Sürüş İzlenimi: Land Rover Discovery Sport TD4

Discovery Sport, yeni 2 litrelik motoruyla Freelander’ı tamamen unutturdu.

Gelen gideni aratır” sözü maalesef genelde doğru çıkar. Fakat otomotiv sektöründe bu kaide sürekli geçerli değildir. Çünkü bulunulan dönemin dinamiklerine göre şekil almak gerekir ve bu da çoğu firma için ödün vermek anlamı taşır. Hele ki Land Rover gibi gelenekselci bir markaysanız yükünüz daha da ağırdır. Freelander ise biraz geride kalmaya başlamıştı. Uzun yıllardır aramızda olan otomobil dinamizmden uzakta kendi başına bir yerlerdeydi. Ve Discovery Sport geldi…

GRKN8184

Discovery Sport karşımıza çıktığında pek çok soru işaretini de beraberinde getirmişti. Ailedeki yeri neresiydi? Ne kadar yeniydi? Başarılı olabilecek miydi? Bu tip sorular aramıza katılmasından yaklaşık bir yıl sonra tamamen kesinleşti diyebilirim. Özellikle de yeni TD4 dizel motoruyla. Çünkü Freelander’ın izleri hala duruyordu. İlk karşılaşmada otomobil yepyeni olsa da, aslında Freelander’dan çok da uzak olmadığını görmüştük. Altyapı olarak Freelander’ın şasisinin güncel versiyonu bulunuyordu. İlk başta sunulan 2 litrelik benzinli ve 2.2 dizel motorları da aynıydı fakat yakın zamanda bu durum değişti. Jaguar modellerinde gördüğümüz Ingenium isimli 2 litrelik turbodizel motor Evoque’tan sonra Discovery Sport’ta da yerini aldı. Discovery Sport başta yurtdışında 2.2 litrelik dizel ile satılsa da ülkemizde vergi dezavantajı olacağı için görememiştik fakat TD4 ilaç gibi geldi. Bu motoru artık iyice tanıdık. Sessiz, güçlü, verimli ve ekonomik olduğunu biliyoruz.

GRKN8187

Discovery Sport için de aynı şeyler geçerli. Tabi ki benzinli versiyonun performansı yok ama otomobil çevik ve ekonomik olmayı başarıyor. Fakat aşırı hassas bir kulağım olmadığını da belirterek Discovery Sport’un sanki aynı motoru taşıyan Range Rover Evoque’tan çok az daha gürültülü olduğu hissine kapıldım. Motor 4000 d/dak’da 180 bg güç üretiyor. Benzinli SI4’e göre 60 bg daha eksiği bulunsa da tork konusunda çok daha cömert ve bu da otomobilin ivmelenme konusunda daha iyi hissettirmesini sağlıyor. 1750 d/dak’dan itibaren emrinizde bulunan 430 Nm tork hızlanırken sırtınızı koltuktan ayırmanızı imkansız hale getirebiliyor.

GRKN8198

Otomobilin 9 ileri ZF imzalı otomatik şanzımanı da sık oranları sayesinde akıcı bir hızlanma karakteri sunuyor. Şanzıman aynı zamanda ekonomik yönden de TD4’ün dostu. Özellikle şehir dışı yolculuklarında Discovery Sport otoban süratlerinde bile düşük devirlerde kalarak hem sessiz hem kalarak konfor, hem de ekonomik yönden yüzünüzü güldürmeyi başarıyor. Şehir içinde de aynı şekilde vitesleri ikişer üçer de yükseltip küçültebilmesi sayesinde sakin karakterini sürdürebiliyor. Yeni dizel ünite eski 2200 yerine 2000 cc olduğu için fiyat açısından da avantajlı. Aradaki 200 cc, sizi 78.860 TL daha fazla ödemekten kurtarıyor. Bu mebla, kompakt sınıf bir otomobil veya hafta sonu kullanabileceğiniz eğlenceli ikinci el bir otomobil parası. Bu yüzden TD4 sadece bizim için değil Land Rover satışları için de önemli. Ama otomobilin başlangıç fiyatı yine de X3, GLC, Q5 gibi otomobillerden biraz daha yüksek olsa da benzinli versiyonla aynı olması da dikkat çekiyor. Discovery Sport bence bütün rakiplerinden çok yönlülüğüyle sıyrılmayı başarıp kendini öne atmıştı. Geniş iş hacmi, opsiyonel üçüncü sıra koltukları ve Land Rover arazi kabiliyeti gibi özellikler onun en büyük artılarıydı. Şimdi ekonomik ve sessiz TD4 motorla birlikte ihtiyacı olan ivmeyi fazlasıyla kazanabilir.

YAZI: SARPER SABUNCU
FOTOĞRAF: GÜRKAN ÇAĞLAR

Screen Shot 2016-04-21 at 10.02.06

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir