B sınıfının en önemli oyuncularından biri olan Ford Fiesta 6 ileri otomatik şanzıman ile donatılan 1.0 litrelik benzinli seçeneği ile konuğumuz.
Rakipleri VW Polo, Seat Ibiza gibi tamamen yenilenen Ford Fiesta, geçirdiği yenilenme operasyonunun ardından daha rekabetçi hale geldi.
Fiesta’nın ön kısımında artık Ford modellerinin imzası haline gelmiş olan geniş havalandırma ızgarasını görüyoruz. Daha geniş ve daha büyük bir görünüm kazandıran bu ızgaranın yanında LED gündüz farlarına sahip yeni farlar yer alıyor.
Otomobilin arkasına geçtiğimizde ise yatay stoplar dikkat çekiyor. İki parçalı tasarlanan stop grubu otomobilin geniş algısına katkı sağlıyor.
Otomobilin içi de tamamen değişmiş. Yepyeni tasarıma sahip orta konsolda yer alan bilgi eğlence sistemi sonradan takılmış gibi gözükse de çok başarılı çalışıyor. Android Auto ve Apple CarPlay desteği ise artık bu sınıf için olmazsa olmazlardan.
Orta konsolun alt tarafında kalan klima kontrol düğmeleri ise eski modelden tanıdık gelecektir. Orta konsolda kullanılan malzemenin kalitesi eski modele göre iyileştiğini belirtmem gerekir. Fakat kapı içlerinde kullanılan sert plastik malzeme Fiesta’nın eksi hanesine bir puan daha yazıyor.
Ford Fiesta ülkemize ikisi benzinli birisi dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği ile geliyor. Test otomobilimiz ise 1.0 litre hacimli benzinli motora sahip. Altı yıl üst üste Engine of The Year’ı kazanan bu motor 4500-6500 d/dak arasında 100 beygir güç üreten bu motorun 170 Nm olan torkunu 1500-4000 d/dak arasında veriyor. Şanzımanı ile uyumlu çalışan bu motor çok düşük devirden itibaren torkunu verebiliyor.
Otomobilin yakıt tüketimi Ford Fiesta’nın en büyük dezavantajı. Sehir dışında düşük tüketim rakamlarına imza atsa da şehir içi yakıt tüketimi ise biraz yüksek. Fabrika verisi olarak açıklana 6.9 litrelik tüketime ulaşmak biraz güç.
Fiesta’nın bu kombinasyonu yakıt tüketimi ve performansıyla rakiplerinin gerisinde kalıyor. Keşke motor 20 beygir daha fazla güç üretse ve şehir içinde daha az yakıt tüketse.
0 comments