Kariyerinde iki kez arka arkaya Türkiye Ralli Pilotlar Şampiyonluğu bulunduran Murat Bostancı, 2017 sezonu öncesinde yeni yarış otomobili Ford Fiesta R5’ine kavuştu. Avrupa Ralli Şampiyonası’nda son iki sezonun pilotlar şampiyonu olan Polonyalı Kajetan Kajetanowicz’in yarış otomobili geçtiğimiz ay Castrol Ford Rallye Team Türkiye tarafından satın alınarak ülkemize getirildi ve bizler de bu sürece şahitlik ettik. Ford’un dünya parkurlarında yarışan otomobillerini hazırlayan M-Sport yapımı olan Ford Fiesta R5, satın alınması sonrasında M-Sport nezdinde Polonya’da baştan aşağı yenilenerek şampiyon pilotumuzun kullanımı için sıfırlanmıştı.
Serin bir pazar sabahında Pendik’deki Ro-Ro limanında otomobili karşılamak için Murat ile buluştuğumuzda genç pilotun mutluluğu ve heyecanını yüz ifadesinden anlayabilmek hiç zor değildi. Daha sonra yanımıza gelen sevgili babası ve takım direktörü Serdar Bostancı da duygusal açıdan hiç farklı görünmüyordu. Otomobilin geldiği feribottan araç ağır ağır karaya lastiklerini koyarken yeni bir maceranın da startı verilmişti artık. Gümrük işlemlerinin ardından limanın çıkış kapısından Ford Fiesta R5 yavaş bir hızla çıksa da o kendine özgü sesiyle çevrede bulunan meraklı bakışların hedefindeydi. Serdar Bostancı ve Murat meraklı kitlenin artık klasikleşen “Abi bu kaç km/s yapıyor?” “Kaç beygir” gibi sorularına cevap verirken Fiesta R5 otomobilleri çekiciye yüklenip Maslak’daki yeni ikametgahı Teknik Motorspor Yarış Garajı’na doğru yola koyulmaya başlamıştı.
Otomobil ülkemize giriş yaptıktan iki gün sonra ilk kez toprak testine çıkacaktı. Castrol Ford Rallye Team Türkiye ile bu kez Oruçoğlu köyü civarlarında İstanbul’daki rallilerde sıklıkla kullanılan bir toprak etapta buluştuk. Serin ve kapalı havada bir İstanbul sabahında parkur şartları test için müsaitti ve Murat Bostancı – Onur Vatansever ekibi 2017 Avrupa Ralli Şampiyonası’nda yarışacakları yeni otomobilleri ile hazırdılar. Otomobile test öncesi son bakımlar ve ayarlar yapıldıktan sonra genç ikili parkura çıktı ve bizler de fotoğraf ve video çekimleri için yerimizi aldık. İlk turlarda Murat Bostancı parkurda 80’li ve 90’lı yılları anımsatan oldukça yan yan kayarak ve hızlı sürüş stiliyle bizlere objektiflerin gerisinde yüzümüzü güldüren görüntüler verdi. Genç ekip aslında bu otomobile yabancı değildi. Çünkü 2015’de yurt dışında bu otomobilin bir önceki versiyonuyla iki asfalt yarışta ve bu sezon da ülkemizde iki toprak rallide start almışlardı. Teste verilen aralarda Murat Bostancı yeni yarış otomobilinden oldukça memnun ve rahat görünüyordu. Parkurda değişen ayarlarla yapılan testler bittikten sonra Murat Bostancı’ya mikrofonlarımızı uzattık ve önümüzdeki sezon hedefleri hakkında bilgiler aldık.
2016 sezonunun bizlere değerlendirmesini yapar mısın?
Avrupa Ralli Şampiyonası’nda 2016 sezonu bizim için öğrenme senesiydi. Zaten başa güreşecek değil de 2 WD Ford Fiesta R2T ile mücadele ettik. Güzel bir antrenman senesi oldu bizim için. Aslında bu öğrenme sezonumuzda ERC3 sınıfında Takımlar ve Co-pilotlar Şampiyonluğu’nu kazanmayı başardık. Ben de pilotlar klasmanında üçüncü oldum. Böylece co-pilotum Onur Vatansever iki alt kategoride de olsa benden önce Avrupa Şampiyonluğu’nu kazanmış oldu.
Önümüzdeki sezon kullanacağın Ford Fiesta R5’in teknik anlamda Fiesta R2T’ye nazaran nasıl farkları var?
Ford Fiesta R2T, 2 tekerlekten çekişli 1.0 litre ve Ecoboost bir motora sahipti ve 180 HP gücündeydi. 5 ileri sıralı bir şanzımanı vardı. Bu yeni otomobilimde de 1.6 lt. Ecoboost bir motor var. 300 HP gücünde dört tekerlekten çekişli ve yine 5 ileri sıralı şanzımana sahip. En büyük özelliği de seneye bizim mücadele edeceğimiz Avrupa Ralli Şampiyonası’nı iki sezon kazanan araç olması.
Bu testin ardından otomobil ile ilgili ilk izlenimlerin nelerdir?
Ford Fiesta R5 ile daha önce yurt dışında iki asfalt ve ülkemizde de iki toprak rallide yarışmıştım. Bundan dolayı tecrübem var ama 2015’de kullandığım R5’e nazaran bu araç geliştirilmiş Evo versiyonu. Bu yüzden daha güçlü ve gelişmiş özelliklere sahip.
2017 Avrupa Ralli Şampiyonası için hedefleriniz neler?
Önümüzdeki sezon da şampiyona bizim için öğrenme sezonu gibi geçecek. ERC’nin en üst klasmanında ilk defa yarışacağız. Bu sene iki alt klasmanı olan ERC3’de mücadele etmiştik. Kazanabilecek tempolara çıkabilmek için bir sonraki seneyi beklemek gerekiyor ama bazı yarışlarda birkaç sürpriz yapabiliriz inşallah.
Genel bir soru sormak gerekirse, yarıştığın şampiyonalarda rakiplerine nazaran kendini daha avantajlı gördüğün noktalar nelerdir?
Öncelikle yarışlar esnasında konsantrasyonum çok fazla dağılmıyor. İşler iyi ya da kötü de gitse otomobilin içinde ne hissediyorsam onu yapıyorum. Otomobil ile garajda mekanikerlerimizle oldukça fazla vakit geçiriyorum. Onun çok faydası oluyor. Elimi ve kafamı sıcak tutma açısından oldukça faydalı oluyor. Ayrıca aileden gelen genlerden bir yetenek olsa gerek, o da bana avantaj sağlıyor.
Artık çok tecrübeli bir pilotsun, daha önce WRC’de Junior şampiyonasında da mücadele ettin. Seni en çok hangi ülkenin etapları etkilemişti?
Kesinlikle Finlandiya Rallisi diyebilirim. Antrenmanında bile oldukça eğlenmiştik. Ancak yarışın üçüncü etabında takla atıp yarış dışı kalınca hevesimiz bir anlamda kursağımızda kalmıştı. İnşallah önümüzdeki senelerde burada yine yarışmak kısmet olur ve finişe gelip ülkemizi sevindiren bir sonuçla dönebiliriz.
0 comments