İlk sürüş Seat Ateca

‘Tiguan’ın İspanyolcası’ olarak adlandırabileceğimiz Seat Ateca 2017 yılı başında Türkiye’de satışa çıkıyor. Ancak biz onu daha önce Barselona’da kullanma fırsatı bulduk.

SUV’un yükselişi engellenemiyor, markalar her segmentine mutlak bir SUV hedeflerine doğru ilerlerken bazılarıysa hiç alakaları olmadığı bu segmentte otomobil üretme işine koyuldular. Porsche, Jaguar, Bentley, Maserati derken yakında Lamborghini’nin bile bir SUV’u olacak. Peki Seat’ın başı kel mi? VW grubu içinde yer aldığı için sırtında inanılmaz bir teknik altyapı ve birikim var, motor var, şanzıman var, diferansiyel var, en önemlisi MQB platformu var. Önünde de olamayacak kadar iyi bir rol model var; Tiguan. O zaman şimdiye kadar durdukları hata, değil mi? Tabi ki mutlaka bir stratejileri vardır, doğru zamanı beklediler ve bu bence de oldukça doğru bir zaman. Volkswagen Tiguan’ını yenilerken Seat’a da omuz atmış olamaz mı? Evet, boyutlar bire bir aynı olmayabilir, ama Tiguan’ın Golf’ten türediği gibi pekala Ateca da Seat Leon’dan türetilmiş. Yani aslında aynı otomobiller. Bu nedenle Ateca’yı Tiguan’ın Seat’çası olarak adlandırmamız yanlış olmaz. Fikrimi sorarsanız Ateca’nın albenisi daha yüksek. Bunu, her iki otomobili de kullanmış biri olarak söylüyorum.

VISTADIFERENT

Geçtiğimiz günlerde anavatanı Barselona’da kullanma fırsatı bulduğum Ateca’dan beklentilerim yüksekti. Beni hayal kırıklığına uğratmadı, hatta daha da şaşırttığını bile söyleyebilirim. Emin olun, sonuna kadar zorlasam da Türkiye yetkililerinden fiyat ile ilgili bir bilgi alamadım, ama anladığım Tiguan’ın daha altında daha yüksek bir donanımla yer alacak, ancak pazardaki asıl hedef Nissan Qashqai, onun da altını çizeyim. Öngörülerinde Seat’ın toplam satışının yüzde 20’sini oluşturması var. Geçen yıl Seat’ın Türkiye’de 17 bin adedin üzerinde satış yaptığını düşünürsek 3500-4000 bandında bir satış hedefleniyor.

VISTADIFERENT

Neyse biz otomobilimize dönelim, 2017’ye daha çok var. Ateca, tıpkı Tiguan gibi VW grubunan MQB platformunu kullanıyor. Ancak asıl kökü Leon’dan geliyor. Leon altyapısı ve Tiguan yürüyeni ile sentezlenen Ateca’nın çizgileri de tipik İspanyol. LED farları, tamponları, ızgarası, omuz çizgileri, stopları Leon ile çok benzer. Tahmin edebileceğiniz gibi kabin de.

VISTADIFERENT

Ateca Türkiye’ye ikisi benzinli ikisi dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneği ve üç ana donanım paketiyle gelecek. Tiguan ile karşılaştırdığımızda, önünüze konulan seçenek zenginliği açısından Ateca ciddi derecede avantajlı. Örneğin en çok satılması planlanan 1.4 TSI versiyonda hem 6 ileri manuel hem de 7 ileri DSG şanzıman seçeneklerinin yanında 4 tekerlekten çekiş opsiyonu da yer alıyor. Tiguan’da 1.4 lt motorda dört tekerlekten çekiş yer almıyor. Ateca’da ayrıca 115 bg 200 Nm üreten 1.0 litrelik 3 silindirli motor da manuel şanzımanla geliyor. 1.4 lt’de kullanılan motorsa silindir deaktivasyonlu 150 bg 250 Nm’lik ACT. Üçüncü motor seçeneğiyse sadece manuel şanzıman ve önden çekişli gelen 1.6 lt 115 bg 250 Nm’lik turbodizel. Ateca’nın zirvesiniyse 190 bg 400 Nm’lik 2.0 TDI oluşturuyor. Bu versiyonda DSG ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak ithal edilecek.

VISTADIFERENT

Sürüş modu seçicisi

Ateca’nın vites konsolundaki buton önden çekişlide dört, dört tekerlekten çekişli versiyonda 6 farklı sürüş modu sunabiliyor. Mod değişimleri araç hareket halindeyken yapılabiliyor. Bunun yanında 8 inçlik ekrandan da gaz tepkisi, direksiyon sertliği ve şanzıman vites değişim hızı konfigüre edilebiliyor. Ateca tüm parametrelerin kişiye özel ayarlanabilmesinde de izin veriyor.

VISTADIFERENT

Ateca’da motor, şanzıman ve aktarma sistemleri varyasyonlarının dışında oldukça kalabalık bir opsiyon listesi mevcut. Anahtarsız giriş, yağmur, far sensörleri dışında sinyalleri gündüz LED şeritleriyle yer değiştiren ilginç LED farlar, dışarıdan ayakla da olmak üzere elektrikli açılıp kapanabilen bagaj kapağı, 360 kamera park sistemi, navigasyon, Apple CarPlay ve Android Auto destekleyen 8 inçlik dokunmatik ekran, kişiselleştirilebilir sürüş modları gibi zevkli detaylar da alınabiliyor. Kablosuz cep telefonu şarj etme sistemi ve GSM sinyalini güçlendirici amplifikatör gibi özellikleri sunan Connectivity Box da Ateca’nın teknolojik özellikleri arasında.

VISTADIFERENT

Tüm bunlarla beraber Ateca da otonomlaşma rüzgarından nasibini almış görünüyor. Adaptif hız sabitleme, şerit takip sistemi ve kör nokta uyarıları kombinasyonu sayesinde şehir içinde DSG şanzımanlı modellerde 50 km/s’ye kadar kendi kendine gidebilen Traffic Jam Assist sistemi oldukça iyi çalışıyor. Bu sayede Ateca kendi kendine de hem dik hem de yatay olarak park edebiliyor. Burada dört kameradan oluşan bir 360 kamera sistemi size eşlik ediyor. 8 inçlik ekrandan Ateca’nızı farklı açılardan görebildiğiniz sistem şimdiye kadar gördüğüm en etkileyici ve eğlenceli uygulamalardan. Otomobilinizin arkasını sizin için kollayan Rear Cross Traffic Alert de Ateca’nın işaretlenmesi gereken opsiyonlarından.

SEAT ATECA 085h

Neredeyse her kontrolün ortadaki 8 inçlik ekrandan yapıldığı Ateca’nın kabin hacmi de oldukça başarılı. Şaşırtıcı bir baş mesafesi sunan otomobilin arka yolcuları için diz mesafesi de tahmin etmeyeceğiniz kadar başarılı. Yaşam kabininin bu denli ferah olması nedeniyle bagaj hacminden çalınmıştır diye düşünenler yanılacaklar. Çünkü Ateca’nın bagaj hacmi de 510 litre ile sınıfının en iyisi.

SEAT ATECA 086h

Tüm bu özellikleriyle Ateca kompakt SUV ve crossover segmenti için çok ciddi bir tehdit oluşturuyor. Seat’ın fiyat politikasını da hesaba kattığımızda tehdidin şiddetinin artacağı kanısındayım. Bence Seat şimdiden Türkiye kotasını artırmaya bakmalı.

YAZI:BURAK ERTEM/BARSELONA

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir