Sürüş İzlenimi | Mazda MX-5 2.0

Ekim sayımızda 1.5 litrelik atmosferik motora sahip ‘RF’ versiyonuyla kullanma fırsatı bulduğumuz MX-5 bu kez 2.0 litrelik atmosferik motorla konuğumuz. 

Mazda MX-5’i ve İtalyan kardeşi Fiat 124 Spider’i son birkaç ayda bol bol deneyimleme fırsatı yakaladık. Önce 1.5 litrelik atmosferik motora sahip RF, ardından da 1.4 litrelik turbo motoruyla 124 Spider. Fakat bu otomobillerin içinde birisi var ki kalp atışlarımızı hızlandırıyor; MX-5 2.0.

Diğerlerinden ne farkı var? Hemen açıklayalım. Öncelikle bu MX-5’in kalbinde 2.0 litrelik atmosferik bir ünite yer alıyor. 1.5 litrelik versiyonun sesiyle ve karakteriyle bile bizi derinden etkilemeyi başaran bu ünite bu kez daha hacimli ve daha güçlü olarak karşımızda. Üstelik bu MX-5’te Billstein süspansiyonlar var.

Mazda MX-5 2.0 toplam 160 beygir güce, 200 Nm torka ve 1090 kilogram ağırlığa sahip. Bu verilerle 0’dan 100 km/s hıza 7.3 saniyede çıkabilen MX-5, 214 km/s’lik maksimum hıza ulaşabiliyor. 2.0 litrelik motorun karakteri ve sesi her ne kadar 1.5 litrelik motorla aynı olsa da hem egzozdan gelen tınılar hem de daha güçlü akselarasyon hissiyatı, MX-5’ten aldığınız keyfi ikiye katlıyor.

Sürüş dinamikleri konusunda ise ciddi bir fark var; Billstein süspansiyonlar. Hem MX-5 RF’de hem de 124 Spider’de dert yandığımız ve sürüş keyfini baltaladığını söylediğimiz gövde esnemeleri bu modelde yok. Bu kez tüm kutucukları doğru işaretleyen bir MX-5’le karşı karşıyayız.

Süspansiyon sistemi konusundaki tecrübesini ve bilgisini 2 litrelik motoru kullanan MX-5’e aktaran Billstein, diğer modellerdeki %51’lik konfor payını fazla fazla kendi hanesine çeviriyor. Viraj girişlerinde ve çıkışlarında hem yüksek beygir gücünün etkisiyle hem de süspansiyonların avantajıyla çok daha hızlı hareket eden Mazda MX-5 2.0, güçsüz kardeşinin “bir üst seviye” versiyonu olduğunu herkese ilan ediyor. 50/50’lik ağırlık dağılımı bu versiyonla birlikte kusursuz işliyor.

Hacim dolayısıyla vergi dilimi değişen Mazda MX-5 2.0, “mecburen” 190.550 TL’lik bir fiyat etiketine ulaşıyor. İtalyan kardeşinin 1.4 litrelik motorun vergi avantajına rağmen en az kendisi kadar yüksek bir fiyatla satılması tuhaf olsa da 2 litrelik MX-5’in “pahalı” olduğu gerçek.

Yazı: Mehmet Akif Doğan

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir