Sürüş İzlenimi | Seat Ibiza

B sınıfı hatchback’ler arasında rekabet kızışıyor. Peki Seat’ın yenilenen küçüğü Ibiza nasıl?

2ı 017’nin son çeyreğine girdiğimiz bugünlerde B sınıfında rekabet hiç olmadığı kadar zorlu hale geldi.  Tamamen yenilenen oyuncular artık daha rekabetçi. Bu yenilenen oyunculardan biri ise konuğumuz Seat Ibiza oldu. VW Polo ile kuzen olarak nitelendirebileceğimiz Seat Ibiza ile VW Polo arasında birçok benzerlik söz konusu. Tasarım anlamında birbirinden genel anlamda farklı olan bu kuzenler aynı motor ve aynı platforma sahip.

Bir önceki nesline göre yeni Seat Ibiza artık daha şık bir tasarıma sahip. Otomobile önden baktığınızda abisi Leon ile birçok bezerliğe sahip olduğunu görüyoruz. Kullanılan büyük havalandırma ızgaraları, sportif tamponlar ve büyük farlar otomobilin önden çok şık olmasını sağlamış. Kullanılan gündüz LED farları abisi Leon ile büyük oranda benzeşiyor.

Otomobilin yan kısmına baktığımızda ise eski model göre daha farklı bir tasarım görüyoruz. Kıvrımlı çizgileri sayesinde otomobile yandan baktığımızda daha hareketli bir tasarıma sahip olduğunu görüyoruz. Özellikle camın altından devam eden çizginin far ve arka tampon ile bütünleşmesi otomobile dinamik bir hava katmış. Kıvrımlı hatların otomobilin arka kısmında da devam ettiğini görüyoruz. Dinamik görüntü otomobilin her yerinde yer alıyor.

Otomobilin iç kısmına geçtiğimizde bizi yepyeni iç mekan karşılıyor. Orta konsolun üst kısmında dikdörtgen formlu havalandırma ızgaraları yer alıyor. Onun altında ise 8 inç dokunmatik ekranlı bilgi/eğlence sistemi bizi karşılıyor. Kullanılan 8 inçlik ekran gerek görüntü kalitesi gerekse hızı ile takdiri hakediyor. Otomobilde kullanılan Beats Audio ses sistemi de bir diğer vurucu nokta. Bu ekranın altında ise klima kontrol düğmeleri yer alıyor.

Otomobilin orta konsolunda sert plastiğin hakim olduğunu görüyoruz. Benzer sert plastiğin kapılarda da kullanıldığını görüyoruz. Rakiplerini düşündüğümüzde bu malzemeyi çok beğendiğimizi söylemem zor olur. Orta konsolda kullanılan ve bilgi/eğlence ekranını sarıp yolcu kısmına kadar ilerleyen açık renkli parça ise otomobile renk getirmiş.

Otomobilin  arka kısmına geçtiğimizde ise geniş bir diz mesafesi ile karşılaşıyoruz. Eski modele göre otomobilin köşelerine doğru konumlanan lastikler içerideki hacmin artmasını sağlamış. Eğer boyunuz çok uzun değilse baş mesafesi anlamında çok problem yaşatmadığını belirtmemem gerekir. Otomobilin genişlemesi sayesinde arka koltuklarda üç kişi rahatlıkla seyahat edebilir fakat ortada oturan kişinin şaft tüneli nedeniyle konforu biraz bozulabiliyor.

Test otomobilimizde Eco TSI isimli 1.0 litre üç silindirli bir motor yer alıyor. Turbo beslemeye sahip bu motor 95 beygir güç ve 170 Nm tork üretiyor. Gücünü manuel şanzıman ile ön tekerleklere aktaran Ibiza performans anlamında yeterli sonuçlar sunuyor. Genel anlamda esnek yapıda bir motora sahip olsa da hızlanmalarda bir vites düşürmek daha başarılı hızlanmalara imza atmanızı sağlıyor. Hızlanma sırasında ise otomobil 3 silindirli olması nedeniyle biraz gürültülü çalışıyor. Bu ses kişiden kişiye değişebilir ama ben bu sesten keyif aldığımı söyleyebilirim.

Test otomobilimiz 5 ileri manuel şanzıman ile donatılmıştı. Motor le uyumlu çalışan şanzıman beğenimizi topladı. 5. vites uzun oranla tasarlanmış ama keşke 6. vites olsaydı diyebiliriz. Eğer otomatik şanzıman isterseniz Ibiza’nın DSG şanzımanlı versiyonu da bulunuyor. DSG şanzımanlı versiyonda ise motor 115 beygir güç üretiyor.

Otomobili sürmeye başladığınız anda konforlu olduğunu fark ediyorsunuz. Aks mesafesinin uzaması sayesinde artan konfor ayrıca yol tutuş anlamında da artılar sunuyor. Dinamik bir süspansiyona sahip olan Seat Ibiza sert virajlarda da güven veriyor.

1.0 litrelik Eco TSI motor başarılı yakıt tüketimine sahip. 5.9 – 6.0 litre ortalama ile kullandığım Seat Ibiza’nın dikkatli kullanım ile daha düşük değerlere imza atması mümkün. Fakat hız ortalamanızı yükselttiğinizde değerler önemli ölçüde yükseliyor.

Eski versiyona göre daha başarılı olan Ibiza artan rekabette öne çıkmayı başarıyor. Özellikle rakiplerine göre fiyatının düşük olması satın alma konusunda etkileyici olacaktır. Şimdilik iki donanım  ve sadece benzinli motor ile sunulması dezavantaj yaratsa da kısa bir süre içerisinde bunun üstesinden gelinecektir.

Yazı: Egemen Özten

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir