Sürüş İzlenimi | Ford Galaxy

Ford’un 1995 yılında MPV’nin mucidi Fransızlara cevap olarak sahneye çıkardığı 7 koltuklusu Galaxy, 3. neslinde çıtayı en yükseğe yerleştirmeye çalışıyor.

90’ların otomobil tarihine kattığı en önemli yenilik MPV’ler oldu. Renault Espace ile başlayan çok amaçlı otomobil çılgınlığı aradan geçen yılların ardından yerini  üst sınıf otomobillerin bile kıskancağı donanımlara ve teknolojilere bıraktı.

Ford Galaxy de bu segmentin en eskilerinden. 1995 yılında ilk kez üretime giren Galaxy, her ne kadar daha önce ülkemize girememiş olsa da son jenerasyonuyla Türkiye pazarında yerini aldı.

Ülkemizde 1.5 litrelik Ecoboost ve 2.0 litrelik TDCi dizel ünitelerle satışa çıkan Ford Galaxy; benzinli motorla beraber “Style”, dizel motorla ise “Titanium” donanımı sunuyor.

Test otomobilimizdeki 2.0 litrelik dizel ünite toplam 180 bg güce ve 400 Nm torka sahip. 7 koltuklu rakipleri karşısında ciddi bir performans avantajı yakalayan Galaxy, hızlanma verileriyle küçük çaplı bir şaşkınlığa sebep oluyor. 6 ileri otomatik şanzımanla birlikte kombine edilen ünite, neredeyse 5 metre uzunluğundaki ve 1760 kg ağırlığındaki gövdeyi ortalama bir kompakt hatchback’ten daha iyi hızlandırıyor. Üstelik ortalama yakıt tüketimini 7 lt/100km civarında tutarak.

Otomobilin uzunluğu ve genişliği her ne kadar göz korkutsa da Galaxy tamamen “kullanışlılık” odaklı bir otomobil. Bol görüş açısı ve çevre sensörleri sayesinde kolayca manevra yapabilen otomobil, otomatik park fonksiyonuna da sahip. 180 derecelik bir görüş açısı sağlayan kamera sistemi ve geniş aynalar da Galaxy’nin diğer hareket kolaylığı sağlayan detaylarından.

Kabin içinde tam anlamıyla bir oyun alanı sunan Galaxy, ileri geri hareket edebilen ve ayrı ayrı katlanabilen 3 kişilik arka koltuğa sahip. İkinci sıra ile beraber +2 kişiye standart otomobil koltuğu rahatlığında bir seyehat imkanı tanıyan üçüncü sıra koltuklar, bagaj kısmında bulunan kumanda yardımıyla elektrikli olarak katlanıp açılabiliyor. Üçüncü sıra koltukların yatık olduğu durumda elde edilen 1260 litrelik bagaj hacmi ise tek kelimeyle “rakipsiz”. Öyle ki 7 kişilik oturma düzeninde bile 300 litrelik bir bagaj hacmi mevcut.

 

Hareket halinde dinamik süspansiyon yapısı ve direksiyon sistemi ile dikkat çeken Galaxy, MPV’lerin gereksiz yumuşaklığından uzakta. Son derece sıkı ve kontrollü hissettiren gövde, yeterli konforu sunmayı da başarıyor.

Koltuk ısıtma ve soğutma, masaj, şeritte kalma yardımcısı, kör nokta uyarı sistemi, Sony müzik sistemi gibi bir çok özel donanımı listesinde bulunduran Titanium donanımlı Ford Galaxy, 301.645 TL’lik fiyat etiketine sahip. Bu noktaya gelene kadar tüm kutucukları doğru işaretleyen Galaxy, ne yazık ki fiyat konusunda hayal kırıklığı yaratıyor.

Yazı: Mehmet Akif Doğan

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir