Orta sınıf bir sedanın güçlü bir motora sahip olması elzemdir diyorsanız, bu motor seçeneğiyle Mondeo sizi mutlu edebilecek özelliklere sahip denilebilir, fiyat seviyesiyse çok yüksek.
Artan otomobil fiyatları sebebiyle bazı otomobilleri eskisinden daha seyrek görüyor olmamız üzücü, eskiden Ford Mondeo’yu bolca yollarda görebiliyorduk, maalesef tepe noktadaki ÖTV seviyeleri, artan üretim maliyetleri, döviz kurları derken fiyatlar aldı başını gitti ve yeni Mondeo da bundan nasibini aldı. Gerçekten başarılı bir tasarıma sahip olan otomobil, yoldaki diğer sürücülerin dikkatini çekmek konusunda hiçbir sıkıntı yaşamıyor. Gelelim iç mekana; önde de arkada da yetişkinler için yeteri kadar alan mevcut; malzeme kalitesi sınıf standartlarında ve rahatsız edici herhangi bir bölüme rastlanmıyor. Orta konsoldaki dokunmatik ekranın kullanımı çoğu rakibinden daha kolay ve en önemlisi aynı anda dört farklı menüye ulaşmak rahatlık sağlıyor. Gösterge tablosunun ortasındaki bilgi ekranını kontrol etmekse ilk başta kafa karıştırıcı olabilir.
İrili ufaklı eşya gözleri yeterli olan Mondeo’nun orta konsolun altındaki büyük göz ise, yanlardaki açık alan sebebiyle hızlı girilen virajlarda eşyaların ayağınızın altına düşmesine sebep olabilir; aman dikkat. Opsiyonel olarak satın alınabilen masajlı, soğutmalı ve ısıtmalı deri döşemeler içinse 11.660 TL ekstra bedel ödemek gerekiyor. Şımartıcı bir donanım olsa da masaj motorlarının çıkardığı sesler biraz ilginç. Otomobili rakiplerinden ayıran unsursa bence sürüş özelliklerinde gizli; Mondeo kendi sınıfı içerisinde en dinamik sürüş özelliklerine sahip modellerden birisi. Kullanım esnasında süspansiyon sisteminin verdiği tepkiler çok başarılı; yol tutuş kabiliyeti çok yüksek olan otomobilin orta sınıf sedan bir model için gövde esnemeleri de minimum düzeyde. Buna karşın süspansiyon sistemi orta sertlikte olduğundan düşük hızlarda girilen çukurlarda bir nebze rahatsız hissettirse de otoyol sürüşlerinde olgun tavırlar sergiliyor.
Rüzgar gürültüsü başarıyla izole edilirken, lastik yuvarlanma gürültüsü iç mekana biraz fazla yansıyor. Bunun dışında Mondeo’nun direksiyon sistemi de hiç fena değil. Sınıfı için ağır sayılabilecek bir karaktere sahip; direkt çalışmayı seviyor ve eğimli yollarda düşük hızlarda yer yer sistemin etkilenmesi rahatsızlık verebiliyor. Geri bildirim seviyesiyse makul durumda. Mondeo’nun en büyük talihsizliği olan yüksek satış fiyatının sebebi 2,0 litrelik dizel motorsa gayet rafine çalışıyor. 1997 cc hacmindeki turbo beslemeli dizel motor, 3500 d/dak’da 180 bg, 2000 ile 2500 d/ dak’ta 400 Nm tork üretiyor. Alt ve orta devirleri canlı olan motorun 6 ileri çift kavramalı şanzımanla birlikteliği de sorunsuz. Geçişleri çok hızlı olmasa da şanzıman işini iyi yapıyor. Ara hızlanmalarda başarılı bir niteliğe sahip olan motorun karma 7,2 litre/100 km’lik yakıt tüketim değeri de makul seviyede. Yüksek torkun sürekli olarak ön aksı etkilemesi ve direksiyonu sinirli hale getirmesi, ardından gelen önden kayma eğilimiyse Mondeo’nun en büyük handikapı oluyor ki bu da Çekiş Kontrol Sistemi’nin sürekli mesai harcamasına sebep oluyor.
YAZI:KEREM TOKMAK
0 comments