“Otomobillerin amacı sizi A noktasından B noktasına taşımaktır.” Bahse girerim bunu söyleyen biri asla bir Porsche kullanmamıştır. 0’dan 100 km/s’ye 4.7 saniyede ulaşabilen bir aracın içindeyken B noktasına varmak ister misiniz? Gelin biz istemeyenler olarak yazımıza devam edelim. 718 Cayman, günlük kullanılabilen spor otomobil kavramını tam olarak karşılayabilen bir araç. Şehir içi kullanımlarda yeterli konforu size sağlayabilen 718 Cayman, ön ve arka kısmında iki ayrı bagaj bölmesi bulunduruyor. Toplamda 385 litre depolama hacmi sunan otomobil, kullanışlılığıyla da dikkat çekiyor. İç mekanında sizi sade bir tasarımla karşılayan otomobilde günlük hayatta ihtiyaç duyabileceğiniz bazı eksiklikler ise yok değil. Klima sisteminin tek bölgeli olması ve sistemi siyah beyaz bir ekran üzerinden takip etmek 718 Cayman’in nadir zaaflarından biri.
Dışındaki sportif tasarımı içine de yansıtan otomobil, deri ve alkantra döşemelerin kullanıldığı koltuklara sahip. Konumunu manuel bir şekilde ayarlayabildiğiniz koltukların sadece sırt ayarı elektrikli olarak yapılabiliyor. Alkantra düşkünlerini de düşünen Porsche, 718 Cayman’de direksiyon simidinde ve kapı içi döşemelerinde alkantra opsiyonu sunmuş. Ek olarak otomobilin iç mekanında kullanılan renk ve döşeme kombinasyonlarını birçok farklı şekilde düzenleyebilirsiniz. Bej, kırmızı, kahverengi siyah, gri ve hatta mavi renkli tonları kullanabileceğiniz 718 Cayman’in kabinini rahat bir şekilde kendi zevkinize göre tasarlayabilirsiniz. Günlük kullanıma uygun olarak saklama gözleri oluşturmayı gözden kaçırmayan Porsche mühendisleri; kapı içlerinde yeterli alanları sunmuşlar. Buna rağmen elinizde hala eşya varsa bunları yolcu tarafındaki fileye veya torpido gözüne de yerleştirebilirsiniz. Üzerinde Porsche logosu bulunan kol dayamanın altında ise telefonunuzu kablosuz şarj edebileceğiniz bir alan ve USB girişi mevcut. Ayrıca yolcu koltuğunun önündeki trim parçasının içinden çıkan bardaklıklar da iyi düşünülmüş detaylardan.
Gelelim sizlerin merakla beklediği konuya. Sürüş dinamikleri. Açıkçası düşüncelerimi yazıya dökmekte zorlanıyorum. Otomobilin yol tutuşu üst seviyede. Öyle ki onun limitlerine ulaşmak için siz kendi limitlerinizi de yukarı çekmelisiniz. Sahip olduğu şasinin ve tasarım detaylarının bu dinamiklerde büyük etkisi olduğunu kimse inkar edemez fakat en büyük kredi motor yerleşimine verilmeli. Ortadan motorlu bir geometriye sahip otomobil, bu da yetmezmiş gibi bu motoru boxer olarak tasarlamış. Böylelikle ağırlık merkezini ortaya alarak daha dengeli bir yapıya kavuşan otomobil, bu yapıyı arkadan itişli bir çekiş sistemiyle birleştirdiğinde virajlarda adeta harikalar yaratıyor. Kabinden sadece 30 cm uzakta bulunan motorun sesi ve test aracımızdaki opsiyonel spor egzozun çıkardığı patırtılar sürücüyü agresif bir kullanım tarzına geçirmek için tahrik ediyor.
Sürücü otomobili olma konusunda büyük bir iddiaya sahip olan Porsche 718 Cayman’i ister manuel, ister çift kavramalı otomatik PDK (Porsche Doppelkupplung) şanzımanla satın alabiliyorsunuz. Eminim manuel şanzıman daha fazla keyif sunuyordur fakat performans düşkünü biriyseniz PDK şanzımanda karar kılmalısınız. Geçişleri neredeyse gözle görülemeyecek kadar hızlı olan PDK, Spot ve Sport Plus modlarında arkanızdan “tekme atmayı” da unutmuyor. Sport Chrono paketiyle birlikte gelen Launch Control ve PDK şanzımanın birlikteliği 718 Cayman’in 0-100 km/s hızlanmasını 4.7 saniyeye kadar indirebiliyor.
0 comments