İlk sürüş: Opel Astra Sports Tourer

Astra ailesi, Sports Tourer modeliyle genişledi.

2016 Yılının Avrupa’da en iyi otomobili seçilen Astra pek çok ülkede ulusal ödüller de alarak başarılara imza attı. Sadece beş kapılı hatchback modeliyle bu kadar başarıya ulaşan Astra’nın station wagon karoserine sahip kardeşi Sports Tourer’ı Portekiz’de kullandım. Astra Sports Tourer’ın tabi ki en büyük özelliği daha geniş bagaj hacmi. Fakat Opel sadece bununla yetinmemiş ve arka koltukları da elden geçirmiş. Basın toplantısında “Opel Koltuk Mühendisliği Şefi” Andrew Leuchtmann, bu gelişim için beş(!) yıl çalıştıklarını söyledi. Emeklerinin karşılıksız kalmadığı da söylenebilir. 540 litre olan bagaj hacmi arka koltukların yatırılmasıyla 1640 litreye çıkabiliyor. Farkın ortaya çıktığı nokta ise arka koltuğun üç parça şeklinde bağımsız da yatabiliyor olması. Bagajdaki düğmeler yardımıyla koltukları tek dokunuşla yatırabiliyorsunuz. Daha da iyisi arka koltuk kafalıklarını biraz yükselttiğiniz veya çıkardığınız takdirde tam düz bir bagaj zemini elde edebiliyorsunuz ki bu yükleme kolaylığı açısından da önemli bir özellik. Yükleme konusunda temassız çalıştırılabilen elektrikli bagaj kapağı bir diğer yardımcınız. Sadece açarken değil, aynı zamanda kapatırken de ayağınızı arka tamponun altına doğru uzatarak sistemi devreye sokabiliyorsunuz. Özellikle elleriniz doluyken oldukça yardımcı oluyor. Otomobilin diğer yeniliğiyse eski 2 litre turbo dizelin yerini alan yeni 1.6 litrelik çift turbo beslemeli dizel motor. Douro vadisinin boş yollarında denediğim bu yeni motor 350 Nm tork üretiyor ve her viteste yüksek performans vaat ediyor. Esneklik yönünden de başarılı bulduğum bu motor özellikle otoyol sürüşlerinde ekonomisiyle de beğenimi kazandı. Şasi yapısında yapılan güncellemeler neticesinde otomobilin yol tutuş kabiliyetinde de gözle görülür bir artış fark ediliyor. Ön ve arka akstaki değişiklikler sayesinde otomobilin rijit yapısının iki katına çıktığı bize anlatılan bilgiler arasındaydı ve yolda bu rakamları tecrübe ettim. Bu yüksek oranın oluşmasında otomobilin ağırlığındaki azalmanın da yardımcı olduğu aşikar. Opel mühendisleri hatchback modelinde olduğu gibi Sports Tourer’da da her gramı önemsemişler. Ülkemizde 1.4 litre 150 bg turbo benzinli ve 136 bg’lik 1.6 litre turbodizelle ithal edilecek otomobil sadece otomatik şanzımanla satışa sunulacak. Fakat benim kullandığım 160 bg’lik 1.6 çift turbo beslemeli turbo dizel motor da siparişle getirtilebilecek. İki donanım seviyesine sahip otomobilin fiyatı 80.200 TL’den başlayacak ve Nisan ayında Opel bayilerindeki yerini alacak.

SARPER SABUNCU / PORTO

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir