Ford Focus Sedan

2018 senesinin sonunda tamamen yenilenerek ülkemizde piyasaya sunulan ve sınıfının iddialı modellerinden olan Ford Focus, yine zirveye göz diktiğini gösterir seviyede.Yenilenen Ford Focus’un sürüş izlenimi için aldığımız sedan modeli, daha önceki modellerinden alıştığımız çizgilere sahip kokpit tasarımı ile bizi karşılıyor. Yine yenilenen göstergeler de küçük kardeşi Fiesta’dan izler taşıyor. Kolay okunabilen ve basit bir yapısı var ve sizin kafanızı karıştırmayacak düzeyde.  Ön konsolun ortasında 8,5 inch boyutunda bir multimedya ekranı mevcut. Bizim kullandığımız test otomobili en üst olan titanyum donanımlı olduğu için bu ekrana sahip olabiliyorsunuz. Bu ekranın en göze çarpan özelliklerinden biri de geri park manevraları esnasında oldukça geniş bir görüş alanı sunması. Gece de bu görüş kamerasının aydınlatması gayet başarılı ve rahatlıkla park etmenizi sağlıyor.Klima kumandaları gayet rahat kullanılıyor ve elinizin altında yer alıyor. İç mekanda kullanılan plastik kalitesi gayet makul seviyede. Ön konsolun ortasında yer alan gri renk kaplama da bu kaliteli plastiği görsel olarak destekler konumda. Vites konsolunun önünde geniş bir eşya göz alanı var ve bu alanda kablosuz telefon şarj edebilme imkanınız mevcut. Kol dayanağının altında da kaymaz yüzeye dahip bir eşya gözü var ve burayı da telefon, cüzdan, güneş gözlüğü gibi eşyalarınızı koyarak değerlendirebilirsiniz.

Direksiyon simidi de dolgun ve ele iyi oturuyor. Üzerinde yol bilgisayarınızı ve telefonunuz ile multimedya sistemini kumanda edebilecek tüm butonlar yerleştirilmiş. Bu donanım seviyesinde adaptif hız sabitleyici, şerit takip sistemi gibi günümüzde artık giderek yaygınlaşan güvenlik unsurları da yer alıyor. Tabi bunlar için de ekstra ücret ödemeniz gerekiyor. Focus Sedan’ın koltukları kumaş kaplamalı ve rahat bir seyahat imkanı sunuyor. Ön koltukların yanal tutuşu başarılı. Arka koltukların da diz mesafeleri yeterli ve rahat. Fakat aracın İstanbul’da yapılan medya lansmanında gözümüze çarpan ilk eksiklik olan arka koltukta olmayan kol dayaması titanium seviyesinde bile yok ve eksi hanesine not aldık. Ancak arkada ortada seyahat edecek yolcunun sırtı için bu eksikliğin artıya dönebilecek olmasını da söylemekte yarar var. Arka koltuklardan bahsetmişken c sütununun da daralan yapıya sahip olması sebebiyle boyu 1.80’den uzun yolcular için burada seyahat çok keyifli olmayabilir. Yine burada seyahat edecek yolcunun ayağının altında yer alan fazla geniş olmayan şaft tüneli de bu rahatlığı arttıracaktır. Aracımızda yer alan koltuk ısıtmanın yanı sıra direksiyonda da bu sistemin olması özellikle soğuk kış sabahlarında beni bir hayli memnun etti diyebilirim. Kokpit tasarımı genel olarak düzgün ve kaliteli görünüyor.

Test otomobilimizde yer alan 1.5 litrelik dizel motor 120 HP güce ve 300 Nm güce sahip ve performansı tatmin edici seviyede. Bu güç Ford’un yeni tork konvertörlü 8 ileri otomatik şanzımanı ile yola iletilebiliyor. Yeni nesilde daha önceki çift kavramalı 6 ileri powershift şanzımandan vazgeçilmiş. Benim gibi bir önceki nesil o şanzıman ile yıldızı pek barışmamış biriyseniz bu çift kavramalı sistem sizin daha hoşunuza gidecektir sanıyorum. Otomobilin yapısı itibarıyla çok yüksek performans beklentimiz olmadığı için bu şanzıman bizi yeteri kadar memnun etti. Yeni nesil Ford Focus’da kullanılan arka süspansiyon sisteminde torsiyon çubuğu kullanılıyor. Bağımsız süspansiyon sisteminden farklı olmasına rağmen virajlı yollarda Focus elektronik sistemlerinin de yardımıyla kolay kolay yoldan kopma eğilimi yaşamadık. Focus Sedan ile İstanbul’un çeşitli yol ve hava şartlarında geçirdiğimiz günler boyunca yakı tüketimimiz genelde 7.0 – 8.0’lı litrelerde olmasına rağmen uzun yol kullanımlarında bu haneleri aşağıya çekmek gayet mümkün.

Focus Sedan bu sınıfta Fiat Egea ve Renault Megane gibi dişli rakipleri ile ne kadar boy ölçüşebilecek bunu ODD (Otomobil Distibütörleri Derneği) tarafından ay sonlarında açıklanacak rakamlara bakarak göreceğiz. Fiyat konusunda bu saydığımız rakiplerinden daha yüksek olan fiyatı elini güçsüzleştirse de sadık Ford kullanıcı kitlesi ve özellikle filo kiralama konusunda çok tercih edilen bir model olmasıyla yine başa baş bir rekabet içine girebileceğini düşünüyorum.

 

Ford Focus Sedan 1.5 TDCI Titanium

Fiyat: 178.000 TL

Motor: 4 silindirli, 1499 cc, turbo dizel

Güç: 120 bg @ 3600 d/d

Maksimum Tork: 300 Nm @ 1750 d/d

Ağırlık: 1550 kg

Şanzıman: 8 ileri Otomatik

0-100 km/s: 10.9 sn

Maksimum hız: 193 km/s

Yakıt Tüketimi: 3,8 lt / 100 km

Co2: 99 g/km

 

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir