Daha önce sizlere geçmiş sayılarımızda GT Line donanımını tanıttığımız Renault Megane Hatchback’i bu kez Icon donanım paketi ile kullanma imkanı bulduk. Otomobili almak için Renault Mais’in Ümraniye’deki genel müdürlük binasına girdiğimizde otoparkta bizi bekleyen test aracının kırmızı renk olduğunu görünce ilk memnuniyeti yaşadığımızı söyleyebiliriz. Çünkü yıllardır otomobil firmalarına sohbetlerimizde söylediğimiz “ne kadar canlı renk test aracı çıkarırsanız, otomobiliniz de sayfalarda o derece güzel çıkar” sözümüze kulak verildiğini görmek güzeldi.
Megane HB’e dışarıdan bakıldığında yine otomobilin artık önünde ve arkasında neredeyse imzası haline gelen far tasarımı bizleri karşılıyor. Yine ön panjurdaki çıtaların arasındaki piano siyahı parlak kaplama da bu dokunuşları tamamlar nitelikte. Bu çizgileriyle Renault Megane HB sınıfında en güzel tasarım belki olmayabilir ama kesinlikle bir sıralama yapılsa ilk 5’e girebilir seviyede. Otomobilin ön konsolu gayet kullanışlı, R-Link 2 multimedya sisteminin kullanımı kolay ve plastik kalitesi gayet yeterli. Sürücü önündeki araç göstergelerin okunurluğu iyi. Bu göstergeleri de isterseniz direksiyon üzerindeki tuşlar yardımıyla değiştirip kişiselleştirebiliyorsunuz. Sürücünün gözünü yoldan ayırmadan da aracın verilerini görebileceği konsol üstünde açılıp kapanan hayalet gösterge de bu modelde yer alan özellikler arasında. Ön sürücü ve yolcu koltukları ilk oturuşta sert ve rahatsız bir izlenim verse de zamanla alıştıkça bu durum sizin için bir sorun olmaktan çıkıyor. Yan desteklerinin de ne derece iyi olduğunu hızlı dönülen virajlarda anlamanız olası. Tavan havalandırmasından gelen rüzgar sesinin yüksek hızlarda bu konuya takıntısı olanlar için rahatsızlık verecek seviyede olduğunu eklemeden geçmeyelim.
Test aracımızda yer alan 18 inçlik jantlar her ne kadar konfordan taviz veriyor gibi bir izlenim verse de araçla geçirdiğim dört günlük süre boyunca beni fazla yormayacak kadar sürüş izlenimi verdiğini söyleyebilirim. Otomobilimiz dizel olmasına rağmen kabin içi ses yalıtımı yukarıda bahsettiğimiz tavan havalandırması haricinde gayet güzeldi. Renault’nun klasik ve yakıt ekonomisti 1.5 dizel motorunun 110 beygirlik performansı spor modda yeterli seviyede diyebiliriz. Zaten bu motorun performanstan ziyade ekonomi için yapıldığını ve hakkını da fazlasıyla verdiğini söylemeye gerek yok. 6 ileri EDC otomatik şanzımanın da vites geçişleri sürücüsüne fazla hissettirmeyen seviyede.
0 comments