Sürüş İzlenimi | Ford Fiesta

Ford’un B segmentindeki başarılı temsilcisi Fiesta tamamen yenilendi ve rekabette artık daha iddialı hale geldi.

2017, B sınıfı hatchback modeller için çok hareketli geçti. VW Polo, Seat Ibiza gibi modellerin yanı sıra Ford’un en önemli modellerinden biri olan Fiesta da tamamen yenilendi.

Ford’un son dönemde birçok modelinde kullanılan tasarım unsurlarıyla bezenen Fiesta rekabetçi bir görüntüye kavuşmuş. Ön kısımda artık Ford modellerinin imzası haline gelmiş olan geniş havalandırma ızgarasını görüyoruz. Daha geniş ve daha büyük bir görünüm kazandıran bu ızgaranın yanında yeni farlar da iddialı görüntüyü desteklemiş. LED gündüz farlarına sahip Fiesta’nın sis farları ise dikey olarak tamponun köşelerine yerleştirilmiş.

Yeni Fiesta’ya yandan baktığınızda ise “bu eski modele çok benziyor” demeniz muhtemel. Fakat otomobilin eski modelden 7 santim uzun olması fark yaratıyor. Test otomobilimizde bulunan cam tavan da otomobilin dinamik yapısına katkıda bulunuyor. Eğer panaromik cam tavan opsiyonunu almazsanız dilerseniz kontrast renklere sahip tavan ve ayna almanız da mümkün. Titanium donanım seçeneğine sahip olan test otomobilimizde opsiyonel olarak sunulan 17 inçlik jantlar yer alıyordu. Bu seçenek otomobilin görünümüne şıklık kattığı kesin.

Otomobilin arkasına geçtiğimizde ise yatay stoplar dikkat çekiyor. İki parçalı tasarlanan stop grubu otomobilin geniş algısına katkı sağlıyor. Eski modeldeki dikey formlu stoplara göre bu stop grubu otomobilin daha üst sınıf bir model gibi gözükmesini sağlıyor.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde ise yeni orta konsol bizi karşılıyor. Orta konsolun üstünde yer alan dokunmatik bilgi eğlence ekranı sonradan takılmış bir tablet gibi gözükse de başarılı çalışmasıyla beğenimizi topladı. 8inçlik bu ekran Titanium donanım seviyesinde tüketicilere sunuluyor. Orta konsolun alt tarafında kalan klima kontrol düğmeleri ise eski modelden tanıdık bir yapıya sahip. Ergonomik açıdan ise bir problem yarattığını söylemek güç. Orta konsolda kullanılan malzemenin kalitesi eski modele göre iyileştiğini belirtmem gerekir. Fakat kapı içlerinde hala sert plastik malzeme kullanılıyor.

Fiesta’nın öndeki yaşam alanı eşya saklama gözü açısından gayet tatminkar. Vitesin önünde yer alan göz, el freninin yanında yer alan bardaklık bana göre gayet yeterli. Gösterge tablosunun ortasında yer alan bilgi ekranı ise otomobille ilgili birçok bilgi verse de biraz eski nesil gibi gözüküyor.

Otomobilin arka kısmına geçtiğimizde ise B sınıfı standartlarında bir yaşam alanı sunuyor. Diz ve baş mesafesi açısından yeterli bir alan sunan yeni Fiesta, 2 kişi için yeterli bir yaşam alanı sunuyor. Ortada oturacak kişi için ise bunu söylemek güç.

Ford Fiesta ülkemize ikisi benzinli birisi dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği ile geliyor. 1.1 litre hacimli 85 beygirlik benzinli versiyon sadece 5 ileri manuel şanzıman ile satışa sunulurken 1.0 litre hacimli 100 beygir güç üreten benzinli motor ise sadece 6 ileri otomatik şanzıman ile satışa sunuluyor.

Test otomobilimizde de yer alan 1.5 litre hacimli ve 85 beygir güç üreten dizel güç ünitesi ise sadece 6 ileri manuel şanzıman ile geliyor. 1750-2500 d/dak arasında 215 Nm tork üreten bu motor 6 ileri manuel şanzıman ile gayet uyumlu çalışıyor. Bu motor performans anlamında çok başarılı olmasa da yeterli bir performans sunuyor. Motorun en vurucu noktası ise şüphesiz düşük yakıt tüketimi. Fabrika verisi olarak 100  kilometrede ortalama 3.5 litre yakıt harcadığı belirtiliyor. Bu değerlere ulaşmak için dikkatli kullanmanız gerekli. Test süresince ise ortalama 5.5 litre civarında bir yakıt tüketimine imza attık.

Yeni Fiesta genel anlamda oldukça rekabetçi. Rakiplerinin gerisinde kalmayan Fiesta’nın en önemli eksikliği ise dizel/otomatik kombinasyonunun ülkemizde sunulmaması. Fiesta’nın crossover versiyonu Fiesta Active’in de satışa sunulmasıyla birlikte Fiesta artık daha rekabetçi olacak.

Yazı: Egemen Özten

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir