Sürüş İzlenimi | Toyota Auris Hybrid

Toyota’nın hibrit modellerini incelediğimiz dosya konumuzda ilk konuğumuz Auris Hybrid. RAV4 Hybrid ve Yaris Hybrid ise sırada.

Hibrit ürün gamının neredeyse tam ortasında konumlandırılan kompakt model Auris, tüm başlıklarda yakaladığı dengeli başarı ile en fazla doğruyu işaretleyen model olarak dikkat çekiyor.

Yaris’in 1.5 litrelik; RAV4’ün ise 2.5 litrelik benzinli motorlarına karşılık 1.8 litrelik atmosferik motoru kullanan Auris Hybrid, içten yanmalı ünite aracılığıyla 99 beygir güç ve 142 Nm tork üretiyor. 82 beygir ve 207 Nm torka sahip elektrikli motorla birlikte ise Auris’in karma güç çıkışı 136 beygir olarak lastiklere ulaşıyor.

Yaris’te hissedilen güç eksikliğinin ve RAV4’teki çabuk hızlanmaların tam ortasına yerleşen güç ünitesi, ortalama düzeyde bir performans sunuyor. E-CVT şanzımanın yardımıyla optimum devirde sadece elektrikle ilerleme konusunda en istekli model olarak dikkatimizi çeken Auris, en fazla EV moduna geçiş yapan ve benzinli motoru kullanma konusunda en cimri davranan model oluyor. Bu elektrik inadı neticesinde yakıt tüketimini sürekli olarak 5 lt/100km’nin altında tutmayı başaran Auris, 1410 kilogramlık ağırlığı düşünüldüğünde alkışı hak ediyor.

Rejeneretif fren enerjisi geri kazanım teknolojisiyle otomobilin ataletini pilleri tekrar doldurmakta kullanan Auris Hybrid, bataryasını en efektif kullanan model olarak göze çarpıyor. Diğer modellerin sadece EV modunu kullanarak tamamlamakta zorlandıkları 0-70 km/s hızlanma koşusunu en hızlı tamamlayan isim Auris oluyor.

Premium versiyonunda; park asistanı, ısıtmalı ön koltuklar, LED farlar, panaromik cam tavan ve çarpışma önleme sistemi gibi bir çok donanım sunan Auris,  diğer modellerle aynı alt yapıyı kullanan 7inçlik Toyota Touch multimedya ekranıyla kabini renklendiriyor. Arka koltukları kullanan yolcular her ne kadar yetersiz diz mesafesinin kurbanı olsa da ön kısımdaki ferah yapı panaromik cam tavanla birlikte Auris’in kabininde “genişlik” algısı oluşturuyor. 360 litrelik bagajıyla sınıf standartlarını karşılayan model, sessiz sürüş karakterine gölge düşüren rüzgar sesiyle eksi puanları almaktan kurtulamıyor.

Model gamının en tepesinde “Premium” donanımla satışta olan Auris Hybrid, ÖTV teşvikiyle birlikte 123.500 TL’lik bir fiyata sahip. Teşvik yardımıyla ortalama 50.000 TL’lik bir fiyat avantajı yakalayan model, kompakt sınıftaki benzinli modellerden daha ekonomik karakteriyle yıldızları toplamayı biliyor. Fakat malzeme kalitesi, yalıtım ve zayıf multimedya ekranı göz ardı edilecek gibi değil.

Yazı: Mehmet Akif Doğan

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir