İlk Sürüş | Audi RS4

Kompakt station wagonlara Audi Sport tedavisi hazır; 450 beygirlik V6 motor ve dinamik dört tekerlekten çekiş ile birlikte… 

Kompakt boyutlarda hızlı stationwagon arayanlar Mercedes-AMG C63 wagon’un dışında artık Audi RS4 Avant seçeneğine de kavuştu. BMW M3 ve Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio modellerinin henüz bu otomobillere rekabet edecek versiyonları sunulmadı. Eğer bagajınızda köpeğinizle veya kalabalık ailenizin eşyaları ile hızlı seyahatler gerçekleştirmek isterseniz karşınıza bu iki seçenek çıkıyor.

Dördüncü nesline kavuşan RS4’ün en önemli değişimlerinden biri kaputunun altında yaşandı. Daha önceki versiyonlarında Mercedes-AMG gibi V8 motor ile satışa sunulan RS4, yeni nesliyle birlikte 2.9 litre, twin-turbo V6 motora kavuştu. Geçtiğimiz yıl satışa sunulan RS5’te de kullanılan bu motor 450 beygir güç üretiyor.

8 ileri tork konvektörlü şanzıman ile gücünü dört tekerleğe birden yollayan RS4 tasarımı ile A4 Avant’tan farklılaşmayı da ihmal etmemiş. RS4, standart A4 Avant’tan 30 mm daha geniş ve daha agresif görüntüye sahip.

Dört tekerlekten çekiş sistemi normal şartlarda gücün %60’ını arka tekerleklere aktarıyor. Yol şartlarına göre arka tekerleklere iletilen güç %70, ön tekerleklere aktarılan güç ise %85’e kadar yükselebiliyor. Bu değişim sayesinde RS4 çok dinamik bir otomobil haline geliyor.

İngiltere’de satılacak olan RS4 modelleri spor diferansiyel ile gelecek. Elektronik şekilde arka diferansiyeli kontrol eden bu spor diferansiyel arkadan itişli modellerde yer alan diferansiyeller gibi çalışıyor. Değişken oranlı direksiyon ve seramik frenler sayesinde sürüş keyfi artıyor. Test otomobilimizde İngiltere’de 10.000 pounda satılan Carbon Pack isimli donanım ve 20 inçlik jantlar bulunuyordu. Standartta 19 inç jantlarla donatılan RS4’ün 20 inçlik jant seçeneğiyle birlikte 275/30 R20 lastikler geliyor.

Yeni RS4, bir önceki RS4’ten 80 kilogram daha hafif. Bu ağırlık tasarrufunun 15 kilogramı gövdeden  sağlanırken 31 kilogramı ise 2 silindiri eksilen motordan geliyor. Diğer ağırlık tasarrufu ise yürüyen aksamdan sağlanmış. Tüm bu hafiflemeye rağmen RS4 hala ağır bir otomobil. 1715 kilogram ağırlığındaki RS4’ün ağırlığı C63 ile benzerlik gösteriyor. 4781 mm uzunluğundaki RS4’ün bagaj hacmi ise bir stationwagon’dan bekleneni veriyor.505 litrelik bagaj hacmi rakibi C63’ün bagaj hacminden 15 litre daha fazla.

Audi RS4, Audi’nin diğer RS modelleri gibi çok hızlı. 5700 – 6700 d/dak arasında 450 beygir güç sunan modelin tork değeri ise 600 Nm. 1900 d/dak’dan itibaren bu gücü sunan RS4, tork değerini 5000 d/dak’a kadar koruyabiliyor. Bu başarılı güç/tork eğrisi için otomobilin çok hızlı bir şanzımana ihtiyaç var. RS5’te de kullanılan şanzımanı kullanan RS4 hızlı vites geçişleri ile motorun ihtiyaçlarına cevap verebiliyor.

Otomobilin düşük hızdaki kullanımı beklenenden iyi. Başarılı bir ağırlığa sahip olan direksiyon sistemi şehir içinde kullanımınızda bir sıkıntı yaratmıyor. Rahatlıkla evden markete giderken RS4’ü kullanabilirsiniz. Konu otoyol kullanımına geldiğinde de bu başarılı çizgisi değişmiyor. İnce yanaklı ve büyük ebatlı lastiklerine rağmen uzun yol konforu gayet başarılı.

Otomobilin içerisinde kullanılan yumuşak dokunuşlu plastikler, krom ve Alcantra  detaylar sayesinde iç mekanda da şık ve kaliteli bir alan elde edilmiş.

Yola çıktığınız anda Audi RS4 özel bir model olduğunu hissettiriyor. Comfort, Dynamic, Auto ve Individual sürüş seçeneklerine sahip olan RS4’te bu seçenekler arasında değişim yapabiliyorsunuz. Bu değişimin sonunda süspansiyon, direksiyon, motor ve frenlar farklı çalışıyor. Yani piste çıkmak için farklı bir mod, köpeğinizi veterine götürmek için farklı mod seçebilirsiniz.

Audi RS4’ün limitleri çok yüksek. Dynamic modda ise salınım önemli ölçüde azalıyor. Bu sayede sürücüsüne çevik bir kulanım sunmayı ihmal etmiyor. Eğer virajlarda çok zorlarsanız elektronik diferansiyel dışarıdaki tekerleğe daha fazla güç vererek otomobili yolda tutmayı sağlıyor. Bu şekilde bir Ford Focus RS veya hatta bir Nissan GT-R’den farklı değil.

Otomobilde olan mekanik ve elektronik müdahaleleri hissediyorsunuz. Fakat bu müdahaleler maksimum yol tutuşu sağlamak için size yardımcı oluyor. Fakat direksiyonun yüksek hızlardaki ağırlığı biraz keyif kaçırıcı olabiliyor. Yapay bir his sunan bu direksiyon yerine C63’te kullanılan ve doğrudan iletişim kuran direksiyonu daha çok tercih ederim.

Otomobili Comfort modunda kullandığınızda ise çok daha konforlu hissediyorsunuz. Yoldan gelen darbeleri çok iyi sönümleyen bu seçim günlük kullanım için ideal gözüküyor. Auto modunda kullanmak yerine gündelik kullanımda Comfort modu daha kullanışlı.

Mercedes haricinde bu sınıfta hızlı stationwagon sunulmaması RS4’ün en büyük artılarından. Fakat bazı eksiklikleri otomobilin öne çıkmasını engelliyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir