Yeni Hyundai i20 Türkiye Yollarına Çıkıyor

Ağustos ayı sonunda üretimine başlanan Yeni Hyundai i20, gerçekleştirilen dijital lansmanla birlikte Türkiye’de satışa sunuldu.

İlk kez 2008 yılında tanıtılan ve 2010 yılından itibaren Türkiye’de üretimine başlanan Hyundai i20, bu 10 yıllık süre zarfında sınıfındaki iddialı modellerden biri olmayı başarmıştı. Markanın yeni tasarım felsefesi olan “Duygusal Sportiflik” temasıyla baştan aşağı yenilenen üçüncü nesil i20 ise sadece tasarım ve teknolojisiyle değil, artan boyutları ve yenilikçi güç paketleriyle de öne çıkması amaçlanmış durumda.

Bu üçüncü nesil yeni Hyundai i20’de dizel motora yer verilmezken, 1.0 litrelik turbo beslemeli motoruyla beraber ilk kez 48 voltluk hafif hibrit versiyona geçiş yapılıyor. Bu sayede oldukça düşük bir yakıt tüketimi elde edilmesi amaçlanırken, aynı zamanda yeterli performans da sunulması amaçlanmış vaziyette.

Yenilenen i20’de ilk bakışta yeni far grubu göze çarpıyor. LED ön ve arka farlar i20’nin tasarımını öne çıkartmayı amaçlarken, mercekli sis farları ve üçgen havalandırma kanallarının da ön bölümde güç temasını oluşturması hedeflenmiş görünüyor. Kama şeklindeki gündüz sürüş farları ve elmas tarzı ön ızgara ile i20 tasarım bütünlüğüyle dikkat çekerken geriye doğru yükselen omuz çizgisiyle de karakteristik C sütununa uzanılıyor.

Yan tarafta ise cesur bir karakter çizgisi ve C sütunu tasarımı ile oldukça dikkat çeken bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz. Sert ve çıkıntılı bu hat, otomobili dururken bile hareketliymiş gibi hissettiriyor.Tasarımın öne çıkan özelliklerinden bir diğeri ise Z formundaki arka bölüm. C sütunuyla bagaj kapağı arasındaki bu bağlantı, yine Z şeklindeki stop lambalarıyla desteklenmiş.

Yenilenen i20 geliştirilirken iç mekandaki teknolojik donanımlar ve modern çizgiler de segment sınırlarını zorlayacak şekilde temalandırılmış. Pedal tasarımı, ikiz 10,25 inç ekran, orta donanım seviyesindeki modellerde de 8 inç dokunmatik ekran, sürücü odaklı kokpit tasarımı, mavi ambiyans aydınlatma, ön havalandırma kanallarının ve kapı trimlerinin bütünleşik çizgileri, i20’yi bir önceki jenerasyondan oldukça ayıran en belirgin detaylar olduğunu belirtelim.

Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, pazara sundukları yeni modelle ilgili olarak: “Türkiye’de üretimine başladığımız günden bugüne kadar en yüksek adette üretip ve yine en yüksek adette ihraç ettiğimiz modelimiz i20 oldu. Ayrıca iç pazarda da yaklaşık 160 bin adetlik yüksek bir satış rakamına ulaşmayı başardık. Türk tüketicisinin hala en beğendiği araçlardan biri olan i20 modelinin üç neslini de burada üretmek ve Türkiye ekonomisine katkıda bulunmak bizi son derece gururlandırıyor. Duygusal değerleri en üst seviyeye çıkararak gövde yapısını, dizaynı ve teknolojiyi harmanlayan yeni tasarım dilimizle müşterilerimizin beklentilerini en üst seviyede karşılamayı hedefliyoruz. Çünkü, Yeni i20’yi Türkiye’de üreterek yine bu ülkede en iyi şekilde satışa sunuyoruz. Yeni i20’nin Türk tüketicisinin de heyecanını ateşleyeceğine inanıyoruz. Bu sebeple sloganımızı “Heyecanı Yeniden Keşfet” olarak belirledik. Yeni i20 ile birlikte hedeflerimiz de her zamanki gibi yüksek. Bu doğrultuda son çeyrekte Türkiye’de 5 bin adet i20 satmayı hedefliyoruz. Amacımız i20’yi tekrardan ait olduğu yere, B-segmentinin zirvesine taşımak” açıklamasını yaptı.

Yeni i20’nin fiyatları 158 bin 500 TL’den başlıyor ve motor seçeneği ile donanıma göre 231 bin TL seviyesine kadar çıkıyor.