Sürüş İzlenimi | Yamaha TMAX DX

Satın alabileceğiniz en hırçın, en teknolojik, en tarz ve en pahalı “scooter” modellerinden biriyle tanışın; Yamaha TMAX DX.

Yamaha’nın ilk kez 2000 yılında YP500 adıyla ortaya çıkardığı; aradan geçen 17 yılda adıyla birlikte neredeyse her yeri değişen, maxi scooter kıyafeti giymiş bir motosikletle karşı karşıyayız. Yıllar içinde çeşitli isimlerle farklı versiyonları üretilen TMAX, bu kez “DX” adı verilen en donanımlı ve en tarz haliyle karşımızda.

Renk kartelasına yeni eklenen mat mavi renkle boyalı DX, mevcut modelin “premium” bir versiyonu. Hız sabitleyici, koltuk ısıtma, elcik ısıtma, anahtarsız çalıştırma ve sürüş modları gibi donanımlar sanırım ne demek istediğimi tam olarak anlatıyor.

Öne eğimli 2 paralel silindirle çalışan 530cc’lik kuru karter motoru kullanan TMAX, 45 bg güce ve 53 Nm torka sahip. Bu gücü kendisine özel kayış sistemiyle yola aktaran maxi scooter, aynı hacimdeki daha uysal rakiplerinin kayış kaynaklı olarak yaşadığı titreme ve vuruntu problemlerinden çok uzakta. Yoğun trafikte veya agresif kullanımda “sıkılığından” ödün vermeyen aktarma sistemi, TMAX’ın en büyük avantajlarından. Sürüş modunun Sport olarak seçili olduğu durumlarda çok daha hızlı çalışması ve daha fazla devir çevirmeye izin vermesi de alkışı hak ediyor. Tabi sürüş modu değişimiyle birlikte daha da hırçınlaşan güç ünitesi ve gaz tepkilerini de unutmamak lazım.

216 kg’lık TMAX, önde 41mm’lik ters çatalları kullanırken arka kısımda ayarlanabilir tekli bağlantıya sahip. Konfor ve dinamizm dengesini neredeyse tam kıvamında sunan TMAX, %51’lik payı atletik tarafına bırakıyor. Yeni alüminyum şasi sistemiyle yol tutuş kabiliyeti arttırılan maxi scooter, söz konusu virajlar olduğunda  scooter’den çok motosiklet gibi hareket ediyor. Önde radyal bağlantılı 267mm’lik çift disk ve arkada 282mm’lik tek disk ise ABS sistemiyle birlikte TMAX kusursuz bir şekilde durduruyor.

Tüm bölümlerinde malzeme kalitesiyle göz dolduran TMAX, analog gösterge tablosunun ortasında TFT ekrana sahip bir yol bilgisayarına sahip. Oldukça zengin bir menüye sahip bilgi ekranı; sürüş modları, ön cam ayarı, tüketim verileri ve çekiş kontrol sistemi gibi farklı bölümlerin kontrolüne izin veriyor. Yakıt tüketimi demişken; agresif kullanımda 7lt/100km’lik değerlere ulaşan tüketim ekonomik sürüşlerde 4lt/100km’lere kadar gerileyebiliyor. 530cc hacminde agresif bir maxi scooter için oldukça başarılı bir değer.

 

Tüm konfor donanımlarıyla birlikte “en premium” maxi scooter modeli olmaya aday Yamaha TMAX DX, şehiriçi ve seyehat kullanımı için harika bir kombinasyona sahip. Otoyol kullanımında gücü ve torkuyla hızlı bir şekilde kilometreleri kat edebileceğiniz maxi scooter, virajlı kaçış rotalarında keyifli bir sürüş vaat ediyor. Tüm bunların ardından şehir yaşamına döndüğünüzde ise 250cc hacmindeki bir scooter’in kullanışlılığını beraberinde sunuyor. Tabi ağızları açık bırakacak 75.600TL’lik fiyat karşılığında.

Yazı: Mehmet Akif Doğan

Fotoğraflar: Gürkan Çağlar 

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir