ForTwo’nun 4 kapılı kardeşi ForFour, ‘Smart’ felsefesini 4 kapıyla yaşamak isteyenleri kucaklıyor. Peki tarzıyla öne çıkan ForFour ne kadar mantıklı?
Smart markasının en büyük üyesi olan Smart ForFour ile ilk kez 2004 yılında tanışmıştık. Adından da anlaşılacağı üzere markanın 4 kapılı olan bu üyesi kardeşi ForTwo’nun aksine dört kişinin yolculuk yapacağı şekilde tasarlandı. 2014 yılında ikinci nesline kavuşan ForFour, Mercedes ile Renault’nun işbirliğinin izleri görülüyor.
Smart ForFour’a baktığımızda kardeşi ile benzer tasarıma sahip olduğu görülüyor. Özellikle önden ve arkadan baktığınızda kardeşinden çok farklılaşmadığını görüyoruz. Otomobile yandan baktığınızda ise kardeşinden farklılaştığı noktayı görüyoruz. ForTwo’dan farklı olarak artı iki adet kapısı olan ForFour kardeşinden önemli ölçüde uzun. Yaklaşık 3.5 metre olan uzunluğu kardeşinden neredeyse 1 metre uzun.
Otomobilin içerine geçtiğimizde otomobilin kardeşi fortwo ile benzer tasarıma sahip olduğunu görüyoruz. Kardeşi ile benzer şekilde orta konsolda bilgi eğlence sistemi yer alıyor. Bu ekranın altında yer alan klima kontrol ünitesi ise eski nesil radyoları hatırlatıyor. Kullanıcılar kayar bir tuş ile otomobilin içini dilediği sıcaklığa ulaştırabiliyor. Kardeşinden ayrıldığı ön konsolda ayrıldığı nokta ise konsolun sol üstünde bulunan devir saati oluyor. Kardeşi ile benzerlik gösterge tablosunda da devam ediyor.
ForFour’un kardeşinden farklılaştığı konu arka koltukları. Otomobilin arka koltukları 2 kişi için ortalama bir alan sunuyor. Şaft tüneli olmaması sayesinde arkadaki yolcuların ayakları biraz daha rahat hareket edebiliyor. Arka koltukların değişik bir özelliği ise koltuk zeminin açılarak düz bir zemin elde edilmesini sağıyor. Arka camlar geleneksel açılma yerine kelebek camı şeklinde ve manuel olarak açılıyor.
Test otomobilimizde 898 cc’lik üç silindirli bir motor bulunuyor. Turbo besleme sayesinde 5500 dd’de 90 beygir güç güç, 2500 d/d’de 135 Nm tork üreten bu motor otomobilin dinamik olmasını sağlıyor. Modelin bir diğer motor seçeneği ise 71 beygirlik atmosferik motor. Twinamic 6 vitesli, çift kavramalı şanzıman ile gücünü arka tekerleklere aktaran ForFour’un 0’dan 100 km/s hızlanması 11.9 saniye olarak belirtiliyor. Maksimum hız ise 165 km/s olarak açıklanmış. Şehiriçinde 5.2 litre yakan modelin şehirlerarası tüketimi 3.6 litre olarak belirtiliyor. Biraz dikkatli kullanımla bu değerlere ulaşmak oldukça kolay.
Sürüş konusunda ise ForFour hayal kırıklığı yaratıyor. Şehir kullanımı için tasarlanan modelin direksiyonu çok hafif tasarlanmış. Elektrik destekli direksiyon şehir içinde manevralarınızı kolaylaştırsa da yüksek hızlarda kullanıcısına sıkıntı yaşatıyor. Yüksek hızda sertleşmeyen direksiyon otomobilin rüzgardan etkilenmesiyle birleşince korku dolu dakikalar yaşatıyor. Yol tutuş anlamında da çok başarılı olmayan ForFour, daha çok şehir içinde kullanım için tasarlandığını belli ediyor. Çok yüksek olan dönüş çapı sayesinde bu otomobille manevra yapmak oldukça kolay hale geliyor.
Sürüş sırasında dikkatimizi çeken bir diğer konu ise otomobilin yüksek hızlarda kabin içine aldığı rüzgar sesi. Bu nedenle uzun yolculuklar sırasında rüzgar sesinden rahatsız olabilirsiniz.
Şehir içi kullanımı için iki kişilik ForTwo yeterli olmayacaksa ForFour daha iyi bir seçim olarak kendisini gösteriyor. Düşük yakıt tüketimi ve kolay kullanımı sayesinde dikkat çeken modelin yol tutuş ve performans anlamındaki eksiklikleri ilk göze çarpan eksiklikler. Sınıfında birçok başarılı model olmasına rağmen ForFour kadar dikkat çekici bir model bulmak oldukça güç.
Yazı: Egemen Özten
Fotoğraf: Gürkan Çağlar
0 comments