Sürüş İzlenimi | BMW X3

Tamamen yenilenen BMW X3, ilk bakışta bir önceki versiyondan önemli ölçüde farklılaşmıyor gibi gözükse de aslında tamamen yeni bir model.

İlk olarak 2003 yılında yollara çıkan BMW X3, pazara çıktığı günden bu yana 1.5 milyonun üzerinde satışa ulaşmayı başardı. İlk iki neslin aksine yeni X3’ün mimarisinde 3 Serisi’nden çok 5 Serisi’nden yararlanılmış. Bu sayede modelin boyutları önemli ölçüde gelişmiş. Hatta yeni X3, ilk X3’ten daha uzun ve daha geniş. F25 kasa kodlu ikinci nesil X3’ten ise 51 mm daha uzun.

Bu uzamanın önemli bir kısmı aks aralığında gerçekleştiği için içerideki yaşam alanı önemli ölçüde farklılaşmış. Artan boyutlar “yeni model daha ağırdır” hissi uyandırsa da üretimde kullanılan alüminyum ve kompozit malzemelerin kullanımı ile bu problem ortadan kaldırılmış. Testimize konuk olan 2.0 litre dizel üniteli modelin ağırlığı bir önceki modelde olduğu gibi 1825 kilogram.

Testimize konuk olan modelin kaputunun altında diğer BMW modellerinden de tanıdığımız 2.0 litrelik dizel ünite yer alıyor. 190 beygir güç ve 400 Nm tork üreten bu motor 8 ileri otomatik şanzıman ile gücünü dört tekerleğe aktarıyor. Bu sayede 100 km/s hızlanmasını X3, 8 saniyede tamamlıyor. Maksimum hız ise 213 km/s olarak açıklanıyor.

Diğer BMW modellerinden tanıdığımız bu motor X3 ile gayet uyumlu çalışıyor. 1.8 ton civarında olan test otomobilimiz yakıt tüketimi açısından bekleneni sunmayı başardı. Fabrika verisi olarak açıklanan ortalama 5.7 litrelik tüketim verisine ulaşmak oldukça kolay.

Elektronik kontrollü xDrive sisteminde 7 Serisi’nde kullanılan daha verimli transfer merkezi ve daha hafif arka diferansiyel yer alıyor. Tork ağırlıklı olarak arka aksa iletilse de tüm torku iki aksa da yönlendirilmesi mümkün oluyor. Yokuş iniş sistemi sayesinde arazide de birçok kullanıcı için yeterli bir performans sergiliyor. BMW yetkilileri de X3’ün hedef kitlesi için çok yeterli bir arazi performansı sergileyeceğini belirtiyor. Hedef kitlenin X3’ü ağırlıklı olarak şehirde kullanacağını düşünürsek arazi performansının çok yüksek olmasını beklemek hatalı olabilir.

Otomobile dışarıdan baktığımızda eski modele göre daha dinamik bir yapıda olduğu görülüyor. Artan boyutlara rağmen böyle bir görünüm elde etmesinde test otomobilimizde bulunan ve opsiyonel olarak sunulan M Aerodinamik Paketi önemli rol oynuyor.

Yeni X3’e önden baktığımızda eski modele oranla daha büyük “böbreklerin” kullanıldığını görüyoruz. Bu sayede otomobilin önü daha heybetli duruyor. Yeni tasarıma sahip farlar ve LED farlar ise ön kısmın eski modelden ayrılmasına katkı sağlıyor. Yan profilden baktığımızda ise otomobilin uzayan boyu ilk dikkat çekiyor. Ön çamurluğun arkasında yer alan havalandırma ızgarası ise sportif görünüme katkıda bulunmuş.

X3’ün arkasına baktığımızda ise daha büyük tasarlanan stop grubu ve tamponun her iki köşesinde yer alan egzoz çıkışı otomobilin daha heybetli görülmesini sağlıyor. Hatta güncel X5 gibi gözükmesini sağlıyor.

Otomobilin içerisine geçtiğinizde de sizi yeni bir tasarım karşılıyor. Test otomobilimizde bulunan çok işlevli gösterge ekranı yeni X3’ün şık görüntüsüne katkıda bulunmuş. Orta konsolda yer alan bilgi eğlence ekranı ise orta konsolun üstüne taşınmış. 10.2 inçlik bu ekranı dokunarak, sesle, hareketle ve iDrive üzerinden kontrol edebiliyorsunuz. Güncel 5 Serisi’nde de yer alan bu ekran kolay ara yüzü ile beğenimizi topladı. Fakat hareketle kontrol sisteminin çok verimli çalışmadığını belirtmeden geçemeyeceğim.

Yeni X3’te sunulan panoramik cam tavan ise otomobilin içinin aydınlık görünmesine katkı sağlıyor. Cam yüzeyin çok geniş olması arka koltuktakilere de yarıyor. Artan diz mesafesi ve cam tavan sayesinde arka koltukta yolculuk yapmak çok rahat.

Test otomobilimizde yer alan 20 inçlik jantlara rağmen X3’ün yol konforu gayet başarılı. Darbeleri başarılı şekilde sönümleyen süspansiyon içeri darbeleri çok aktarmıyor. Yol tutuş anlamında ise bir BMW’den bekleneni fazlasıyla veriyor.

Daha büyük, daha spor ve daha teknolojik olan yeni BMW X3 kullanıcısının ihtiyacı olacak neredeyse her şeyi sunuyor. Geniş donanım seçeneğine ek olarak seçeceğiniz opsiyonel donanımlar ise otomobilin fiyatını önemli ölçüde yükseltiyor. 

Yazı: Egemen Özten

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir