B segmentinin rekabetçi otomobillerinden Ibiza, daha uygun fiyatlı bir Leon olma halini yeni neslinde de sürdürmeye devam ediyor. 5. jenerasyonuyla MQB platformuna geçiş yapan küçük hatchback, farklı bir karaktere bürünmüş. Seat’ın sportif hatlar barındıran donanım paketi FR’a sahip test aracımız, kırmızı dikişli detayları ve sportif döşemelere sahip koltuklarıyla standart bir Ibiza’dan daha ateşli bir görüntüde. Buna rağmen kabin kullanışlılığını da elden bırakmayan otomobil, Apple CarPlay, Android Auto sistemlerini de barındıran 8.0 inç büyüklüğünde dokunmatik bir ekrana sahip.
3 silindirli motor ünitesinin tatlı tınısını dinlemek istemediğinizde ise FR donanım paketinde sunulan 6 hoparlörlü ses sisteminin keyfine varabilirsiniz. 1.0 litrelik TSI benzinli motor ünitesini taşıyan Seat Ibiza, 116 bg güç ve 200 Nm tork değerleri üretebiliyor. 7 ileri DSG şanzımanın hızlı vites değişimleri ve ağırlığının da fazla olmamasıyla iyi bir ivmelenme kazanabilen otomobili kullanmak keyifli hale gelebiliyor.
Test aracımızda bulunan daha sert ayarlı FR süspansiyon sistemiyle iyi bir yol tutuş performansı sergileyen Seat Ibiza, bu sert süspansiyonlarının bedelini ise iç mekanda ödüyor. Şehirdeki yol bozukluklarıyla elinden gelen mücadeleyi gösterse de rahatsızlığın kabine yansımasını engelleyemeyen süspansiyon sistemine yanakları daraltılmış 17 inç büyüklüğündeki alüminyum jantların ise pek bir yardımı dokunduğu söylenemez. Ibiza FR’ın konforu her ne kadar yaşanamaz derecede olmasa da konforuna düşkün kişilerin diğer donanım paketlerine bir göz atmasını tavsiye ederim.
0 comments