Opel’in tamamen yenilenen amiral gemisi Insignia, benzinli motorun ardından bu kez dizel-otomatik kombinasyonuyla Autocar’ın misafiri.
Temmuz sayımızda Opel Insignia Grand Sport ile ilk kez tanışmıştık. 1.5 litrelik yeni benzinli motoruyla ve nispeten daha düşük donanım paketiyle test etme fırsatı yakaladığımız Insignia, bu kez en donanımlı haliyle ve dizel-otomatik kombinasyonuyla karşımızda.
1.6 litrelik dizel motoru diğer Opel modellerinden hatırlıyoruz. 136 bg güce ve 320 Nm torka sahip ünite, yüksek torkuyla ve düşük tüketimiyle başarısını çoktan kanıtlamış durumda. Insignia’nın 1447 kilogramlık gövdesini de kolayca taşıyabilen ünite, beklenmedik kadar iyi ara hızlanmalar sunuyor. Fabrika verisi 5.1 lt/100km’lik tüketim ise fazlasıyla gerçekçi. Öyle ki şehiriçi ve şehirdışı karma tüketimde 6.0 lt/100km’nin altına kolayca düşebildik.
FlexRide Sürüşe Duyarlı Şase teknolojisine sahip Insignia; Sport, Intelligent ve Tour olmak üzere 3 farklı sürüş moduna sahip. Amörtisörleri saniyede 500 kez ayarlayan sistem, Sport modunda daha sert direksiyon ve daha sıkı süspansiyon ayarlarına geçiş yaparak motorun ve şanzımanın tüm potansiyelini ortaya koyarken Tour modu daha konforlu yolculuklar için en ‘yumuşak’ ayarları seçiyor. Tour modunda üst sınıftaki sedanların özeneceği kadar konforlu bir karaktere bürünen Opel Insignia Grand Sport, biraz eğlenmek istediğinizde Sport moduyla imdadınıza koşuyor.
Üst donanım paketlerinde yarı dijital yarı analog bir gösterge tablosunu kullanan Insignia, renkli bilgi ekranında bir çok farklı konfigürasyona sahip. Dijital ekranı analog bir hız göstergesine dönüştürebilmek de bunlardan biri.
Adaptif hız sabitleyici, şerit takip asistanı ve otomatik fren fonksiyonlarıyla birlikte nerdeyse yarı otonom araçlar gibi hareket edebilen Insignia, minimum sürücü girdisiyle akıcı bir şekilde trafikte ilerleyebiliyor. Tabi sert virajları ve duran trafiği saymazsak.
Konfor odaklı olarak hazırlanan uzun donanım listesiyle ve sessiz kabiniyle premium sedanlardan rol çalan Opel Insignia Grand Sport, dizel-otomatik versiyonuyla aynı zamanda ekonomik de olunabileceğini kanıtlıyor.
0 comments