Sürüş İzlenimi | Dacia Duster

Ülkemizde SUV konforunu yaşamak isteyip de kısıtlı bütçesi olanların ilk seçeneklerinden biri olan Dacia Duster yenilendi. O, artık yenilenen yüzüyle daha da iddialı.

Dacia, 2010 Cenevre Motor Show’da SUV sınıfında yeni modeli olan Duster’ı ilk kez tanıttığında yıllar boyunca yurdumuzda ve satıldığı bir çok ülkede satış rakamlarını altüst edecek bir ürününü kamuoyuna lanse ediyordu. Bu model öylesine ilgi gördü ki, 2013 senesinde ilk makyaj operasyonunu geçirdi. 2017 senesinde de uzun süredir yolu gözlenen Renault’nun geliştirdiği EDC otomatik şanzımana da kavuşmuştu. Yeni Duster ile karşılaşmamızda edindiğimiz ilk izlenim, dış görünüm olarak eski versiyonunu andırsa da bu yeni modelin tamamen yenilenmiş olmasıydı. Mart ayı başından beri ülkemizde satılmaya başlanan yeni Duster, özellikle yükseltilince daha iri görünen ön tarafıyla daha oturaklı bir SUV görünümüne ulaşmış. LED farlar, kromaj takviyeli ön ve arka tamponlar ve bir önceki versiyondan miras kalan ön ızgaralar dışarıdan bakıldığında göze çarpan ilk özellikler arasında yer alıyor.

Yeni Duster’ın içine girmek için Renault’dan miras kart sistemini kullanıyorsunuz. Sürücü koltuğuna oturduğunuzda size kaliteli algısı veren bir iç mekan karşılıyor. Plastik kalitesi yükselen ve daha albenili olan iç mekan adeta sınıf atlamış ve sizi bir hayli memnun edecek seviyede. Fiyat kalite orantısı olarak Dacia Duster’ın yeni versiyonunda koltuklar da bir önceki versiyonuna göre daha rahat. Sırt ve baldır destekleri daha da arttırılmış. Orta konsoldaki geniş ekran, aracın mevcut prestige donanımına bağlı olarak dijital klima ve havalandırma kontrolleri bu kalite yükselmesini destekler nitelikte. Yine bu geniş ekranda yer alan bir düğmeyle 360 derecelik kamera sistemini devreye sokarak manevralarda oldukça geniş bir görüş alanına sahipsiniz. Tasarım ve kullanımları çok ergonomik ve şık. Aracın bir önceki neslinde özellikle park manevralarında yoran sert direksiyon sisteminin yumuşatılması da özellikle kadın sürücüleri memnun edecektir sanıyorum. Yine eksikliği hissedilen ve eleştiri alan direksiyon derinlik ayarı da bu versiyonda yüksekliğe eklenmiş ve ideal sürüş pozisyonunuzu rahatlıkla alabiliyorsunuz.

Aracın Renault’dan gelen klasik EDC çift kavramalı şanzıman sistemi sessiz ve hızlı geçişlere sahip ve 1.5 dizel motorlu 4×2 versiyonuyla satışa sunulmuş. 110 HP gücünde ve 260 Nm torka sahip bu motorun çekişi eğer yüksek beklentileriniz yoksa yeterli bir güce sahip. Yeni Duster’ın iç kısmında eskisine nazaran daha çok ve geniş eşya konulabilecek gözler sunulmuş. Ön yolcu koltuğunun altında bir adet gizli eşya çekmecesi bulunuyor. Arka koltukta 180 civarında boylular için bile tavan yüksekliği yeterli seviyede. 445 lt’lik bagaj hacmi de ortalama dört kişilik bir ailenin ihtiyaçlarını karşılayabilecek kapasitede yer alıyor.

Dacia Duster’ın önceki versiyonunda da övgülerimizi alan ve içeride sürücüyle yolculara yoldaki engebeleri fazla hissettirmeyen süspansiyon sistemi geleneği yenisinde de aynen devam ediyor. Kabin içi ses izolasyonu da eskisine nazaran daha da iyi yapılmış. Bozuk toprak yollardaki kullanımlarımızda Dacia Türkiye’nin “Hakkını Ver” sloganından yola çıkarak yaptığımız performanslı off road sürüşlerde de yeni Duster bize eğlenceli anlar sunmayı başardı. Yenilenen ve tamamen değişen Dacia Duster’ın bizim kullandığımız 1.5 Dci motorlu EDC otomatik şanzımanlı ve Prestige donanımlı versiyonu Mayıs 2018 itibariyle 114.650 TL fiyat etiketine sahipti. Döviz kurlarının artmasıyla giderek ulaşılmaz hale gelen SUV segmentinde yeni Duster rakiplerine nazaran daha makul bir seviyede denebilir.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir