Sürüş İzlenimi: Kıa Stonıc

Güney Koreli otomobil üreticisi olan Kia’nın B segmentindeki yeni crossover modeli Stonic Türkiye’de satışa sunuldu. Sınıfının yeni oyuncusu ne kadar iddialı olabilecek bunun cevabını aradık. Türkiye pazarına iddialı bir giriş yapmak isteyen ve sınıfında zirveyi hedefleyen Kia Stonic, her biri otomatik şanzımanla kombine edilen ve yakıt verimliliği sunan iki adet küçük hacimli benzinli motor seçeneğiyle yurdumuz pazarına merhaba demişti. Kia SUV ailesindeki diğer modellerden ilham alan Stonic, güçlü ve kendinden emin duruşunun yanı sıra eğlenceli görünümü ile de dikkat çekiyor.

Yeni Stonic, hem dış hem de iç tasarımında bugüne kadarki en zengin kişiselleştirme olanağı sunan KIA modeli olarak öne çıkıyor. Sahip olduğu yol tutuş özelliklerini kullanım kolaylığıyla harmanlayan KIA Stonic, kullanıcısına iddialı bir sürüş deneyimi yaşatmayı hedefliyor. Otomatik şanzımanla kombine edilen benzinli motorlar sürüş keyfini desteklerken, yakıt verimliliği de sağlıyor. 1.4 MPI ve 7 ileri DCT ile kombine edilen 1.0 T-GDI olmak üzere iki adet küçük hacimli modern motor seçeneği sunan Stonic, pazara rekabet getirmeyi amaçlamıştı. Bizim test ettiğimiz versiyonu ise 1.0 T-GDI olanıydı. Kia Stonic, önden bakıldığında güçlü ve dinamik bir görünüm sergiliyor. Albenisi oldukça yüksek. Peter Schreyer yönetiminde Avrupalı kullanıcıların beklentilerine uygun olarak Frankfurt – Almanya ve Namyang – Kore tasarım stüdyolarının yakın işbirliği ile tasarlanan Yeni Stonic’in ön ızgarasında, Kia’nın ‘kaplan burnu’ tasarımının hakimiyeti kendini açıkça belli ediyor. Ön ızgara da dahil tüm detayları ile Stonic, Kia’nın güncel tasarım felsefesine sadık bir görünüm sergiliyor. Stonic, ergonomik modern iç tasarımı ve kaliteli malzeme kullanımıyla konforlu yolculuklar vadediyor. Sürücü odaklı orta konsol sade bir anlayışla tasarlanmış. Dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi ile az sayıdaki düğme kullanım kolaylığını destekliyor. Böylece sürücü gözünü yoldan ayırmadan tüm fonksiyonları rahatlıkla kumanda edebiliyor.

Dış tasarımda olduğu gibi iç tasarımda da zengin bir kişiselleştirme çeşitliliği bulunan Stonic, standart ve sportif olmak üzere iki farklı direksiyon seçeneğiyle satışa sunuluyor. Kullanıcılar, gri, turuncu ve yeşil olmak üzere farklı renk opsiyonlarından birini seçebiliyor. KiA Stonic, “6 Hoparlörlü Ses Sistemi”, “7 inç Dokunmatik Ekranlı Multimedya Sistemi”, “Otomatik Hız Sabitleme Sistemi”, “Geri Görüş Kamerası”, “Tam Otomatik Dijital Klima”, “Yağmur Sensörleri”, “Sunroof”, “Led Gündüz ve Stop Lambaları” gibi donanımları kullanıcısına sunuyor. Hızlı (speedy) ve vurgu (tonic) kelimelerinin birleşiminden gelen Stonic ismi aynı zamanda, müzikal ölçekte ilk ve son nota anlamına da gelen ‘yeni’, ‘taze’ ve ‘çeviklik’ manalarını da içeriyor. Otomobilin multimedya sisteminin kullanımı gayet kolay ve ses sistemi de yeterli seviyede. Stonic’in ön koltuklarında yeteri kadar hareket alanı var ve ferah diyebiliriz. Arka koltuklarda da uzun boylu insanlar için bile yeterli baş ve diz mesafesi mevcut. İç mekanın genişliği de bu sınıf için oldukça cömert düzeyde.

Kia Stonic’in 1.0 litrelik motorunun performansına gelince… Üç silindirli turbo beslemeli ve 120 HP gücündeki bu motor ara hızlanmalarda beklentilerin üstünde bir izlenim bırakıyor. Bu performansıyla şehir içi ve otoban sürüşlerinde sizi üzmeyecek kadar verimli bir çalışma sergiliyor diyebiliriz. Aracın süspansiyon sisteminin darbe emiş özellikleri de makul seviyelerde. Bozuk zeminlerde fazla rahatsızlık hissetmedik ve virajlarda kimi zaman zorlamamıza rağmen herhangi bir olumsuz durumla karşılaşmadık diyebiliriz. Kia Rio temeli üzerine inşa edilmiş olan Stonic, belki de satın alabileceğiniz en çevik mini SUV otomobillerden biri de olabilir. Ülkemiz yollarında sık sık karşılaşabileceğimiz bir durum olan virajların ortasında karşımıza çıkabilecek taş, engebe gibi sürprizlere rağmen duruşundan taviz vermemeyi başarıyor. Red Dot 2018 ödülüne sahip dikkat çekici tasarımı ile göz dolduran Kia Stonic’in ülkemiz pazarında Seat Arona, Renault Captur gibi rakipleriyle ne derece boy ölçüşebileceğini ise bize zaman gösterecek.

 

Motor: 3 silindirli, 998 cc, turbo benzinli

Güç: 120 bg @ 6000 d/d

Maksimum Tork: 171,5 Nm @ 1.500 – 4.000 d/d

Ağırlık: 1220 kg

Şanzıman: 7 ileri DCT Otomatik

0-100 km/s: 10.6 sn

Maksimum hız: 185 km/s

Yakıt Tüketimi: 5,2 lt / 100 km

Co2: 120 g/km

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir