Ford‘un minikler liginde merakla beklenen modeli Fiesta sonunda resmen duyuruldu. Geride bıraktığımız gün; Köln,Almanya’da yapılan lansmanla halka ve basına gösterimi yapılan yeni Fiesta hakkındaki tüm detaylar açıklık kazanmış oldu.
4 farklı versiyonla birlikte görücüye çıkarılan yeni Fiesta, bir çok markanın aksine köklü bir değişimle kullanıcılarının beğenisine sunuldu. Standart model olarak nitelendirebileceğimiz ‘Titanium’, daha gösterişli model ‘Vignale’, sportif versiyon ‘ST-Line’ ve crossover benzeri yüksek gövdesiyle ‘Active’ olarak sıralanan 4 versiyonla bir Fiesta’ta sahip olmak isteyenlere daha çok seçenek sunulacak.
Markanın tasarım imzası olan altıgen ızgara tasarımını kullanmaya devam eden Fiesta, diğer bir çok bölgesinde kendisine özgün detaylar barındırıyor. En önemli değişikliklerin yaşandığı arka kısımda; dikey formdan yataya geçiş yapan yeni stoplar ve değişen tampon tasarımı Fiesta’nın arka bölümünün görünümünü oldukça değiştirmiş. Aracın yüzünde ise eski nesile benzerliğiyle dikkat çeken fakat daha yumuşak bir forma kavuşan farlarla yine değişen tampon tasarımı Fiesta’yı ‘yeni’ kılıyor.
Yeni Fiesta‘nın dış görünüşünün bıraktığı en önemli intiba ise ‘genişlik’ konusunda. Eskine oranla çok daha geniş ve uzun görünen yeni Fiesta’nın, yaşam alanında bu hissiyatı destekleyip destekleyemediği ilerleyen günlerde aracın yollara çıkması ile netlik kazanacak.
Ford Fiesta’ta da radikal değişimlerin yaşandığı diğer bir yer ise kokpit. Yine diğer Ford modellerinden özgünlüğünle ayrılan kokpitte, dikkat çeken benzer detaylar sadece direksiyon ve gösterge paneli. Bunlar haricinde gerek yapısal formuyla gerekse yeni bilgi eğlence sistemi ekranıyla Fiesta’nın içinde köklü değişimler hakim. SYNC 3 sistemiyle desteklenecek olan bilgi eğlence sistemi ayrıca Bang&Olufsen ses sistemiyle donatılacak. Yeni Ford’un kokpitinde başka ne gibi detayların bulunduğu ve hangi yeni donanımlara sahip olduğu ise yine ilerleyen günlerde açıklığa kavuşacak.
Fiesta’nın kullanacağı güç ünitelerinin ise henüz netlik kazanmasa da Ford’un bilinen motorları olacağı biliniyor. 4 silindirli dizel motorları ve 3 silindirli benzinli motoru kullanacak olan yeni Fiesta, ST-Line versiyonunda önceki hızlı Fiesta’ya göre daha fazla güç ve daha çevreci emisyon değerleri sunacak.
Yeni Ford Fiesta‘nın ilk görüntülerini ve sunumunu yukarıdaki videolardan izleyebilirsiniz.
0 comments