Peugeot’un 2013 yılı sonbaharında tanıttığı 2. nesil 308, makyajlanan yeni yüzüyle kompakt sınıfta iddiasını devam ettirmeye çalışıyor.
İkinci nesil olan Peugeot 308, piyasaya çıktığı 2013 senesinden bu yana kompakt sınıfta rakipleriyle boy ölçüşebilecek satış rakamlarına ulaştığından dolayı Fransız üreticinin dört sene boyunca yüzünü güldüren modeli olmuştu.
Geçtiğimiz ay üç gün boyunca fotoğraflardan da gördüğünüz üzere ağırlıklı olarak serin ve yağışlı hava şartlarında kullandığımız Peugeot 308’e binmeden önce aracı incelediğiniz zaman en önemli değişiklik otomobilin ön görünümünde göze çarpıyor.
Yenilenen ve dikleştirilip krom kaplanan ön panjurun yanı sıra yine ön tamponda yer alan sis farları ve sinyal lambaları da eskisine nazaran daha agresif çizgilere sahip. Otomobilin arka tasarımında çok göze batan bir değişiklik görünmüyor. Arka stop lambalarında aslan pençelerini andırdığı söylenen üç çizgi yer almış. Değiştirilen ön kaputun çizgili tasarımının yanı sıra, otomobilin 420 lt’lik bagajı bu sınıf için makul bir seviyede, bu koltuklar katlandığında 1228 lt’ye yükselebiliyor.
308’e bindiğiniz andan itibaren size yine küçük ve yarış otomobili kullanıyormuş gibi hissettiren direksiyon simidi karşılıyor. Otomobilin koltukları sizi iyi sarıyor ve uzun sureli yolculuklarda yormuyor. Ön konsoldaki 9,7 inç genişliğindeki multimedya ekranı oldukça kullanışlı. Bu ekrandan otomobili kontrol edebilecek tüm ayarlara rahatlıkla ulaşılabiliyor.
Ön konsolda yer alan torpido gözünün derinliği gayet iyi ve sürücü dostu olarak göze çarpıyor. Aracın tavanındaki çubuk anten yerine kopekbalığı desenli anten kullanılsa daha çok yakışabilirdi. Otomobilin ön konsolundaki ve kapılarındaki plastik işçiliği iyi seviyede. Ön konsolda vites topuzunda ve direksiyondaki kırmızı dikişler estetik anlamında kullanıcısını cezbeden bir görüntü olarak göze çarpıyor ve araca sportif çizgiler kazandırıyor. Beğenmediğimiz tek özellik orta konsolda bardaklık olmaması. Otomobilin ön ve arka camlarının görüş açıları gayet iyi. Dikiz aynalarının büyüklüğü yeterli.
Peugeot 308’in bu güncel ve bir önceki versiyonunda sürücülerin en büyük şikayetlerinden biri olan direksiyonun ön göstergeleri kapatması kronik problemi halen devam ediyor. Sürücü emniyet kemerinde de yükseklik ayarı olmaması otomobilin diğer eksilerinden.
Otomobilin ön kaputunu açtığımızda bizi 1.6 litrelik 4 silindirli ve 16 subaplı BlueHDi motor karşılıyor. Bu motorun 120 bg’lik gücü ve 1750 d/d’da 300 Nm üreten torku memnun edici seviyelerde. Otomobilin Blue HDi motoru her zaman olduğu gibi yine kullanıcı dostu ve fabrika verisi 3,9 lt’lik iyi bir ortalama veriye sahip. BlueHDİ motora EAT6 olrak bildiğimiz tork konvertörlü tam otomatik şanzıman eşlik ediyor. 120 beygirlik ünite otomobile 190 km/s’lik maksimum hız ve 10.2 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresi sağlamış. Otomobilin direksiyon tepkileri net ve EAT6 şanzımanla uyumu iyi. Bu şanzıman tam otomatik ve geçişleri sarsıntısız ve oldukça başarılı.
Otomobil vites kolunun altında bulunan buton yardımıyla geçtiği Sport modda da keyif alınabilecek bir sürüş sağlıyor. Bizim kullandığımız GT-Line donanımlı otomobilin üzerinde 17inç’lik jantlar vardı ama daha iyi performans almak için 16inç ebatına dönmek de gerekebilir.
Peugeot 308’in süspansiyon sistemi ise darbeleri iyi emen bir yapıya sahip. Otomobili İstanbul’un çoğu zaman bozuk zeminlerinde ve kasislerinde kullandığımız zaman sürüşlerimizde bize fazla rahatsızlık vermedi. Peugeot 308 yol tutuş konusunda da rakiplerinden geri kalmadığını yaptığımız sürüşlerde bize fazlasıyla sergiledi.
Makyajlanan ve giderek daha agresif bir ön yüz tasarımına bürünen yeni Peugeot 308 Hatchback modelinde Access, Active, Allure ve GT-Line donanım seviyeleri bulunuyor. Bizim kullanmış olduğumuz GT-Line donanımlı otomobil de 156.200 TL fiyat etiketiyle Peugeot bayilerinde alıcılarını bekliyor. Özellikle düşük yakıt tüketimine sahip Blue HDi motoru, rahat ve yormayan sürüş özellikleri ve sarsıntısız vites geçişlerine sahip şanzımanıyla bu sınıfta size iyi bir alternatif olabilecek görünüyor.
0 comments