Yıllardır Partner modeliyle hafif ticari segmentinde yer alan Fransız otomobil üreticisi Peugeot, yeni otomobili Rifter ile farklı segmentlerdeki tüketicileri de kendine çekmeyi planlıyor. Dış tasarımındaki plastik parçalar ve yerden yüksek yapısıyla sınıfının aksine SUV çizgilerini andıran hafif ticari, oldukça iddialı. Daha önce Fransa ve Gaziantep’te düzenlenen ilk sürüş etkinliklerine katılma şansı bulduğumuz Rifter’ı artık size daha detaylı bir şekilde anlatabiliriz. GT Line donanım seviyesine sahip test aracımızın iç mekanı bir hafif ticariden çok binek havası taşıyor. Active Stil donanım seviyesinden itibaren gelen 8 inçlik dokunmatik multimedya sistemi kokpiti domine ediyor. Apple CarPlay ve Android Auto gibi medeni donanımlara da sahip bu ekranın yazılımı binek Peugeot modellerinden tanıdık. Dokunmatik hassasiyeti ve menü geçişleri de oldukça iyi.
Dokunmatik ekranın altında yer alan bölüm devasa bir saklama alanı görevi yapıyor. 1.5 litrelik iki adet şişeyi rahatça burada depolayabilirsiniz. Buna karşılık soğutmalı bir göz değil. Soğutmalı göz torpidonun yukarısındaki ikinci torpidoda yer alıyor. Küçük şişeleri alabilecek büyüklükte. Elektrikli park freni ve geri görüş kamerası gibi detaylar aracın binek tarafını oluşturan medeni parçalardan. Zenith cam tavan ve ortasından geçen saklama alanı da kullanışlılığı artırmış. Bu saklama alanı karanlık zamanlarda ambiyans aydınlatmasına da sahip. Kahverengine sahip çift renkli konsol yine GT Line ile birlikte gelen diğer bir donanım.
Arka koltuklardaki baş mesafesi ait olduğu sınıf sebebiyle oldukça fazla. Diz mesafesi için ise aynı şey söylenemez. Hafif ticari standartlarına göre iyi sayılsa da göz kırptığı SUV’ler daha geniş arka alan sunabiliyor. Allure ve GT Line’da opsiyon listesinde yer alan Tekno Paket ile birlikte geliştirilmiş Grip Control sistemi, yokuş iniş destek sistemi ve Mud & Snow lastikler gibi hafif arazide işinize yarayabilecek ekipmanlar Rifter’a ekleniyor.
İki farklı hacme sahip dizel motorlarla ülkemizde satışa sunulan hafif ticarinin giriş seviyesinde 1.6 litrelik BlueHDi ünite yer alıyor. 100 bg güç ve 254 Nm tork değerleri sunan bu motor, 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilmiş. Daha güçlü bir Rifter satın almak isteyenlerse 1.5 litrelik yeni nesil BlueHDi motora yönelebilirler. 130 bg güç ve 300 Nm tork üreten bu yeni ünite, 6 ileri manuel veya 8 ileri otomatik şanzıman seçenekleri sunuyor. Test aracımızda da 1.5 litrelik üniteye 8 ileri EAT8 şanzıman eşlik ediyordu. PSA Grubu otomobillerinde kullanılan 6 ileri EAT6 şanzımanın yeni versiyonu olan EAT8 neredeyse kusursuz çalışıyor. Hem performans hem de yakıt ekonomisi sunan bu ikili Rifter’a tam olarak uymuş denebilir. Lansmana özel fiyatlarla 115 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan hafif ticariyi otomatik vitesli olarak satın almak isteyenler, 135 bin TL’yi gözden çıkarmak zorundalar.
0 comments