Çapraz ateş: BMW 118i

Kompakt sınıfın tek arkadan itişli üyesi olan BMW 1 Serisi’ni çapraz ateşe tutarak detaylı olarak inceliyoruz.

Burak Ertem

Yayın Yönetmeni

1 Serisi derken en ucuz BMW’den bahsediyoruz. Asıl rakipleri Golf, A3 gibi modellere bakıncaysa daha pahalı kaldığını görüyoruz. 1 Serisi’ni şu şekilde değerlendirmek lazım; sadece amblem mi satın alıyorsunuz, yoksa bu otomobili özel kılan başka şeyler var mı? Evet var. Sürüş dinamikleri, arkadan itişli olması ve gerçekten kokusuyla bile premium bir otomobil olduğunu hissettirmesi. Kullandığımız bu otomobilin 4 silindirli 1.6 lt turbo motorunun türünün son örneği olduğunun da altını çizmek lazım. Çünkü yerini alan 1.5 lt’lik 3 silindirli motoru BMW gibi sürüş zevki odaklı bir markaya yakıştıramıyorum. O nedenle bence bu otomobil 1 Serileri arasındaki en değerli versiyon. Ayrıca gelecek neslin Active Tourer gibi önden çekişli olacağı gerçeğini de masaya yatırırsak gördüğünüz otomobilin değeri bir kat daha artacaktır.

Peki bir Golf yerine niye bunu alayım? Belki donanım anlamında farklılıklar yok, hatta belki Golf bazı konularda daha zengin bile olabilir, ama malzeme kalitesi ve sürüş zevki bana göre bu segmentteki başka hiçbir modelde yok. Bir sonraki nesilde bu avantajlarının çoğunu kaybedecek gibi görünen mevcut 118’inize sarılın ve onu hiç bırakmayın derim.

Evin tek otomobili olmak için uygun mu derseniz, bu soruyu ailenizin birey sayısına bağlı cevaplamanız gerek. Tek çocuklu bir aile için okey, ancak çocuk sayısı 2 ve üzerine çıkarsa işiniz daha zor, Golf gibi bir otomobil bu durumda daha uygun olabilir. Tüketim mi? Evet, biraz daha tüketiyor, ama aldığınız keyif için 100 km’de 4.3 TL fazla vermeye değer.

GRKN0539

Kerem Tokmak

Yardımcı Editör

Kompakt sınıf otomobiller arasında BMW 1 Serisi’nin benim gözümde her zaman ayrı bir yeri olmuştur. İlk yollara çıktığı zamanlarda bu otomobil çok eleştirilse de ikinci neslinde çok iyi bir gelişime imza attığına inanıyorum. Makyajla birlikte ön ve arka tasarımı radikal bir şekilde değişen otomobilin iç mekanındaysa önemli bir değişiklik olmadı. Önde yeterince yaşam alanı mevcut ve istenildiğinde çok alçak bir sürüş pozisyonuna sahip olabilirsiniz. Arkadaysa orta boylu yetişkinler ve çocuklar için ancak yeterli alan var; diz ve baş mesafesi birçok rakibin gerisinde ve yüksek şaft tüneli sebebiyle ortada üçüncü bir yolcunun barınması çok zor. İşçilik seviyesi yüksek olan otomobilin malzeme kalitesiyse ortalama seviyede. Test otomobilimizdeki 1,6 litrelik turbo beslemeli benzinli motor makyaj öncesinde kullanılıyordu ve yerini 1,5 litrelik 3 silindirli aldı. Bu motorun alt ve orta devirlerdeki çalışma karakteri gerçekten çok başarılı; 8 ileri vitesli otomatik şanzımanın geçişleri de konforlu ve gerektiğinde yeterince sportif hissettiriyor. Eco Pro modunda tüketim değerleri karma olarak 7,0 litre/100 km seviyelerinde kalıyor, Sport modundaysa bu değer 10 litre seviyelerinde. Direksiyon sistemi direkt ve geri bildirim seviyesi başarılı; otomobilin en keyifli olduğu nokta da zaten burada. Emirleri anında yerine getiren sistemle arkadan itiş kombinasyonu bence bu sınıftaki en keyifli otomobili ortaya çıkarıyor. Limitlerde dahi belirgin bir zaaf göstermeyen süspansiyon sistemi otomobili zamk gibi yola yapıştırsa da ESP sistemi devreden çıkarıldığı takdirde çok keyifli bir arkadan itiş deneyimi de yaşatabiliyor. Eğer bencil bir yapınız varsa ve önceliğiniz kullanışlılıktan ziyade sürüş keyfiyse 1 Serisi doğru seçim olacaktır. Logosu ve görünümüne aldanıp aile içi kullanım düşüncesindeyseniz, kesinlikle diğer seçeneklere yönelin.

IMG_3673

Sarper Sabuncu

Test Editörü

BMW’nin kompakt sınıf temsilcisi 1 Serisi, arkadan itişli yapısıyla bence sınıfında sürüş zevkini en üst seviyede taşıyan otomobil. Bunu yaparken konfor konusunda da kararlı kalması etkileyici. Gerek darbeleri sönümlemesi, gerekse kabine yansıttığı ses olması gerekenden iyi desem abartmış olmam. Konuğumuz olan 136 bg’lik dört silindirli motor ve sekiz ileri otomatik şanzımanlı kombinasyon sayesinde keyifli sürüşler yapmanız mümkün. Bu motorun BMW 2 Serisi, MINI Cooper ve hatta X1’de de kullanılan aynı güce sahip yeni üç silindirli motora yerini bıraktığını da hatırlatalım. Elbette mükemmel bir otomobil değil; arka kısımda yüksek şaft tünelinden dolayı ayak mesafesi kısıtlı ve eğer benim gibi 1.84m boyunda birinin arkasında oturuyorsanız diz mesafeniz daha da azalacağı için uzun yolculuklarda rahat etmeniz zor. Bagaj hacmi de sınıf seviyelerinin altında. Fakat sunduğu kalite hissi ve sürüş zevki kendi yolunda başarıyla ilerlemesini sağlıyor. Aileler, gençler, kadınlar, erkekler fark etmez, herkes 1 Serisi’ni tercih etmek için bir sebep bulabilir. Fakat bütçe önemli, çünkü sınıfının en pahalı otomobillerinden biri. Benden duymuş olmayın, üzücü olsa da gelecek jenerasyon önden çekişli olacak. Lütfen yapma bunu BMW!

IMG_3690

Mert Alpkoçak

Haber Editörü

Hikayemiz, bugüne kadar sadece arkadan çekişli otomobil üreten ve yüksek sürüş keyfiyle tanınan kahramanımız BMW’nin kendi ürünü için bir araştırma yapmak istemesi ile başlar. Bahsi geçen ürün 1 Serisi’dir. BMW’nin cevabını araştırdığı soru ise oldukça basittir: “Otomobilinizin arkadan çekişli olduğunu biliyor musunuz?” Mevcut 1 Serisi kullanıcıları arasında yapılan bu araştırma sonucuna göre, 1 Serisi kullanıcılarının yarısından fazlasının otomobillerinin arkadan çekişli olduğunu bilmediği ortaya çıkar. Bavyeralı kahramanımız bu araştırma sonucunu bahane edip arkadan çekişin yüksek üretim maliyetlerinden kurtulmayı kafaya koyar. Hatta, markanın önden çekişli ilk otomobili 2 Serisi Active Tourer 2015 yılında satışa sunulur. Önden çekiş canavarının hedefinde ise 1 ve 2 Serisi modellerinin tamamı vardır.

Anlayacağınız, şu anda okuduğunuz F20 kasa kodlu 1 Serisi yüksek ihtimalle arkadan çekişli son 1 Serisi olacak. Bu durumun farkına varıp onu endemik bitki bulmuşcasına şefkatle doyasıya test ettim. Mükemmel sürüş pozisyonundan, hisli direksiyonundan ve tabii arkadan çekişli yapısından olabildiğince keyif almaya çalıştım. Yerini 1.5 litrelik benzinli turbo motora bırakan 1.6 litrelik turbo motorun yakıt tüketimi (İstanbul şehir içi tüketimim 10.5litre/100km) değil, ama sürüş performansı yüzümü güldürmeyi başardı. Ayrıca, makyaj sonrası iç mekanda kendini hissettiren piano black malzemelerin yanında arkada hala iki yolcunun mutlu mesut yol alabiliyor olması işini rahatlattı.

Sözün özü, bu otomobilin değerini bilin ve arkadan itişli olduğunun lütfen farkına varın. Halihazırda haberdar olanlara da burada selam olsun…

FOTOĞRAF: GÜRKAN ÇAĞLAR

Ekran Resmi 2016-05-13 10.20.07

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir