B segmentinin en tarz ve en renkli otomobilinin C3 olduğu konusunda tartışmaya gerek yok. Öyle ki bu ufaklık ilk gördüğünüz andan itibaren pozitif enerjisiyle sizi sarıyor ve yüzünüzde anlamsız bir gülümseme yaratıyor.
Bu sınıfın en çok aranılan özelliklerinden olan otomatik vites problemini yeni nesil EAT6 şanzıman ile çözen C3, 1.6 litrelik atmosferik VTi motoruyla birlikte ürün gamındaki eksiği de azalttı. PSA’nın bir çok modelinden aklımızda kalan 115 beygirlik üniteyle kombine edilen tork konvertörlü şanzıman C3’ün daha fazla kullancıya ulaşmasında önemli bir rol üstlenecek.
C3’ün naif karakteri ile uyum içinde çalışan EAT6, benzinli motorun lineer hızlanma isteklerine uygun cevapları vermeye çalışıyor. Her ne kadar atmosferik ünitenin 4000 d/dak itibariyle ürettiği 150 Nm’lik tork alt devirlerde hızlanma problemleri yaşatsa da otomatik şanzıman bu konuda elinden geleni yapıyor. C3 ile biraz vakit geçirdikten sonra alışmaya başladığınız motor-şanzıman ilişkisi turbo motorlu güncel modellere kıyasla çok daha yumuşak ve ağır kanlı işliyor.
Otomobilin renkli karakteriyle çok fazla tezat oluşturmayan bu durum, C3’ün ne için üretildiğini anladığınızda daha da netlik kazanıyor. Yumuşak süspansiyonlar, kolay kontrol edilebilen direksiyon sistemi ve otomobilin içindeki tüm ambiyans size “sakin” kullanımlar için telkinde bulunuyor. C3 ile “hızlı” gitmeye veya viraj çizgisini aramaya lüzum yok.
Üzerindeki renkli kıyafetlerle dikkat çekme konusunda “hızlı” davranmayı seçen C3; çift renkli gövdesiyle, kapılar üzerindeki Airbumb’larla ve çeşitli bölgelerdeki kontrast renk detaylarıyla ön plana çıkmayı istiyor. Bir çok kişiselleştirme opsiyonuyla kendi istediğiniz tarza bürünebilen otomobil, her gün yollarda karşınıza çıkan tekdüze otomobillerin arasında kolayca sıyrılmayı başarıyor.
Hem sürüş dinamiklerinde hem de dış tasarımındaki “rahat” ve “şık” tarzı kokpitine de taşıyan C3, gövde üzerinde kullanılan renklere konsol üzerinde de yer veriyor. Yatay kokpit tasarımıyla genişlik algısı arttırılan kabin, bolca renk ve özgün tasarımlarla içinden çıkmak istemeceğiniz salonunuza dönüşüyor. “Rahatlık” konusunda alkışları toplamayı başaran koltuklar, “yeterli” düzeyini aşan diz ve baş mesafeleriyle birlikte C3’ün hanesine artı olarak yazılıyor.
Turbo motorun eksikliği, yüksek yakıt tüketimi ve sürüş dinamiklerinin zaman zaman tehlikeli durumlar yaratması C3’ün puan tablosuna eksi puanları getirse de özgün tarzı ve renkli kişiliği onu affettirmeyi başarıyor. Fakat rakiplerinin artan donanım ve teknoloji seviyesine karşın elini güçlendirmeye ihtiyacı yok değil.
0 comments