Sürüş İzlenimi | Range Rover Velar

2017 yılının en çok merak edilen SUV’u Range Rover Velar beklentileri karşılayabilecek kadar başarılı mı? 

Range Rover ailesinin merakla beklenen en yeni üyesi Velar sürüş izlenimi konuğumuz oldu. Range Rover Evoque ile Range Rover Sport arasında konumlanan bu model tanıtıldığı günden bu yana adından söz ettirmeyi başardı.

Velar’ın bu kadar çok konuşulmasının altında yatan başlıca neden tasarımı. İlk bakışta bir Range Rover olduğunu anlasanız da tasarım anlamında ailenin diğer üyelerinden farklılaşıyor. Otomobilin ön kısmında büyük havalandırma ızgarası, ince tasarlanmış farlar ve geniş havalandırma ızgaraları öne çıkıyor. R Dynamic paketine sahip olan test otomobilimizin kaput üstünde de bakır renkli çıkıntılar yer alıyor.

Velar’ın yan kısmına baktığımızda ise akıcı tasarım hatlarının devam ettiğini görüyoruz. Bunda kapının içine saklanan kapı kolları önemli rol oynuyor. Bunun dışında arka tarafa doğru yükselen omuz çizgisi ve ön fardan arka stop grubuna kadar devam eden çizgi Velar’ın dinamik görüntüsüne katkıda bulunuyor. Yan kısımda dikkat çeken diğer nokta ise alçalan tavan çizgisi. Bu sayede ailenin diğer üyelerine göre daha sportif bir çizgi elde edilmiş.

Otomobilin arka kısmına geçtiğimizde ön farlarda olduğu gibi arka stop grubu da ince tasarlanmış. Enlemesine yerleştirilen siyah parçanın üzerinde yer alan stoplar çok şık gözüküyor. Otomobilin içerisine geçtiğimizde en çok dikkat çeken kullanılan çift ekran oluyor. Orta konsola yerleştirilmiş iki adet 10 inçlik ekran Velar’ın diğer Range Rover modellerinden farklı gözükmesini sağlıyor. Üstteki ekran ses sistemi, navigasyon gibi işlemler için kullanılırken alttaki ekranda otomobilin sürüş modlarını ve klima modlarını seçebiliyorsunuz. İlk etapta biraz karışık gibi gözükse de kısa bir sürede alışabiliyorsunuz.

Orta konsol saklama alanı açısından da çok başarılı. Telefon, anahtar, içecekleriniz için sunulan alan gayet yeterli. İki parçalı açılan kol dayama ise geniş hacime sahip. Burada yer alan iki adet USB girişi ile akıllı telefonlarınızı şarj etmek mümkün. Test otomobilimizde kullanılan çift renkli orta konsol ve açık renk döşemeler otomobilin ferah gözükmesini sağlıyor. Kullanılan kaliteli malzemeler otomobile yakışan cinsten. Tam boy cam tavan da içerideki aydınlık ortamın oluşmasında rol sahibi.

Otomobilin koltuğuna oturduğumda dikkatimi çeken bir konu oturma pozisyonu oldu. Diğer Land Rover / Range Rover modellerinden alıştığımız yüksek oturma pozisyonun yerine daha alçak bir oturma pozisyonu var. Bunda yüksek omuz çizgisi de önemli rol oynuyor. Özellikle arka koltukta bu daha hissedilir durumda.  Konu hazır arka koltuklardan açılmışken arka kısımda yolculara geniş bir alan sunulduğundan bahsetmem gerekiyor. Şaft tüneli biraz yüksek olduğundan ortada yolculuk yapacak kişi çok rahat olmasa da 3 kişi için yeterli yaşam alanı sunulmuş. Yüksek omuz çizgisi ve alçak oturma pozisyonu nedeniyle arka koltuklar pek ferah değil.

Velar’ın bagaj hacmi de geniş yapısı ile beğenimizi topladı. Bagaj hacmi seyahat edecek 4 kişinin bagajlarını rahatlıkla alacak cinsten. Arka koltukların sırtlık açısının ayarlanması bagaj hacminde değişimlere neden olabiliyor ama önemli bir kayıp söz konusu değil.

Velar ülkemize iki adet dizel motor seçeneğiyle geliyor. 2 litrelik dizel modellerin biri 180 beygir üretirken test otomobilimizde yer alan motor 240 beygir güç üretiyor. 1500 d/dak’da 500 Nm tork üreten bu motor gücünü 8 ileri şanzıman ile tekerleklere aktarıyor. 1500 d/dak gibi düşük bir devirden itibaren gelen tork sayesinde Velar başarılı performans sergiliyor. 0’dan 100 km/s hıza 7.3 saniyede ulaşan Velar’ın maksimum hızı ise 217 km/s olarak açıklanmış. 1.9 ton olan ağırlığına rağmen performans tatmin edici. Sürüş sırasında dikkatimi çeken konu ise şanzımanın şehir içi kullanımda çok net olmaması. Vitesi yükseltmesini beklediğiniz anlarda vites büyütmeyerek biraz sesli çalışabiliyor. Ama uzun yol kullanımında bu durum söz konusu değil. Başarılı ve hızlı geçişleriyle beğenimizi topladı.

Şehirlerin pahalı caddelerinde sıklıkla göreceğimiz Velar’ın arazi performansını kapsamlı olarak değerlendirme imkanımız olmadı. Çekimler sırasında girdiğimiz arazi koşullarında gösterdiği performans ise bizi şaşırtmayı bildi. 21 inçlik asfalt lastiklerine rağmen pek zorlanma yaşamadı. Bunda sürüş kontrol sistemi ve Land Rover’ın deneyimini pas geçmemek gerekli.

Test otomobilimizde sunulan havalı süspansiyon otomobilin hem yüksekliğini hem de sertliğini ayarlamaya imkan tanıyor. Genel anlamda sert yapıda bir süspansiyon sistemine sahip olduğunu söyleyebiliriz. Otoyol kullanımında bile bu sertliği hissediyorsunuz. Bunda test otomobilimizde kullanılan 21 inçlik jant/lastik kombinasyonu da etkili. Ama bu sertlik rahatsızlık verecek derecede değil.

Sert ayarlanmış süspansiyon ve 21 inçlik jant/lastik kombinasyonu sayesinde Velar yol tutuş anlamında başarılı işlere imza atıyor. Dinamik tasarıma sahip Velar’a yakışan yol tutuş sayesinde virajlı yollarda sıkıntı yaşamıyorsunuz. Velar’ın sürüşü sırasında frenlerine alışmakta güçlük çektim. Özellikle ani frenlerde fren pedalını dozlamak zorlu olabiliyor. Fakat şehir içindeki dur kalk trafikte bu sorunla karşılaşmadım.

Modelin yakıt tüketimi ise çok düşük değil. 1.9 ton ağırlığındaki Velar ile şehir içi, şehir dışı kullanımda ortalama 10 litre seviyesinde tüketim elde ettim. Biraz daha dikkatli kullanımla bu rakamı düşürmek mümkün olsa da çok düşük rakamlar elde etmek zor.

Şık tasarımı ve 2.0 litre motor hacmi sayesinde şehirlerin pahalı caddelerinde fazlasıyla göreceğimiz Velar’ın göze çarpan eksiklikleri var.

Yazı: Egemen Özten

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir