1975’te üretime başladığından bugüne kadar BMW’nin en sevilen otomobillerinden biri olan 3 Serisi, 7. jenerasyonuyla hayatımıza girmeye hazırlanıyor. Daha önce Münih’te yapılan testte görüntülenen yeni BMW 3 Serisi’nin resmi olmayan bilgilere göre boyu 60mm, aks mesafesi ise 20 mm uzadı.
BMW’nin güncel otomobillerinde kullandığı CLAR platformunda üretilen yeni 3 Serisi’nin boyutları büyümesine rağmen, artan alüminyum kullanımıyla yerini alacağı modele göre 50 kg hafifledi. Bu ağırlık tasarruflarıyla 3 Serisi’nin en hafif aracı 318i modeli yaklaşık 1425 kg ağırlığında olacak. CLAR platformu sayesinde konfor seviyesi de yükselecek olan BMW 3 Serisi, en büyük rakibi Mercedes-Benz C Serisi’ne karşı da elini güçlendirecek.
Standart olarak arkadan itişli gelecek 316i, 318i, 320i, ve 330i modellerinin opsiyon listesinde BMW’nin xDrive olarak isimlendirdiği 4 tekerlekten çekiş sistemi de yer alacak. Ayrıca BMW, yeni 3 Serisi’nde 5 Serisi için geliştirdiği düşük hızlarda da 4 tekerlekten çekiş sağlayan sistemi kullanmayı düşünüyor. Eski jenerasyonuyla karşılaştırıldığında CO2 salınımı daha düşük olacak 7. jenerasyon 3 Serisi’nde yeni partikül ve enjeksiyon filtreleri kullanılacak.
Gelişen motor üniteleriyle yeni 3 Serisi’nin daha güçlü olacağı belirtildi. Autocar’ın aldığı bilgilere göre; 316d’nin kullandığı 150 bg güç üreten 1.5 litre hacmindeki 3 silindirli motorun yeni model ile birlikte 27 bg daha güçlenerek 177 bg gücüne ulaşacağı belirtildi. Diğer dizel modeller; 318d’nin gücünün 211 beygire, 320d’nin gücünün 265 beygire, 325d’nin gücünün ise 310 beygire yükseleceği de edinilen bilgiler arasında.
Bavyeralı otomobil üreticisi, daha güçlü dizel otomobiller için de kolları sıvadı. G30 kasa kodunun üretime girmesiyle aileye katılacak olan 330d, 340d ve M340d xDrive modelleri 3.0 litre hacminde çift turbolu dizel ünite kullanacak. 6 silindirli bu motoru kullanan otomobillerden M performans paketli M340d xDrive 3 Serisi’nin en güçlü dizel otomobili unvanını taşıyacak.
0 comments