Test Peugeot 2008 1.2 Puretech EAT6

Zaman çok hızlı geçiyor, 2008 bizlerle buluşalı tam 3 yıl oldu ve ihtiyacı olan tazelenmenin ardından gelir gelmez soluğu İzlenim bölümümüzde aldı.

_mg_8736

Küçük crossoverların atağa geçtiği döneme doğumu denk gelen Peugeot 2008 ile tekrar birlikteyiz. Türkiye’de hatırı sayılır satış rakamlarına ulaşan bu otomobille en son sene başında Çapraz Ateş bölümünde buluşmuştuk. Bakalım yeni güncellemeyle 2008’de neler değişti?

Test Peugeot 2008 1.2 Puretech EAT6

Daha canlı karoser renkleriyle biraz daha dikkat çeken 2008’in radyatör ızgarası büyütülmüş ve nihayet orantılı bir yüze kavuşmuş. Tamponlar elden geçirilirken stop grubu da karartılmış ve desenleri belirgin hale getirilmiş. Jant seçenekleri de artık daha farklı olan 2008’in karoserindeki değişimler bunlardan ibaret.

Test Peugeot 2008 1.2 Puretech EAT6

İç mekandaysa yeni koltuklar dikkat çekici; yan destekleri çok iyi ve kaliteli hissettiriyorlar. Kokpitte kullanılan malzemeler ve dekor süslerinin renkleri de değiştirilirken vites topuzu da daha modern hale getirilmiş. Önceden de söylediğim gibi direksiyon simidi küçük ve çok keyifli olsa da gösterge tablosunu perdelemesini istemiyorsanız aşağıda kullanmak zorundasınız ki bu da alışkın değilseniz rahatsız olabilir. i-Cockpit’in birinci unsuru dokunmatik multi medya ekranı üzerindense artık akıllı telefon ile Wi-Fi bağlantısına erişilebiliyor ve telefon ekranı MirrorLink ya da Apple Carplay yardımıyla buraya yansıtılabiliyor. Otomatik park sistemi ve geri görüş kamerasıysa şehir içinde sürüşü kolaylaştıran detaylardan. Geniş cam alanlarıyla görüş açıları zaten iyi olan 2008’in içi gayet ferah ve diz, baş ve omuz mesafesi de yeterli seviyede.

Test Peugeot 2008 1.2 Puretech EAT6

Küçük Fransız’da artık yeni bir motor-şanzıman kombinasyonu da satın alınabiliyor ve bunu konuğumuzda da tecrübe etme fırsatı bulduk. 308’den bildiğimiz 3 silindirli turbo beslemeli benzinli motor, 130 bg yerine 110 bg güç ve 205 Nm torku 6 ileri tam otomatik şanzımanla gücü ön tekerleklere aktarıyor. Sesi keyifli olan ve homojen bir çalışma karakterine sahip olan motor gerek ara hızlanmalarda, gerekse sakin kullanımlarda her şekilde memnun ediyor ve akıcı bir performans hissi veriyor. Vites geçişleri de sakin kullandığınız sürece sarsıntısız ve makul bir hızda fakat dik olmayan yokuşlarda ve sıkışık trafikte vites yükseltmemekte ısrar ediyor. Bu ikiliyle 2008’in 100 km’de 6,2 litre benzin tükettiğini buraya not edelim.

Test Peugeot 2008 1.2 Puretech EAT6

2008’de önceden dizel motor-manuel şanzıman ikilisinde gördüğümüz Grip Control çekiş kontrol sistemi bu seçenekte de mevcut. ESP’nin kontrolünü ele alarak tekerlekler arasındaki tutunmayı dengeleyen sistem, hafif arazi şartlarında otomobilin hareket etme kabiliyetini artırıyor. Tabii yaklaşma-uzaklaşma ve karın açısı da 2008’in safkan bir arazici olmadığını hatırlatır nitelikte. Birçok Peugeot modeli gibi zorlamalarda arkadan keyifli bir şekilde kayma eğilimine giren 2008’in direksiyon sistemi çok canlı ve geri bildirim seviyesi de keyif verici. Süspansiyon sistemiyse eskiye göre bir miktar daha sessiz çalışıyor; yine de arkada oturanlar yer yer tatlı-sert sistemden rahatsızlık duyabilir.

YAZI:KEREM TOKMAK

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir