Test Toyota Corolla D-4D

Dünyanın en çok satan otomobilinin yeni, daha doğrusu makyajlı modeliyleyiz.

İnsanlar niye Toyota Corolla alır, anlamış değilim. Evet, dayanıklı, güvenilir, ekonomik olduğu gibi gerçekler var. Ama artık bunlar da yok. Dünyada en çok geri çağırılma yapan marka Toyota. Ucuz mu? Hayır. Şu karşınızda gördüğünüz otomobil için 95.200 TL vermek zorundasınız. İşte, anlamak güç diyerek anlatmaya başlayalım, bakalım bu kez beni ikna edebilecek mi?

img_4843

İlk 1966 yılında ortaya çıkan Toyota Corolla’nın bu 11. nesli. Her ne kadar yeni olarak adlandırsalar da bu otomobil 11. jenerasyonun makyajlısı. Neler değişmiş? Farlar, ızgara, ön tampon, jantlar, stoplar ve biraz da arka tampon. İçeride de çok rasyonel bir farklılık yok. Ortadaki ekran kabini domine eden öğe. Kullanımı kolay, çok komplike değil. Bu ekran üzerindeki yılların dijital saati artık ekranın yanına terfi etmiş. Ama tasarım halen aynı; Casio asker saati. Klima yeni; çift bölgeli ve dokunmatik. Yan havalandırma kanalları köşeliyken şimdi yuvarlak. Biraz da direksiyonda ufak dokunuşlar var, hepsi bu.

img_4867

Biz otomobilciler nedense pek hoşlaşmayız Toyota Corolla ile. Sonuçta bir özelliği yoktur, kullanım zevki, tasarım, donanım, oldukça sıradandır, karakteri yoktur kısacası. Bu da aynı şekilde; kolay kullanımı olan, rahat süspansiyonlu, gereken donanımdan fazlasını barındırmayan kendi halinde bir otomobil işte. Pozitif yönden baktığınız zaman negatif bir yanı da yok aslında öyle şak diye söylenecek. Diyorum ya, kendi halinde, etliye sütlüye karışmayan bir otomobil. Aslında rakiplerine baktığınızda cadı kazanında. Kağıt üzerinde baktığınız zaman çıkmasına imkan yok dersiniz, ama hep kazandan ilk çıkanlardan oluyor nedense, garip.

img_4907

Bir Toyota Corolla’ya sahip olmak için 59.200 TL vermeniz gerekiyor. 1.33 lt’lik Start donanımlı benzinli manuel bir Toyota Corolla bu. Test otomobilimiz ise MultiMode otomatik şanzıman hariç olabilecek en donanımlı model: Premium. Önde LED farları, yağmur sensörü, far sensörü, kol dayaması, mavi kabin aydınlatması, kararan aynası, far yıkaması ve ön ile arka park sensörleri var diğerlerinden fazla olarak. Rakiplerine baksanız bu saydıklarımın üzerine iki katı daha özellik eklersiniz. Fiyatına baksanız, 95.200 TL’ye neler alırsınız neler?

img_4911

Ama dediğim gibi, diğer özelliklere ne kadar gerek var, o da ayrı bir konu.

Toyota Corolla’nın motoru öyle ahım şahım değil. Sessiz, alt devirleri biraz ölü, ama yeterli. Sonuçta 90 bg ve 205 Nm’lik bir makine. 1275 kg’lik kütleyi ne kadar götürebilir ki? 100 km/s’ye 12.5 saniyede çıkabiliyor ve 180 km/s’lik maksimum hıza ulaşıyor. Ama öyle bir değeri var ki insanları hayran bırakıyor: 4.1 lt/100 km. Ve dediğini de yapıyor. Biz de birlikte olduğumuz birkaç gün boyunca ortalama oalrak 4.2 litre ile gezdik. Şimdi biraz anladım Corolla aşkını.

YAZI:BURAK ERTEM

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir