Sürüş İzlenimi: Honda Civic HB Sport

Türkiye’de en çok sevilen otomobillerin başında gelen Honda Civic, sedan versiyonundan sonra şimdi de 1.5 litrelik turbo motora sahip ”hatchback’ karoseriyle karşımızda. 

Honda’nın, geçtiğimiz yıl 10.nesliyle yollara çıkan Civic için özellikle vurguladığı bir kelimeyi hatırlıyorum: ‘şimdiye kadar ürettiğimiz en iyi Civic’. Sedan versiyonunu Autocar’da misafir ettiğimizde bu açıklama bana oldukça mantıklı gelmişti. Önceki nesile göre her anlamda ileriye taşınmış bir otomobille karşılaşmıştık. Fakat benim asıl merakla beklediğim otomobil Civic’in hatchback versiyonuydu ve nihayet beklenen araç kapımıza kadar geldi.

Daha önce Civic’in son bir kaç neslinde de gördüğümüz, otomatik şanzımana sahip ve güçlü bir hatchback modeli karşı karşıyayız. Sedan gövde tipinin ‘takıntı’ boyutunda sevildiği ülkemizde Honda’nın cesaret dolu bu hamlesi takdiri hak ediyor. Öyle ki Honda 8. nesildeki gibi günün şartlarına göre fütüristik sayılabilecek bir HB tasarımını bile sevdirebilmeyi başarmıştı. Yeni nesil için de aynı şeyin geçerli olacağını tahmin ediyorum.

Civic HB, tasarım detaylarıyla ve gövde kitiyle birlikte ‘Sport’ takısının hakkını veren bir görünüme sahip. Çeşitli bölgelerde kullanılan siyah detaylar, koyu renkli jantlar ve gövde eklentileri Civic HB’nin güçlü bir otomobil olduğunun ipucunu veriyor. Aks mesafesi sedan kardeşiyle neredeyse aynı olan Civic HB’nin yaşam alanı fazlasıyla ferah. Lastik tamir kitiyle 478 litre gibi hatırı sayılır bir bagaj hacmi sunan otomobilde en çok dikkat çeken eksiklik ise önceki nesillerde kullanışlılığını öve öve bitiremediğimiz sihirli koltuklar.

Civic Hatchback Sport’un tasarımıyla birlikte öne çıkan en önemli özelliği şüphesiz ki 1.5 litrelik turbo VTEC motoru. 182 beygir gücündeki bu üniteyle ilk kez Civic RS’te tanışmıştık. 220 Nm tork üreten bu motor hakkında yapılabilecek olumsuz bir yorum neredeyse yok. 1750 d/dak’dan 5500 d/dak’a kadar gelen kesintisiz tork otomobili kolayca hızlandırıyor. Turbo boşluğu yok denecek kadar az ve beygirlerin hepsi ‘gerçek’. Fakat motorun otomobili hızlandırmak için gösterdiği çabayı sürekli baltalayan birisi var; CVT şanzıman.

Elektronik olarak çeşitli oranlarla kurgulanmış bir CVT şanzıman sistemine sahip Civic HB, bu motor-şanzıman kombinasyonuyla resmen acı çekiyor. Gaz pedalına sonuna kadar bastığınızda devir göstergesi bir kez yükseliyor ve olduğu yerde kalıyor. Adeta bir ‘elektrik süpürgesi’ gibi ses çıkarmaya başlayan Civic HB’nin beygirlerini CVT şanzıman teker teker çalıyor. Ekonomik kullanımlarda ağır kanlı yapısıyla sizi gaza basmaya teşvik eden şanzıman, yakıt tüketimi ortalamasında kolayca 9-10 lt/100 km rakamlarını görmenize neden oluyor. Bu söylediklerim sizin için önemli detaylarsa Civic HB’nin ilerleyen dönemlerde satışa çıkacak manuel şanzımana sahip versiyonunu beklemenizde fayda var.

Peki ya sürüş dinamikleri? CVT şanzımanı denklemden çıkarırsak Civic HB’yi kolayca bir ‘hot hatch’ ilan edebiliriz. Sanki bir bilgisayar oyunu oynuyormuş gibi yol aldığınız bu otomobil için bulabildiğim en uygun kelime; ‘itaatkar’. Elektronik olmasına rağmen pürüzsüz çalışan direksiyon sistemi, süspansiyonlar ve dengeli şase, Civic HB’nin siz ne isterseniz onu yapmasına olanak sağlıyor. Ön tarafı asfalta adeta tutkalla yapıştırılmış Civic HB, eğlenceli bir sürüşten çok pistte iyi süreler çıkarabileceğiniz bir görev otomobili gibi hareket ediyor. Tutunma problemi yaşamayan otomobilin sınırlarına geldiğinizde ise gövde bir bütün olarak çizginin dışına çıkıyor. Civic HB’nin manuel şanzımanlı halini merakla bekliyorum.

Diğer bir çok detayı sedan modelle aynı olan Civic HB, ülkemizde tek bir donanım paketiyle satılıyor. Bu donanım paketinde; tamamen LED aydınlatmalar, 8 hoparlör, 17inç jantlar, far yıkama sistemi, ön koltuk ısıtıcılar gibi bir çok donanım mevcut. Fakat ne yazık ki diğer Civic modellerinde gördüğümüz; anahtarsız giriş ve çalıştırma, açılabilir cam tavan gibi özellikler eksik. Fakat yine de zengin diyebileceğimiz bir donanım listesine sahip Civic HB, 101.900 TL’lik fiyat etiketiyle Civic RS’ten 15.500 TL daha ucuz. Oldukça agresif görünen, virajlarda ağzınızı açık bırakacak kadar iyi ilerleyen, kullanışlı ve konforlu bir otomobil için gayet makul bir fiyat. Kompakt sınıfta Alman otomobillerine alternatif arayanlar için Civic HB biçilmiş kaftan olabilir.

Yazı: Mehmet Akif DOĞAN

Fotoğraf: Gürkan ÇAĞLAR

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir