2017’nin en iyi 50 otomobili (50-26)

Biraz medeni tartışma, biraz bilek güreşi derken 2017’nin en iyi otomobillerini listelemeyi başardık…

YAZI: Nic Cackett, Andrew Frankel, Matt Prior, Matt Saunders 

FOTOĞRAFLAR: Luc lacey, Stan Papior

Görevimiz satışta olan en iyi otomobilleri listelemek. Ne var ki, herkesin birbirinden orijinal ve özel fikirlere sahip olduğu bir yayında bunu yapmak hiç de kolay olmuyor.

Olayın nasıl çalıştığını şöyle izah edelim: Bir Autocar yazarından şu an satışta olan en iyi 50 otomobili listelemesini ve bunu yaparken 50 otomobilin tamamından emin olmasını istiyoruz. Kendisi hazırlanıyor, çalışıyor ve 68 otomobillik bir liste ile çıkageliyor.

Sonrasında listenin 50 otomobile sadeleştirilmesi için toplantı organize ediliyor ve geribildirimler paylaşılıyor. Derken listeden birkaç otomobil azaltıyor ve nur topu gibi 10 otomobil daha ekliyoruz. Sonra deneyimler, kişisel düşünceler ve tartışmalar ön plana çıkıyor derken elimizde kavgayla gürültüyle 50 otomobil kalıyor.

Fakat sonra ilginç bir şey oluyor ve 50 otomobilin kendi içerisindeki sıralamasında, özellikle 15. otomobilden sonra, mutabakat rüzgarları esmeye başlıyor. Sonra ilk 10 otomobili seçiyoruz ve ilk beşe doğru ilerlerken mutabakat daha da güçleniyor ve ilk beşin sürüşleri neticesinde sıralama yapılıyor. Seçimlerimize göz atabilir ve bizlerle fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

50. Seat Ateca

Volkswagen Grubu otomobillerinin kayıp ruhu, Seat’ın gelmiş geçmiş en iyi ürünü olan Ateca’da canlanıyor. Nefes kesici olduğunu söylemek abartılı kaçar ama sevimli, verimli ve ulaşılabilir bir araç olan Ateca, SUV segmentini uzun süre boyunca sallayacak gibi görünüyor.

Seat Ateca

49. Honda NSX

Bu şeyi orijinal NSX’in halefi olarak düşünmeyin çünkü yeni NSX o tarz bir süperspor değil. Bu otomobil teknolojinin yardımıyla fizik kurallarının ve 1725 kg’lik ağırlığın ne kadar hiçe sayılabileceğini test etmek amacıyla üretildi.

48. Radical RXC Turbo

Diğer otomobillerin yapamadığını yapan otomobilleri severiz. İşte yere basma kuvveti canavarı olan RXC’yi bu yüzden seviyoruz. Pratik sayılmaz ama bir tanesiyle bütün pist günlerinin en iyi zamanını yapamıyorsanız suçu otomobilde değil kendinizde arayın.

Radical RXC Turbo

47. Volvo XC90

Volvo daima Audi ve Mercedes-Benz gibi markalarla birlikte anılmak istemiştir ki XC90 bu yolda atılmış en büyük adım. Sıradan seçeneklerin karşısında hoş bir alternatif olarak duran aracın tasarımı ise Volvo’nun her dediğine inanmanızı sağlıyor.

Volvo XC90 R-Design

46. Range Rover

Yeni nesil über-SUV’lar Range Rover’a 47 yıldır görmediği bir rekabeti gösterse de, bu şeyin duruşu ve tarzı bambaşka. Arazide halen en iyisi olduğu gibi, parlak yıldızlarla dolu bir galakside dahi ön plana çıkmaktan geri durmuyor.

Range Rover

45. Aston Martin V12 Vantage S

Aston Martin’ler tatsız biçimde yaş almalarıyla ünlü olsa da, yıllar V12 Vantage S’ten bir şey götüremedi. Otomobile manuel şanzıman seçeneğinin eklenmesi ise her şeyi daha da güzel hale getirdi.

Aston Martin V12 Vantage S

44. BMW 330e

Muhtemelen ulaşılabilir plug-in hibritlerin en iyisi. Ciddi bir performans, gerçek ekonomi ve 3 Serisi’nin geleneksel değerleri bir arada. Bir diğer deyişle, sevilmeyecek bir yanı yok.

BMW 330e

43. Nissan Micra

‘Selefinden çok daha üstün olanlar?’ listesi tutsaydık, Micra bu listenin başında olabilirdi. Eski Micra’dan çok daha güvenilir ve keyifli olan aracın daha üst sıralarda olmamasının tek sebebi fiyatı.

Nissan Micra

42. Jaguar XF

Yeni BMW 5 Serisi ve Mercedes-Benz E Serisi kadar geniş bir yetenek bandı olmasa da, bu otomobilin sürüş konusundaki ustalığına bayılıyoruz. XF, Jaguar’ın sürüş keyfi konusundaki geçmişini canlandırabilmesi için hoş bir fırsat.

Jaguar XF

41. Mercedes-AMG  C63 S Estate

Performans otomobili dünyasının pimi çekilmemiş bombası: Küçük boyutlar ve büyük beygirler… Dahası, 66 litrelik yakıt deposunu saymazsak, pratik olmayan hiçbir yanı yok.

Mercedes-AMG C63s Estate

40. Mini Cooper

Mini bütün ürün ailesine aynı yetenekleri kazandırmakta zorlansa da, Cooper her zamanki gibi gayet çekici bir otomobil olarak markanın çekirdeğinde yer alıyor. Gösteriş, ulaşılabilirlik ve yüksek marka algısı bir arada.

Mini Cooper

39. Abarth 124 Spider

Fiat’ın standart 124 Spider modeli Mazda MX-5’in gölgesinden çıkamamış olabilir fakat daha hızlı, daha çevik ve daha keskin bir otomobile dönüştürülen Abarth 124 Spider tam da istediğimiz 124 profilini çiziyor.

Fiat 124 Abarth

38. Ford Focus RS

Bütün teknolojilerine rağmen özünde eski usullere bağlı bir performans Ford’u… Yüksek süratlerde bu kadar eğlenceli olan bir otomobilin sertliği kimi rahatsız eder ki? Yolda iyi, pistte daha da iyi bir canavar.

Ford Focus RS

37. Volkswagen Up

Up, Seat ve Skoda’daki ikiz kardeşleriyle birlikte, en sevdiğimiz şehir otomobili olarak yaşamaya devam ediyor. Büyük otomobillere has bir olgunluğu küçük bir gövdede sunan aracın, şehir dışında da önemli yetenekleri mevcut. Artık genç sayılmaz ama halen en iyisi.

Volkswagen UP

36. Caterham 620S

Daha iyisini düşünemiyoruz. 620S, 620R yarış otomobilinin sokaklara inmiş versiyonu. Yarışçı ruhundan hiçbir şey yitirmeyen bu otomobil, doğru ellerde olduğu sürece, sonu gelmeyen bir eğlence sunabilir.

Caterham 620S

35. Skoda Superb Estate

Günümüzün en büyük steyşınını kim üretiyor? Mercedes değil. Volvo da değil… Amacını bilen otomobilleri seviyoruz ve bu yüzden steyşın gövdeli Superb’in piyasadaki en iyi yük taşıma steyşını olduğunu düşünüyoruz.

Skoda Superb

34. Tesla Model X

Çılgın kapılarından dolayı kıyamet filmlerinden fırlamış gibi görünse de, Model X fazlasıyla geniş ve pratik bir aile otomobili. Sürüş kalitesi gibi bazı konularda kusurları yok değil ama cesareti olan üreticiler her zaman desteklenmeli.

Tesla Model X

33. Jaguar F-Pace

Jaguar’ın şu an en çok sattığı modelinin, şirketin daha önce hiç yer almadığı bir segmentten olmasına ne demeli? Yine de İngiliz üreticinin son yıllardaki en rekabetçi ürününü yarattığına şüphe yok.

Jaguar F-Pace

32. Ford Mustang

Gerçek bir Amerikan kahramanının mantıklı hareket edebilen versiyonu. Tasarımı, performansı ve yan gitme potansiyeli güzel. Sadece V8 motorlusunu aldığınızdan emin olun yeter…

Ford Mustang

31. Ferrari F12

Maranello’nun amiral gemisi küçük kardeşi 488 GTB’nin gölgesinde kalsa da muhteşem bir V12’ye sahip. V12’ler çok nadiren bu kadar güzel sesler çıkarır ve bu kadar kuvvet üretir… Bakalım F12’nin selefi 812 Superfast’ı da kolayca sevebilecek miyiz?

Ferrari F12

30. Alfa Romeo Giulia

Sonunda tasarımının ve marka geçmişinin ardına sığınarak hatalarını unutturmaya çalışmayan bir Alfa Romeo ile karşı karşıyayız… Uzun yıllardır Almanların karşısında bu kadar dik durabilen bir Alfa görmemiştik.

Alfa Romeo Giulia

29. Land Rover Discovery

Discovery 5’in içiyle ve dışıyla daha az Land Rover durduğunu biliyoruz ama otomobilin kalan bütün manalı detaylarda, yerini aldığı modele göre inanılmaz bir ilerlemeyi temsil ettiğine emin olabilirsiniz.

Land Rover Discovery

28. BMW 320d

Lafı uzatmaya gerek yok: Sürüş yapmaktan keyif alan ve gündelik otomobile ihtiyaç duyan insanların alabileceği en iyi kompakt sedan halen 320d. Tastamam ve neredeyse hatasız bir ürün.

BMW 320d

27. Rolls-Royce Wraith

Evet, bunun yerinde bir Dawn, Ghost ve hatta Phantom olabilirdi çünkü BMW bu zamana kadar kötü bir Rolls-Royce üretmedi. Yine de Wraith’i nefis tasarımı ve uzun yol iştahı için diğerlerine tercih edebiliriz.

Rolls Royce Wraith

26. Toyota GT86/Subaru BRZ

BRZ için yapılan son iyileştirmelerden sonra, yan gitme isteğinde herhangi bir eksilme olmaksızın, otomobilin gündelik kullanımı daha da iyi hale geldi. Bu paraya daha fazla gündelik eğlence bulmak kolay değil.

Toyota GT86

Listenin devamı için..

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir