Çapraz Ateş | Nissan Navara

2016’da yılın pick-up’ı seçilen Navara, yeni platform kardeşleri Mercedes X-Class ve Renault Alaskan ile tekrar gündemde. Peki bu markalar neden Nissan Navara’yı seçti? Uzun dönem testimizle bu soruya cevap arıyoruz.

Motor

2.3 litrelik dizel motor, 2 tonluk Navara’nın en büyük silahı. 1500 d/dak itibariyle üretilen 450 Nm tork düşük devirlerde hatırı sayılır bir hızlanma sağlıyor. Günlük kullanımda 8 lt/100km’lik tüketim değerleri ise zor değil.

Süspansiyon

Pick-up segmentinde yaprak yaylardan kurtulmayı başaran ilk model olan Nissan Navara, açık ara en iyi yol konforuna sahip pick-up. Hem arazi hem de asfaltta fazlasıyla konforlu. Bağımsız süspansiyonlara rağmen 1 tonluk taşıma kapasitesi sunması da diğer bir başarısı.

İç Hacim

Navara’nın arka yaşam alanı diz mesafesi konusunda problem yaratmasa da benzin deposu sebebiyle yüksekte konumlandırılan koltuklar baş mesafesi konusunda yeteri kadar cömert değil. Fakat otomobilvari koltuklar uzun yolda problem yaratmıyor.

Arazi Kabiliyeti

Manuel olarak 4 tekerlekten çekişe geçebilen Nissan Navara, 4LO moduna sahip. Mekanik bir kilitli diferansiyeli olmasa da ABLSD sistemi kilitli diferansiyel fonksiyonu görüyor. 32.2 derecelik yaklaşma açısı sınıfının en iyisi olsa da 60 santimlik su geçişi ancak standartı karşılıyor.

Egemen Özten- Kıdemli Editör

Ailemizde bu zamana kadar birbirinden farklı pick-up modelleri oldu. İşimiz için kullandığımız birbirinden farklı modellerin ardından Navara kesinlikle çok lüks geldi. Bunda en önemli unsur ise arka süspansiyon sistemi. Kullanılan bağımsız arka süspansiyon sayesinde pick-up modellerinin genel sıkıntısı olan arka kısmın sekmesi problemi ortadan kalkmış. Eğer birini gözleri kapalı şekilde Navara’nın arka koltuğuna oturtursanız bir SUV modelinde olduğunu iddia edecektir.

Geniş donanım seçeneği, başarılı malzeme kalitesi gibi unsurlar da Navara’nın bir SUV gibi hissettirmesini sağlıyor. Modelin sürüşüne gelecek olursak Nisaan ve Renault imzalı 2.3 litrelik dCİ motor sayesinde performans sıkıntısı yaşamıyorsunuz. Gaza her bastığınızda kaputun altındaki beygirler devreye giriyor.

Pick-up pazarında yer alan modellerde artık 200 beygir ve üzeri güçler telafuz ediyoruz. Bu da sol şeritte seyahat ederken selektör atan bolca pick-up modelleri görmemize neden oluyor. Bu tarz otomobillerde bu kadar yüksek hıza gerek var mı diye düşünmeden edemiyorum.

Navara’nın beni en çok hayal kırıklığı yaratan noktası ise arazi performansı oldu. Mekanik diferansiyel kilidinin olmaması nedeniyle ağır arazi şartlarında yüksek performans beklemek hata olur. Eğer niyetiniz ağır arazi ise daha arazi performansı sunan modellere bakabilirsiniz.

Mehmet Akif Doğan – Editör

Bugüne kadar kullandıklarım arasında pick-up olduğunu bana unutturabilen ve günlük hayatta sırıtmayan en başarılı model kesinlikle Navara oldu. Boş bir kasanın getirdiği bol sekmeli yolculuklar, kötü viraj dinamikleri, yetersiz malzeme kalitesi pick-up’ların ne kadar genel problemiyse Navara’nın o kadar değil. Arkadaki bağımsız süspansiyon sistemi optimum konforu sunma konusunda fazlasıyla başarılı. Üstelik rakiplerinin yaprak yaylarla yakaladığı 1 tonluk taşıma kapasitesi Navara’da da mevcut.

Donanım konusunda; elektrikli ve ısıtmalı deri koltuklar, hız sabitleyici, otomatik klima, multimedya sistemi ve 360 derece kamara kokpitte ciddi bir konforu beraberinde getiriyor. Park konusunda yaşayacağınızı tahmin ettiğiniz problemler, kamera sistemiyle bertaraf ediliyor. Platinum donanımla birlikte gelen 18inçlik jantlar,krom ön ızgara, LED farlar ve tavan rayları ise Navara’nın dışardan çok daha ilgi çekici görünmesini sağlıyor.

Her ne kadar 190 beygirlik dizel ünite yüksek torkuyla sizi sürekli gaza getirse de Navara istediğinizde ekonomik de olabiliyor. Ortalama kullanım alışkanlıklarına göre 8 lt/100km, agresif kullanımlara göre ise 12-13 lt/100km’lik tüketim değerleri sunan Navara, ara hızlanmalardaki başarısıyla alkışı hak ediyor.

Fakat problemler yok değil. Mekanik kilitli diferansiyelin yokluğu arazi şartlarında hissediliyor. Artikülasonda yeteri kadar esnek davranamayan Navara, ağır direksiyonuyla da manevraları can sıkıcı hale getiriyor. Multimedya sisteminin çağın gerisinde kalan çözünürlük ve alt yapısı fiyat etiketine yakışmıyor.

Yine de tüm sunduklarıyla Nissan Navara konfor-arazi dengesini en iyi sağlayan pick-up olabilir. 2016 yılında Pick-up of the Year ödülünü kazanmış olması da bence tesadüf değil.

Yılmaz Mermer- Görsel Yönetmen

Nissan Navara ile uzun yol deneyimine başlamadan önce şunu belirtmek gerekir ki; şehir içi trafikte pick-up kullandığınızı hissettirecek birçok faktör var. Trafiği yüksekten gözlemleyebilmeniz, diğer araçların size öncelik tanıması ve otomobillere ilgisi olmayanların bile ilgiyle sizi izlemesi vs. Dolayısıyla bir pick-up kullandığınızı sürekli size hatırlatıyorlar. Fakat konu uzun yol deneyimi ve bir kamyonetle yolculuk yapmak olunca biraz tereddüt yaşadığımı itiraf etmeliyim. Kontağı çevirdim ve direksiyonu Edirne istikametine çevirdim. Silivri ayrımına kadar olan süreçte aracın hızlanma, yavaşlama ve yol tutuş kabiliyetlerini test etme fırsatı buldum.

Çift turbolu 2.3 dCi motoruyla beklediğimden daha başarılı bir performans sunan Navara yüksek torkuyla beni etkilemeyi başardı. Yavaşlama konusunda da kesinlikle güven telkin ettiğini söyleyebilirim. Ağır bir araç olduğundan yol tutuşu da çok iyi olmasına rağmen süratliyken şerit değiştirmelerde biraz savrulduğumu itiraf etmeliyim. Silivri ayrımından Edirne’ye kadar olan süreçte kullandığım aracın bir kamyonet olduğunu unutturacak kadar konfora sahip olduğunu gördüm. Şehir dışı yakıt tüketimi de ortalama 7-8 lt/100km olması kayda değer bir veri.

Gürkan Çağlar- Fotoğraf Editörü

Nissan’ın pick-up sınıfında önde gelen modellerinden olan Navara’yı İstanbul’un çeşitli yol şartlarında test etme fırsatı buldum. Navara’yı kullanırken çoğu zaman kendimi bir SUV’un içindeymişim gibi rahat ve konfor içinde hissetsem de arka dikiz aynasına baktığımda gerçek ile yüzleşiyordum. Asfalt yolda gayet stabil ve rahat bir sürüş imkanı sunan Navara, bozuk toprak yola çıktığında ise 4WD’nin devreye girmesiyle edindiği kudretle sizi kolay kolay yolda bırakmıyordu.

Meslek gereği otomobil sporları ile ilgilendiğim için Navara’ya kaygan toprak yollarda hafiften Dakar Rallisi muamelesi yaparak oldukça keyifli saatler geçirdim. Aracın kabin içi oldukça ferah ve rahat. Ön ve arka koltukları sürücüyü ve yolcularını yormayan kalitede. Pick-up sınıfında bir araç edinmeyi düşünenler için Nissan Navara kesinlikle dikkate alınması gereken bir alternatif olarak görünüyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir