Sürüş İzlenimi | Renault Koleos

2008 yılında 2015 yılına kadar üretilen 1. neslinde unutulmak istenen seneler geçiren Renault Koleos, yeni jenerasyonuyla temiz bir sayfa açmaya çalışıyor.

Renault markasını D sınıfı SUV’ler arasında temsil eden Koleos yepyeni haliyle karşımızda. Daha önceki çok başarılı olmayan modelleri nedeniyle çok iyi intibaya sahip olmayan Koleos, yeni versiyonu ile bunu kırmak istiyor. Renault’un buradaki en önemli destekçisi ise Nissan X-Trail.

Eski modellerinden tamamen farklı bir tasarıma sahip olan Renault Koleos bu sefer iddialı bir tasarım ile geliyor. Ön kısımda radyatör ızgarasında bulunan büyük Renault logosu dikkat çekiyor. Asıl dikkat çeken tasarım unsuru ise LED gündüz farları. Farların altına doğru uzanan ve kıvrımlı tasarım beğeni konusunda kişileri fikir ayrılığına sokuyor.

Otomobilin yan kısmına baktığımızda ise ön farlardan uzanan krom çıta dikkat çekiyor. Bu çıtanın sonunda ise havalandırma ızgarası şeklinde plastikler yer alıyor. Ama bu ızgaralar için neden kapının üstü seçildiği konusunda bir fikrimiz yok. Keşke çamurluk üzerinde olsaydı diyoruz.

Otomobilin arka kısmına geçtiğimizde ise Megane modellerinden tanıdığımız bir stop grubu bizi karşılıyor. Modeller arası tasarım paylaşımı konusuna alışkın olsak da C ınıfı bir modelde kullanılan bir stop grubunun D sınıfı bir SUV’de kullanılmasını pek beğenmedik. Arka kısımda bir diğer eleştiri noktamız ise tampon altında bulunan krom çıta. Tamponun köşelerinde farklı forma dönen bu çıta egzoz yuvası gibi gözükse de yine plastikle kapalı.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde ise Nissan X-Trail ile olan paylaşımı görüyoruz. Uzun aks mesafesi sayesinde hem önde hem de arka kısımda geniş yaşam alanı sunan Renault Koleos hatta arka kısımda X-Trail’den daha iyi. Bunda Koleos’un 5 kişilik olarak tasarlanması da önemli rol oynuyor. Otomobilin ön kısmı platformunu paylaştığı X-Trail kadar başarılı değil. Bunda kullanılan malzemenin düşük kalitesi önemli rol oynuyor.  Özellikle konsolun alt kısmında kalan plastikler X-Trail’den çok uzakta.

Orta konsolda dikey olarak konumlandırılan bilgi eğlence sistemi Renault Koleos’un bir diğer dezavantajı. Ekran kalitesi, hızı gibi konularda rakiplerinin çok gerisinde. Karışık kullanımı nedeniyle bilgi eğlence  sistemi gözünüzü yoldan ayırmanıza neden oluyor.

Tek motor seçeneği ile satışa sunulan Koleos’un kalbinde 1.6 dCi 130 beygir üreten güç ünitesi bulunuyor. Motor gücünü Xtronic isimli şanzımanla yola aktarıyor. Aslında CVT bir şanzıman olan Xtronic, CVT şanzımanların yol açtığı sıkıntıları yaşatmaya devam ediyor. Motorun gücünü baltalayan bu şanzıman yüksek ağırlıkla birleşince otomobilin performans verileri düşük kalıyor. Fakat genel kullanım performansı yeterli geldi. Birçok Renault modelinden tanıdığımız 1.6 dCi motor başarılı yakıt tüketimi ile beğenileri topladı.

Yola çıktığınızda ise modelin biraz sert çalışan süspansiyona sahip olduğunu görüyoruz. Özellikle şehir içi kullanımda bunu kolaylıkla farkediyorsunuz. Şehir dışındaki uzun yol kullanımında ise önemli bir dezavantajı bulunmuyor ve bu sayede konforlu yolculuklar gerçekleştirebiliyorsunuz. Direksiyon sistemi ise sürücüye doğrudan bilgi aktarımı sağlamıyor. Direksiyon sistemi, yerden yüksek yapısı nedeniyle virajlı yolları çok sevmiyor.

Koleos’un daha önceki modellerinin başarısızlığı ve platformunu paylaştığı X-Trail’in birçok konuda gerisinde kalması modelin öne çıkan dezavantajları. Özellikle iç mekandaki malzeme kalitesi bu modele yakışmıyor.

Yazı: Egemen Özten

Fotoğraflar: Gürkan Çağlar

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir