Honda‘nın ilk olarak geçtiğimiz sene Paris Motor Show’da gösterdiği yeni Civic Type-R, Cenevre Otomobil Fuarı‘nda tanıtıldı.
Honda‘nın başarılı sedanı Civic’in 10.jenerasyonu üzerinde şekillenen yeni Type-R, İsviçre’de Honda standının yıldızı oldu. Type-R projesinin başındaki isim Hideki Kakinuma’nın yaptığı açıklamalara bakılırsa; yeni Honda Civic Type-R konfor ve performansı bir arada sunma iddiasıyla geliyor.
Yerine geldiği FK2 Type-R‘ın fazla performans odaklı olmasıyla ilgili aldığı olumsuz yorumları düzeltmek için gelen yeni Type-R, bu kez günlük kullanıma çok daha uygun bir halde kullanıcılarının karşısına çıkacak.
Önceki modelde kullanılan 2 litrelik turbosarjlı V-TEC motoru kullanmaya devam edecek Civic Type-R, yapılan revizyonlarla daha fazla güç sunuyor. 310 beygirden 320 beygire yükselen güç ile beraber, yazılım güncellemesi de Type-R’ın egzoz salınımını azaltıyor. Tork değeri aynı kalan model 1382 kilogramlık ağırlığıyla 0-100 km/s hızlanmasını 5.7 saniyenin biraz daha altında tamamlayacak.
Kakinuma’nın söylediğine göre; Honda, müşterilerinin vitesi kendilerinin değiştirmesini ve bunu yaparken eğlenmelerini istiyor. Bu nedenle 6 ileri manuel şanzımanı kullanmaya devam eden yeni Honda Civic Type-R, yapılan güncellemelerle daha pürüzsüz vites geçişleri sunacak. Ayrıca otomobilin donanımına dahil edilen ‘rev matching’ yani devir eşitleme sistemi, hell&toe’ya gerek duymaksızın vites geçişlerinde en uygun deviri yakalayacak.
Önceki modele göre daha uzun, daha alçak ve daha geniş olacak yeni Type-R, ağırlık merkezini 34 mm daha alçaltmış durumda. Sürücünün oturma pozisyonunda da 50 mm’lik bir alçaltılmaya gidilen Type-R, Honda’nın iddiasına göre önceki modele göre torsiyonel rijiditesini %39 attırdı. Süspansiyon sisteminde de güncellemeye gidilen model, yeni süspansiyon geometrisiyle daha az tork yönlendirmesine maruz kalacak.
Daha önce kırdığı rekoru Volkswagen Golf GTI Clubsport tarafından egale edilen Type-R, yeni haliyle tekrar tahtını almak için Nürburgring’e de tekrar dönüyor. Fakat vu sefer sadece Nürburgring ile yetinmeyecek yeni Honda Civic Type-R, Avrupa’da 5 farklı pistte ‘önden çekişli’ rekorunu kırmaya çalışacak.
Daha önceki Type-R‘ların da üretildiği Swindon fabrikasından tüm pazarlara ulaştırılacak model, önceki modelin aksine bu kez Amerika’da da satılacak. Modelin ülkemize ne zaman geleceği ve fiyatının ne kadar olacağı ise şimdilik bilinmiyor.
0 comments