Yeni Alfa Romeo Giulietta ile Marmaris yolundaydık

Alfa Romeo’nun makyajlanıp yenilenen modeli Giulietta, Rallivideo ekibine Marmaris Rallisi boyunca yol arkadaşlığı yaptı.

Her şey Autocar dergimizin video işlerini yapan Rallivideo ile bir öğlen yemeğindeki sohbette başladı. Marmaris Rallisi yaklaşırken bir test otomobili ile Marmaris’e gidip yol boyunca yaşadıklarımızı fotoğraflayıp yorumlama planı şekillenirken Fiat Türkiye’nin kapısını çaldık. Bize yol arkadaşlığı yapmasını istediğimiz otomobil, bizler için de merak uyandıran makyajlı Alfa Romeo Giulietta modeliydi. Teslim aldığımız otomobilde 1,6 litrelik turbo beslemeli dizel motor ve yeni çift kavramalı otomatik şanzıman varyasyonu bulunması da bizler için yeni bir deneyim anlamına geliyordu. 12 Mayıs Cuma günü gece 02:00 itibarıyle Florya’dan başlayan yolculuğumuz hafif serin ve kimi zaman yağmurlu bir havada Eskihisar’a kadar sürdü. Feribotla karşıya geçtikten sonra hava şartları düzeldi ve ilk molamızı vereceğimiz Susurluk Yasa tesislerine kadar rahat bir yolculuk yaptık.

GRKN9772

Alfa Romeo Giulietta otomobilimiz Florya’dan Susurluk’a kadar Rallivideo ekibinden Burak Temizsoy’un kullanımındaydı. Susurluk – İzmir arasında ben, İzmir – Marmaris arasında da yine RV ekibinden Kemal Çetinkaya kullandı. Dönüşte de sürücü kadromuza ekibimizin drone kullanıcısı Tolga Şansal katıldı. Ekibimizin sürüş izlenimlerini yandaki köşelerde okuyabilirsiniz. Benim açımdan Alfa Romeo Giulietta ile ilgili izlenimlerim oldukça olumlu yöndeydi. Aracın özellikle tam otomatik viteslerinin geçişlerini ve turbo beslemeli dizel motorun özellikle performansını ve yakıt tüketimini beğendim. Sürüş pozisyonu oldukça rahattı. Beğenmediğim yönlerden biri direksiyonun göbeğindeki Alfa Romeo logosunun siyah beyaz olmasıydı. Alfa’nın orjinal kırmızı yeşil renklerinin hakim olduğu bir direksiyon göbeği daha yakışıklı olurdu kanımca. Bir de otomobilin arkasındaki Giulietta logosunun font tasarımını görüntüsü böyle güzel bir otomobile pek yakıştıramadım. Otomobilin makyaj öncesinde arka bagaj kapağındaki vintage tasarımlı Giulietta logosu benim için açıkçası daha cezbediciydi ve çok da yakışıyordu. Otomobilin D/N/A modlarını da deneme imkanı bulduk ve her modda da çok keyifli kullanma imkanı bulduk. Marmaris’de kaldığımız üç günlük sure boyunca otomobilimiz kendine özel kırmızı rengiyle bölge yerel halkının oldukça dikkatini çekerken, Marmaris Rallisi’nin startında Kemal’in yanına yaklaşan İtalyan bir turistin otomobilin kendi yaşadığı Bologna’da üretildiğini ve otomobili görünce çok mutlu olduğunu belirtmesi bizim için keyifli bir anı oldu.

Burak Temizsoy (Rallivideo kameraman)

Guillietta’yı hem şehir içinde hem de uzun yolda kullanan biri olarak en sevdiğim şey geçişleri çok konforlu olan otomatik şanzımanı oldu. İstanbul için harika. Eğlenmek için canınız manuel olarak değiştirmek istediğinde de tepkileri gayet hızlı. Şehir dışında ise virajlı bölümlerdeki yol tutuşunun başarısı ve konfordan fazla ödün vermeyişi beni çok cezbetti. Sunroof’u pek kullanamasak da çok şık geldi. Göstergeler ve müzik sistemi yol boyunca kurcalamak eğlenceliydi. Şık tasarımı, LED gündüz farları, 18” jantları ve göz alıcı kırmızı rengi ayrıcalıklı olduğumuzu hissettiriyordu. Beğenmediğim şeylerin başında kullanımı kafa karıştırıcı cruise kontrol sistemi, cam kenarındaki el tutmalıklarının olmayışı, alışmadığım kompakt sınıf dar iç mekanı ve tabii ki fiyatı. Kompakt sınıf için 103 bin TL ne yazık ki benim bu aracı alabilme şansımı yok ediyor.

Kemal Çetinkaya (Rallivideo kameraman)

İtalyan markanın yenilenen güzeli Giulietta yine markanın ayrı bir sanat eseri gibi olmuş. Kullandığımız model dizel motorlu otomatik vitesli Giulietta’da dikkatimi en çok çeken kısım otomatik şanzımandı. Alfa Romeo, çift kavramalı debriyaj sistemine (TCT) ve altı ileri vitese sahip aracın vites geçişlerinin kayıpsız olduğunu söylüyor. Benim gibi manuel vites düşkünü birini bile cezbeden bu şanzımanı yine de otomatik moda nadiren aldım. Oldukça başarılı olan vites geçişleri aracın tatminkâr performansıyla da birleştiğinde ortaya keyif veren bir otomobil çıkıyor. Bunun yanı sıra eşsiz tasarımıyla bu güzel model oldukça az yakıt tüketiyor. Aracın iç kısmı geniş ve kaliteden yoksun değil ancak Fiat grubunun baz modellerinde dahi kullanılan bazı düğme ve kısımlar bu sanat eserinde şık durmuyor ve kaliteyi düşürüyor. Uzun yol dostu hız sabitleyici de biraz kullanışsız. Vakit geçtikçe alışsanız da aktif etmek istediğinizde bazen güzel Giulietta düşüncelere dalıp sizi bekletebiliyor. Aracın bir diğer eksiği donanımda navigasyonu sunmaması. Bu tip ufak sıkıntılar haricinde, ucundan “Alfisti” olmamı da bir kenara bırakacak olursam, fiyat etiketi dezavantajı haricinde kesinlikle kullanmak ve kullandırmak isteyeceğim bir araç.

Tolga Şansal (Rallivideo drone operatörü)

Alfa Romeo Giulietta’nın yol tutuşu sınıfına ve markasına yakışır nitelikte. Alfisti’leri mutlu eden bu modelde yakıt ekonomisi ve performans çok iyi optimize edilmiş. Aracın kabin kısmında iç ses izolasyonunu oldukça başarılı buldum. İtalyan genlerinden gelen Ferrari fontlu göstergeler kullanıcısını son derece motive edici nitelikte. Beğenmediğim yönlerine gelince, araç durmadan bleutooth’un bağlanamaması gibi garip bug’ları olan bir elektronik arayüzü var. Cruise control kullanımı daha ergonomik dizayn edilip kullanıcı dostu olmalıydı. Fiyat etiketine aksesuar paketinin daha dolu olmasını beklerdim ama sportif Alfist’leri tatmin edecek bir araç olduğunu söyleyebilirim.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir